Køb af billet - rejsebureau eller direkte
Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 19-04-05 09:41

Sidste år da mine børn og jeg skulle til Tobago, prøvede jeg først tre-fire
forskellige af de gode rejsebureauer og de kunne simpelthen ikke finde noget
brugbart. Derfor ordnede jeg det selv på nettet - med Maersk fra Billund til
London og derfra et rimeligt billigt fly (via St. Vincent).

I år skal vi til Thailand - og her forsøgte jeg også et par rejsebureauer,
men det var både enten for dyrt, for besværligt eller så var det afgange,
der ikke passede rent tidsmæssigt. (Aeroflot via rejsebureau var klart
billigtst, men afgangene passede slet ikke med vores mulige rejsedage).
Derfor valgte jeg selv igen at ordne det direkte via et flyselskab - det
blev Gulf Air, da de havde en fornuftig pris (ud af Billund, hvilket passer
os bedst) og da de kunne tilbyde et gratis stopover i UAE på hjemturen.

mvh
Stig

"Kennet og Pernille" <anonym@mail.dk> skrev

Fra : Ole

Dato : 19-04-05 10:14

"Stig Hartvig Nielsen" <hartvig@wmr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blev Gulf Air, da de havde en fornuftig pris (ud af Billund, hvilket
> passer os bedst) og da de kunne tilbyde et gratis stopover i UAE på

Det er vel derfor, at man selv prøver at finde billetter og prøver via
rejsebureauer for kunne se, hvilke muligheder der er og ikke mindst til
hvilke priser. Man bør dog passe ved køb af flybilletter hos rejseberuauer
uden hotelovernatning eller ture. Man er ikke "dækket" af
rejsegarantifonden, hvilket gør, at man mister billetterne, hvis firmaet går
ned.

Ole