Gæld til det offentlige
Fra : Spinner

Dato : 17-04-05 10:44

Er der en form for prioritering når man har gæld til det offentlige således,
at feks. skattegæld betales før feks. for meget modtaget boligsikring, eller
gæld i forbindelse med børnepenge.

Jeg har et kontret eksempel på et ex-kærestepar, hvor de samme har modtaget
for meget boligsikring. De har begge underskrevet kontrakten på boligen og
begge også skrevet under på ansøgningen på boligsikringen.

Nu gik det så ikke som forventet mellem de to, og nu hvor der så er
skatteudbetaling for begge for, flasker det sig således:

Hun + 900 - tilbageholdt til boligsikringen
Han +16000 - tilbageholdt til personlig skattegæld

Det vil sige, at hun betaler gælden på boligsikringen alene. Er det alm
praksis, og skal det accepteres?

Spinner

Fra : Holst

Dato : 17-04-05 11:01

Spinner wrote:

> [...]
> Han +16000 - tilbageholdt til personlig skattegæld
>
> Det vil sige, at hun betaler gælden på boligsikringen alene. Er det alm

Det kunne være, at du skulle prøve news:dk.forbruger.offentlig-service,
for dit spørgsmål hører vist ikke hjemme i denne gruppe. Men det kan
selvfølgelig godt være, at du får et svar alligevel.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-04-05 14:00

"Holst" <newsapr05@shelter.dk> wrote in message

> Det kunne være, at du skulle prøve news:dk.forbruger.offentlig-service,
> for dit spørgsmål hører vist ikke hjemme i denne gruppe.

og hvad begrunder du det sludder i???

Peter

Fra : Holst

Dato : 17-04-05 14:09

Peter K. Nielsen wrote:

> og hvad begrunder du det sludder i???

Hovedsagelig, at det drejer sig om gæld til det offentlige. Endvidere
havde spørgeren ikke gjort opmærksom på, at indlægget var postet i andre
grupper end dk.erhverv, hvor det bestemt ikke hører hjemme. Jeg havde
ikke bemærket, at det også var postet i dk.videnskab.jura.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 17-04-05 11:30

Dit spørgsmål er 100% OT i dk.erhverv.

Fra : KNT

Dato : 17-04-05 11:57

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> Dit spørgsmål er 100% OT i dk.erhverv.

Det er vel noget spørgeren afgør - og ikke dig!

Knud

Fra : Jonas Kofod

Dato : 17-04-05 12:35

"KNT" <laveskov.sl@et.hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
>

> Det er vel noget spørgeren afgør - og ikke dig!

Så hvis jeg har lyst til at spørge om "Kaj og Andrea" så bliver det ontopic
i dk.erhverv fordi at jeg kan tilsige mig prædikatet "spørger"? Det var en
sjov form for logik.

Fra : Ralph

Dato : 17-04-05 22:15

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> Så hvis jeg har lyst til at spørge om "Kaj og Andrea" så bliver det
> ontopic
> i dk.erhverv fordi at jeg kan tilsige mig prædikatet "spørger"? Det var en
> sjov form for logik.

Det KAN da godt være On-topic: "jeg har købt en palle Kaj og Andrea-dukker,
hvor er det smartest at sælge dem?" Lad VÆRE med at svare, det var
hypotetisk.

--
venligst
Ralph

Fra : Jonas Kofod

Dato : 17-04-05 22:37

> [...]
Andrea-dukker,
> hvor er det smartest at sælge dem?" Lad VÆRE med at svare, det var

Argumentet gik på at det var sund fornuft der afgør hvilke ting der hænger
sammen og ikke en logik der siger ting er relevante for hinanden pga. en
bestemt person siger således.
Det er lang tid siden at jordens form blev afgjort ved paveligt dekret.
Ligeledes bliver et spørgsmåls relevans for noget andet ikke afgjort ved at
en spørger "dømmer" det relevant.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 17-04-05 15:08

"KNT" <laveskov.sl@et.hotmail.dk> wrote in message

> Det er vel noget spørgeren afgør - og ikke dig!

Det er noget fundatsen afgør: http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.erhverv og
spørgsmålet falder klart ikke indenfor rammerne.

hilsen
Uffe

Fra : KNT

Dato : 17-04-05 16:39

> "KNT" <laveskov.sl@et.hotmail.dk> wrote in message

> Det er noget fundatsen afgør: http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.erhverv
og
> spørgsmålet falder klart ikke indenfor rammerne.

Det er da helt klart et definitionsspørgsmål - hvor du tror din definition
er bedre end spørgerens.

Knud

Fra : Jonas Kofod

Dato : 17-04-05 16:45

> [...]
> og
> >

> Det er da helt klart et definitionsspørgsmål - hvor du tror din definition

Regler for boligsikring til private borgere i et forum hvor der skal
diskuteres erhvervsdrift.
Tænk dig om! Og lad være med at spille klovn.

Fra : KNT

Dato : 17-04-05 20:09

> Regler for boligsikring til private borgere i et forum hvor der skal
> diskuteres erhvervsdrift.
> Tænk dig om! Og lad være med at spille klovn.

Klovnen er da vist dig - nu åbner du en laaaaaaaaaaang diskussion om, hvem
der har ret / uret istedet for at svare den stakkels mand, som har et
konkret spørgsmål.

Knud

Fra : Jonas Kofod

Dato : 17-04-05 20:45

> [...]
> >
> Klovnen er da vist dig - nu åbner du en laaaaaaaaaaang diskussion om, hvem
> der har ret / uret istedet for at svare den stakkels mand, som har et

Spørgsmålet hører ikke hjemme i dk.erhverv længere er den ikke.

Fra : KNT

Dato : 17-04-05 21:29

> Spørgsmålet hører ikke hjemme i dk.erhverv længere er den ikke.

Det mener jeg fortsat du skal lade 'Spinner' afgøre!

Knud

Fra : Jonas Kofod

Dato : 17-04-05 21:38

"KNT" <laveskov.sl@et.hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Det mener jeg fortsat du skal lade 'Spinner' afgøre!

Sådan er reglerne bare ikke herinde.

Fra : N/A

Dato : 18-04-05 00:09

Fra : Jonas Kofod

Dato : 18-04-05 00:09

"Karsten H. Jensen" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> Sig mig, hvem var det nu lige, der ville låne nøglerne til sandkassen?

En til to middelaldrende voksne mænd der ved at udvise en skabet trodsighed
og mangel på sund fornuft tror at de laver et eller andet form for infantilt
"frihedsstatement" og "uhh-så gav vi dem til de dumme regelryttere" ved at
forsvare en der åbenlyst er kommet til at fejlposte sit indlæg om privat
boligsikring i en gruppe for selvstændige erhvervsdrivende.

Fra : KNT

Dato : 18-04-05 06:48

> Sådan er reglerne bare ikke herinde.

Og du mener reglerne giver dig ret (og båndbredde) til at dømme i den slags
sager?

Knud

Fra : Jonas Kofod

Dato : 18-04-05 10:34

> [...]
>
> "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Og du mener reglerne giver dig ret (og båndbredde) til at dømme i den

Jeg har ikke dømt nogen sag - jeg har bare sagt at et emne ikke er relevant
fordi spørgeren mener det/kommer til at poste det. Sådan fungerer tingene
bare.

Men nu tror jeg jeg vil ignore dig som de andre.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 17-04-05 20:55

"KNT" == KNT <laveskov.sl@et.hotmail.dk> writes:

> "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Det er vel noget spørgeren afgør - og ikke dig!

Har du nu skiftet navn igen Knud?

Ned i filteret med dig!

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Spinner

Dato : 21-04-05 18:25

"KNT" <laveskov.sl@et.hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel noget spørgeren afgør - og ikke dig!
>
> Knud

Hvis jeg ikke mente at dette var den rigtige gruppe, ville jeg nok ikke
spørge her

Spinner

Fra : KNT

Dato : 21-04-05 18:38

"Spinner" <Spinner@sol.dk> skrev i en meddelelse
> "KNT" <laveskov.sl@et.hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg ikke mente at dette var den rigtige gruppe, ville jeg nok ikke
> spørge her

Lige præcist, hvad jeg påpegede!

Knud

Fra : Jonas Kofod

Dato : 21-04-05 18:39

"Spinner" <Spinner@sol.dk> skrev i en meddelelse
> "KNT" <laveskov.sl@et.hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg ikke mente at dette var den rigtige gruppe, ville jeg nok ikke
> spørge her

Kan du så ikke forklare hvorledes du mener det er et erhvervsrelateret
spørgsmål?

Fra : KNT

Dato : 21-04-05 18:49

> Kan du så ikke forklare hvorledes du mener det er et erhvervsrelateret
> spørgsmål?

Kunne du da ikke bare finde dig en meningsfuld tilværelse og lade være med
at blande dig i hvor Spinner stiller (og får besvaret) sine sprøgsmål.

Knud

Fra : Jonas Kofod

Dato : 21-04-05 18:51

> [...]
> >

> Kunne du da ikke bare finde dig en meningsfuld tilværelse og lade være med
> at blande dig i hvor Spinner stiller (og får besvaret) sine sprøgsmål.

Spejl

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-04-05 19:48

"Jonas" == Jonas Kofod <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> writes:

> "Spinner" <Spinner@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du så ikke forklare hvorledes du mener det er et erhvervsrelateret
> spørgsmål?

Gør dig selv og alle andre en tjeneste. Ignorer Knud Thomsen
fremover. Der er yderst sjældent substans i hans meninger, og det
virker som om han altid er i opposition, blot for at kunne yppe kiv.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 21-04-05 21:37

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Gør dig selv og alle andre en tjeneste. Ignorer Knud Thomsen
> fremover. Der er yderst sjældent substans i hans meninger, og det
> virker som om han altid er i opposition, blot for at kunne yppe kiv.

Så langt er jeg allerede kommet men tak alligevel.

Fra : KNT

Dato : 22-04-05 08:05

> [...]
> fremover. Der er yderst sjældent substans i hans meninger, og det
> virker som om han altid er i opposition, blot for at kunne yppe kiv.

Det var da vist en anden, som startede ævleriet om, hvor Spinner måtte
stille sine spørgsmål - ikke?
Så det er vist ikke mig der ypper kiv - men alle de pisse irriterende
netbetjente, som skal blande sig i alt.

Knud

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-04-05 12:49

> [...]

> Han +16000 - tilbageholdt til personlig skattegæld
>
> Det vil sige, at hun betaler gælden på boligsikringen alene. Er det

De hæfter solidarisk for gælden pga. den for meget udbetalte
boligsikring. Derimod hæfter de kun for deres egen skattegæld (sålænge
de ikke er gift).

Det offentlige bestemmer selv hvor de vil hente pengene, og så må de
solidarisk hæftende skyldnere selv rede trådene ud. I det konkrete
tilfælde bør "hun" have et krav mod "ham" for 450 kr.

--
Jesper Lund

Fra : Spinner

Dato : 21-04-05 18:29

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> solidarisk hæftende skyldnere selv rede trådene ud. I det konkrete
> tilfælde bør "hun" have et krav mod "ham" for 450 kr.

Tak for svaret, Jesper. Dine ord er klogere end alle de mange indlæg vedr.
forkert postning eller ej! De kunne have sparet sig og ikke mindst vi andre,
ved at skrive til hinandens emailadresser!

Spinner