Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Geforce Fx 5900 Xt hvad har i overclocket ~
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-04-05 20:02

jeg har næsten lige fået mit Geforce Fx 5900 Xt (club 3d) og har sat
en artic cooler på som er vildt god den har højst været oppe på
48grader efter 2 timers intentst 3d skydespil

mit spørgsmål er nu hvis andre også har sådan et kort hvor meget har i
overclocket det med ? hvis ikke hvad står jeres ram og
gpu-indstillinger så på ?

mine indstillinger er efter overclockning :

core clock frequency : 409

memory clock frequency : 900

oprindeligt var de :

core clock frequency : 300

memory clock frequency : 850

Fra : Thomas Hansen

Dato : 20-04-05 16:58

On Tue, 19 Apr 2005 21:01:59 +0200, Punish the deed, not the breed.
<skriv@ikke_til_denne_mail.com> wrote:

> [...]
> overclocket det med ? hvis ikke hvad står jeres ram og
> gpu-indstillinger så på ?
>
> mine indstillinger er efter overclockning :

Hej
Jeg har et PNY 5900XT. Jeg har vandkølet gpuen og har en 12cm blæser i
siden på kabinetet som blæser frisk luft over kortet.
Mit kort kører 450core 850mem og har kørt sådan i lang tid nu. Til at
starte med kørte jeg 900 på mem. Men efter et par uger begyndte jeg at se
grafikfejl i nogle spil når der var varmt i stuen. Så satte jeg den ned på
850 og den har kørt 100% stabilt siden.
Jeg har flasher min bios med de nye indstillinger så behøver jeg ikke
bruge noget program til at overclocke hver gang jeg opdatere drivers.
Jeg har trukket den originale bios ud og rettet i den og reflashet biosen
med den rettede originale. Man kan også finde overclockede biosfiler på
nettet. Men så virker tv out ikke bagefter man har flasher med dem. Det
har jeg også prøvet.

Er du sikker på at dit kort kørte 850mem som standart? Normalt kører et XT
kort 700 mem.

/Thomas

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-04-05 17:20

On Wed, 20 Apr 2005 17:57:32 +0200, "Thomas Hansen"
<thomas.hansen@gorillalite.dk> wrote:

> [...]
>har jeg også prøvet.
>
>Er du sikker på at dit kort kørte 850mem som standart? Normalt kører et XT

ja det står på 850 standard, jeg er også i tvivl om der er proppet en
anden bios i mit kort, ham der har haft det før har under alle
omstændigheder gået op i det for der havde været en anden køler på
ramklodserne sad nemlig løs men den havde han pillet af igen og sat
standard på så jeg måtte ud og købe en selv

jeg ved ikke om jeg tør rode med biosen så meget tjek har jeg vist
ikke på det, er det ikke ret svært ?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 22-04-05 09:20

> jeg ved ikke om jeg tør rode med biosen så meget tjek har jeg vist
> ikke på det, er det ikke ret svært ?
Det er ikke specielt svært. Der findes programmer som kan gøre det hele
for dig. Du skal bare taste de nye værdier ind. Du kan finde en masse mere
om det på www.guru3d.com
Men du skal have et ekstra PCI grafikkort klar hvis der går noget galt.
Det fik jeg brug for et par gange da jeg legede med mit korts bios.
kik også her
http://forums.guru3d.com/showthread.php?s=07ab4d42c74791ecfa28592ba7a638f1&threadid=85394&perpage=10&pagenumber=2
http://forums.extremeoverclocking.com/showthread.php?t=103718
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/faq.html