John Q på TV2 17/4-05 (mini-spoiler)
Fra : Casper

Dato : 18-04-05 14:28

Hejsa

Jeg har, for vane, at checke IMDB inden jeg ser en film. Det gjorde
jeg også inden jeg satte mig til rette i hjemmebiffen for at se "John
Q". Jeg glædede mig til at se en perlerække af gode skuespillere
(Denzel Washington, Robert Duvall, Anne Heche, James Woods, Ray
Liotta).

Hold fast en skuffelse! Plottet lød ellers spændende. En god rusketur
til det håbløse HMO. Men af en-eller-anden grund skulle det forvandles
til en (tynd) sødsuppe med en fuldstændig vanvittig slutning.

Handlingen mellem Duvall og Liotta var (meget) tynd og hele
gidseldramaet var overdrevent. Et er at Stockholm-syndromet er en
realitet, men gidslernes affektion overfor Washington blev for meget
for mig.

Filmen har opnået en rating på 6,4/10 på IMDB, forstå det hvem der
kan. http://www.imdb.com/title/tt0251160/

At TV2 så laver deres sædvanlige stunt med at afbryde lige efter
sidste replik og fortælle om de næste 34 ugers tvprogram, gør jo
heller ikke oplevelsen bedre.

Hvad synes I om den??

/Casper

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-04-05 14:45

> Hvad synes I om den??

Min oplevelse var lidt den samme.

Mark

Fra : MM

Dato : 18-04-05 16:24

> [...]
> Q". Jeg glædede mig til at se en perlerække af gode skuespillere
> (Denzel Washington, Robert Duvall, Anne Heche, James Woods, Ray

....<SNIP>...

> Hvad synes I om den??

Tjah - jeg syns egentlig du sagde det meget godt: "hold fast en
skuffelse!"...

Fra : Tim Christensen

Dato : 18-04-05 19:56

Casper wrote:

> Hvad synes I om den??

Jeg er enig i at det var en gang sødsuppe, filmen havde været væsentlig
bedre hvis John Q rent faktisk havde gjort alvor af hans trusler og til
sidst fået blæst hovedet af af politiet. Filmen behandler nogle
interessante emner som hvor langt mennesker kan gå når de desperate og
uden håb og urimeligheden i at nægte fattige uden forsikring lægehjælp,
men filmen er fuldstændig unuanceret og ensidig og bliver derfor
uinteressant.

Mvh

Tim

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-04-05 11:05

Tim Christensen wrote:
> og urimeligheden i at nægte fattige uden
> forsikring lægehjælp, men filmen er fuldstændig unuanceret og ensidig
> og bliver derfor uinteressant.

Yep... Det nærmeste man kom til lidt afbalancering var heeeeelt til slut
hvor man ser 3 sekunder med Bill Maher der siger at folk ikke skal himle
sådan op, for det er jo dem selv der har valgt at de ikke vi lbetale mere i
skat.

/jim

Fra : Casper

Dato : 19-04-05 11:30

On Mon, 18 Apr 2005 20:55:50 +0200, Tim Christensen <nospam@eson.dk>
wrote:

> [...]
>uden håb og urimeligheden i at nægte fattige uden forsikring lægehjælp,
>men filmen er fuldstændig unuanceret og ensidig og bliver derfor

Helt enig. Dog nægtes de ikke lægehjælp. De nægtes lægehjælp på det
specifikke hospital. De havde, allerede fra start af, et valg om at
tage på "kommunehospitalet", men dér ville de ikke kunne redde
sønnen... men som du (og jeg) siger... et spændende emne som der
desværre gik Hollywood i...

/Casper

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-04-05 14:59

Casper skrev:
> [...]
> rusketur til det håbløse HMO. Men af en-eller-anden grund skulle
> det forvandles til en (tynd) sødsuppe med en fuldstændig vanvittig

Jeg er helt glad for ved mit første besøg længe i gruppen her at blive
så herligt bekræftet i min oplevelse af den film.

Jeg syntes, den var et tragisk eksempel på en elendig film med gode
skuespillere baseret på en god idé.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk