Nvidia driver
Fra : Morten Marcussen

Dato : 17-04-05 10:05

Nvidia driver problem

Efter udskiftning fra et gammelt gf2ddr nvidia kort til et andet gammelt
nvidiakort gf2mx200, havde jeg problemer med at starte maskinen.
Først prøvede jeg at stoppe forskellige startservices, da jeg troede nvidia
konfliktede med andre startprogrammer. Så skiftede jeg tilbage til første
grafikkort med samme resultat. jeg har efterfølgende prøvet forskellige
nvidia drivere fra nvidia uden resultat.
Det endte med at jeg accepterede windows forslag til driver, hvilket gør at
min maskine starter og slukker normalt igen.
Desværre understøtter denne driver ikke forskellige muligheder i
grafikkortet, herunder flere skærme.
Da jeg er i blandet ægteskab, bruger vi at se net-TV fra brasilien, samtidig
med at man kan bruge PC´en til noget andet, hvilket ikke kan lade sig gøre
nu.

- Er der et problem med Nvidia-drivere, som jeg ikke kender til? - eller har
jeg et hardware-problem?

på forhånd tak Mvh. Morten

Fra : Morten Marcussen

Dato : 17-04-05 11:50

-Har fået nogenlunde løst problemet nu, så jeg kan se tv, og bruge PC
samtidigt, det vil vise sig om 3-4 genstartninger, om det holder.
MEN, det irriterer mig stadigt, at jeg kun kan bruge en gammel driver
version 4523, istedet for en version 7xxx, der giver lidt flere muligheder
- har andre oplevet problemer med Nvidiadrivere, eller har jeg
hardwareproblemer?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-04-05 11:55

"Morten Marcussen" <morten.m@get2net.dk> crashed Echelon writing

> - Er der et problem med Nvidia-drivere, som jeg ikke kender til? -
> eller har jeg et hardware-problem?

- Hent Driver Cleaner PE og nyeste driver du ønsker køre med (official
Nvidia eller modded) og gem den på disken.

- Afinstallér gl. driver(e)

- Start maskinen i fejlsikret tilstand og kør Driver Cleaner PE og slet
alle rester.

- Start maskinen i normal tilstand og installer nyeste driver.

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten Marcussen

Dato : 17-04-05 12:22

Super...
Det lyder som om det er precis det råd jeg har brug for. - 1000 Tak!

Mvh Morten

Fra : Morten Marcussen

Dato : 18-04-05 20:49

Øv......