Skattekort
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-04-05 09:45

Hej

Hvordan skal hovedkort og skattekort fordeles, hvis man

1) arbejder for et vikarbureau
2) arbejder for et andet vikarbureau
3) modtager supplerende dagpenge.

Må man tage kopier af bikort?

Jesper

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-04-05 10:19

In news:4262220b$0$193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Jesper Nielsen <jesniel@yahoo.com> wrote:

Hej Jesper

> Hvordan skal hovedkort og skattekort fordeles, hvis man

Hovedkortet skal placeres hos _hoved_arbejdsgiveren - den primære
arbejdsgiver.

> Må man tage kopier af bikort?

Nej du må ikke kopiere bikortet, men kan få udleveret ekstra i din
skatteregion.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Anders Christensen

Dato : 17-04-05 17:54

Petersen_Michael wrote:
> [...]
> arbejdsgiver.

> Nej du må ikke kopiere bikortet, men kan få udleveret ekstra i din

Er du sikker på det?
Da jeg skulle bruge to ekstra gik jeg ned på skattekontoret får at få
dem, og fik at vide at jeg næste gang bare selv kunne kopiere det.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-04-05 16:26

In news:4262949e$0$79456$14726298@news.sunsite.dk,
Anders Christensen <vladimirr@vladimirr.dk> wrote:

> Er du sikker på det?
> Da jeg skulle bruge to ekstra gik jeg ned på skattekontoret får at få
> dem, og fik at vide at jeg næste gang bare selv kunne kopiere det.

Well. det var en tidligere biarbejdsgiver, der gjorde mig opmærksom på
at jeg ikke måtte anvende en kopi, og indrømmet jeg åd det råt..

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-04-05 23:22

On Sun, 17 Apr 2005 11:18:55 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>arbejdsgiver.

>Nej du må ikke kopiere bikortet, men kan få udleveret ekstra i din

hmmm Det har jeg nu haft gjort meget før i tiden uden at der er nogen
der har haft sagt noget til det :S. Mener faktisk sågar at min
skatteforvaltning sagde at jeg godt måtte kopierer mit bikort da det
sparede dem for en del besvær.
Flemming Jacobsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-04-05 19:10

Jesper Nielsen skrev den 17-04-2005 10:45:
> Hej
>
> Hvordan skal hovedkort og skattekort fordeles, hvis man

> [...]

Hovedkortet afleverer du der, hvor du får flest penge fra (så får du
mest glæde af personfradraget).
De andre to kan nøjes med at se dit bikort. Ønsker de en kopi, så kan de
snildt selv tage en.

Husk at få justeret din personlige indkomst. Fx hvis du havde regnet
med, at være på dagpenge hele året, så har du ikke fået indregnet nogen
arbejdsmarkedsbidrag på forskudsopgørelsen. Det kan resultere i
skattesmæk til næste år.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året