toldregler usa
Fra : knud.hp

Dato : 16-04-05 23:35

Hvormange cigaretter må man indføre til usa uden at støde på
problemer, har kikket på ambasadenhjemmeside uden at kunne finde noget
om emnet

på forhånd tak

knud

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-04-05 01:16

On Sun, 17 Apr 2005 00:35:20 +0200, knud.hp <khp@hotmail.com> wrote:

>Hvormange cigaretter må man indføre til usa uden at støde på
>problemer, har kikket på ambasadenhjemmeside uden at kunne finde noget
>om emnet

Ved det ikke, men man kan købe toldfrie cigaretter på postordre i USA
(enten fra Europa eller fra tax-free xoner i USA) - og der er ingen
begrænsning på mængden, man må blot ikke sælge dem videre.

Toldfrit koster en karton Marlboro i øvrigt omkring 150 kr., så det
skal være nogle billige smøger før det kan betale sig at sløbe dem
med.

Fra : knud.hp

Dato : 17-04-05 01:48

On Sun, 17 Apr 2005 02:15:54 +0200, jubija@yahoo.dk wrote:

> [...]
>
>Toldfrit koster en karton Marlboro i øvrigt omkring 150 kr., så det
>skal være nogle billige smøger før det kan betale sig at sløbe dem

Tak for hurtig svar
knud

Fra : Lars Ehlers

Dato : 17-04-05 02:40

> [...]

>Hvormange cigaretter må man indføre til usa uden at støde på
>problemer, har kikket på ambasadenhjemmeside uden at kunne finde noget

Afhængig af, hvor du skal hen i USA, så er cigaretter generelt
billlige. Toldfri cigaretter koster omkring $23 for et karton, men jeg
jeg har set tilbud til omkring $26 i alm. forretninger. Her i
Californien betaler jeg sjældent mere end $31 for et karton. Men hvis
du skal til New York, så koster et karton omkring $75!!

Såvidt jeg husker, så kan du medbringe et karton til USA som turist.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-04-05 11:24

knud.hp wrote:
> Hvormange cigaretter må man indføre til usa uden at støde på
> problemer, har kikket på ambasadenhjemmeside uden at kunne finde noget
> om emnet

Værdien af varer man må medbringe fra USA er ret så begrænset.
- Uden at skulle betale ekstra afgift/told, eller hvad det nu kaldes.

Grænsen er ca. 350 kr.

Så hvis du har lidt andet med - f.eks. elektronik som er billigt - er de
350 kr sikkert nået.!

Det er sikkert de færreste der er klar over det, eller overholder det.

Mvh. Jørgen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-04-05 11:26

Jørgen Rasmussen wrote:

> Værdien af varer man må medbringe fra USA er ret så begrænset.
> - Uden at skulle betale ekstra afgift/told, eller hvad det nu kaldes.

Hov, det var jo den modsatte retning du spurgte til.!
Beklager.

Mvh. Jørgen

Fra : Martin K. R.

Dato : 17-04-05 17:21

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote in message

> Hov, det var jo den modsatte retning du spurgte til.!
> Beklager.

Ja, men du tager nu fejl alligevel...

Værdien af 'andre varer' (ved indførsel i Danmark) må ikke overstige 1350
kr., men varer der tillægges punktafgift (f.eks. cigaretter, vin, spiritus
etc.) tæller ikke med som 'andre varer'

Martin

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-04-05 11:04

Martin K. R. wrote:

> [...]
> kr., men varer der tillægges punktafgift (f.eks. cigaretter, vin, spiritus

Det overrasker mig at beløbet er så højt. Jeg tvivler.

Jeg har været i USA flere gange, og jeg/vi har hver gang undret sig over
at beløbet ikke er mere end få hundrede kr.

Det er dog et par år siden jeg checkede det.

Mvh. Jørgen

Fra : Mark Beaumont

Dato : 18-04-05 11:38

Jørgen Rasmussen skrev:
> Det overrasker mig at beløbet er så højt. Jeg tvivler.

Beløbet for "andre varer" er 1350,- kr.

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=83183&vID=200579&i=0#i83183

Vh Mark

Fra : Anja Nielsen

Dato : 20-04-05 08:36

"knud.hp" <khp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvormange cigaretter må man indføre til usa uden at støde på
> problemer, har kikket på ambasadenhjemmeside uden at kunne finde noget
> om emnet

Hej
Jeg ved ikke, om det er forskeligt fra stat til stat, men til Florida må du
kun indføre en karton cigaretter i følge "Turen går til Florida".
Mvh.
Anja