Hitchhiker's Guide... rigtigt dårlig anmel~
Fra : Jonas Gaarde

Dato : 16-04-05 17:12

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-04-05 19:15

Jonas Gaarde wrote:
> Nå, det ser sgu' ikke for godt ud...
>
> http://planetmagrathea.com/shortreview.html

Heldigvis er der delte meninger:

http://www.empireonline.co.uk/site/incinemas/ReviewInFull.asp?FID=9807

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 17-04-05 06:53

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote in message news:<426155e1$0$79452$14726298@news.sunsite.dk>...
> Jonas Gaarde wrote:
> > Nå, det ser sgu' ikke for godt ud...
> >
> > http://planetmagrathea.com/shortreview.html
>
> Heldigvis er der delte meninger:
>
> http://www.empireonline.co.uk/site/incinemas/ReviewInFull.asp?FID=9807

Og så er der jo det med enkelte anmeldere, de vil gerne stå som
altvidende og det er LIDT svært med HHGTTG . Da det mere er en
verden der skal opleves end forståes. Og hvilken "professor" tør
indrømme at han ikke forstår. Så er det bedre at sige "sikke noget
lort".

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-04-05 19:28

Jonas Gaarde wrote:
> Nå, det ser sgu' ikke for godt ud...
>
> http://planetmagrathea.com/shortreview.html

Og hvad med denne:

http://www.filmfocus.co.uk/review.asp?ReviewID=263

<resumen>
In Full: Some reviews are just plain awkward to write, especially if you're a
fan reviewing a new iteration of your chosen obsession. I've read Douglas
Adam's Hitchhiker books, got the TV adaptation on DVD, read the comic book,
played the computer game, have all the different versions of the original
radio show pretty much memorized, and even have a commemorative towel or two
hidden away somewhere. And I loved this film!
</resumen>

Så nu må vi se.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 16-04-05 23:11

> [...]
> the original radio show pretty much memorized, and even have a
> commemorative towel or two hidden away somewhere. And I loved this film!

Jeg håber du har ret. Den *må* bare ikke være dårlig!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : bb

Dato : 17-04-05 01:01

>Jeg håber du har ret. Den *må* bare ikke være dårlig!

Den skal vist have beholdt bogens ånd intakt, og det er jo det
vigtigste.

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-04-05 12:48

bb wrote:

> Den skal vist have beholdt bogens ånd intakt, og det er jo det
> vigtigste.

Nej, det vigtigste er om det er en god film. Ellers kan man lige så godt
lade være med at lave en film.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 18-04-05 18:52

> Nej, det vigtigste er om det er en god film. Ellers kan man lige så godt
> lade være med at lave en film.
>
> /David

Hehe... det *vidste* jeg du ville sige
Så længe den vælger at genbruge bogens / radioseriens titel, er den vel
forpligtet til at have noget med dem at gøre, eller hur? Helt uvæsentligt er
det således ikke om den er tro mod forlægget eller ej. Men du har ret i at
det er vigtigt om den er god eller dårlig

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-04-05 16:12

Jonas Gaarde wrote:

> Hehe... det *vidste* jeg du ville sige

Ja, det vidste du :)

> Så længe den vælger at genbruge bogens / radioseriens titel, er den vel
> forpligtet til at have noget med dem at gøre, eller hur?

Forpligtet er et stærkt ord.

> Helt uvæsentligt er
> det således ikke om den er tro mod forlægget eller ej.

Nej, det mener jeg absolut heller ikke. Det er endog meget væsentligt.
Men nu skrev "bb" at:

> Den skal vist have beholdt bogens ånd intakt, og det er jo det
> vigtigste.

Og det udsagn er jeg uenig i. Det vigtigste er om det er en god film,
det næstvigtigste er om den har beholdt bogens ånd intakt. Hvis den
havde holdt bogens ånd intakt men var en dårlig film, så ville det være
værre (efter min mening).

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 19-04-05 21:51

> [...]
> næstvigtigste er om den har beholdt bogens ånd intakt. Hvis den havde
> holdt bogens ånd intakt men var en dårlig film, så ville det være værre

Du har ret i at "forpligtet" er et stærkt ord - måske endda *for* stærkt.
I øvrigt er vi enige. Det vigtigste er selvfølgelig at filmen er god, men
kun ganske lidt uvigtigere er det at den passer til det univers Adams har
skabt, og som hans fans forventer og fortjener.
Vi skal jo ikke have endnu en "I, Robot", som kun har titlen til fælles med
forlægget

Fra : N/A

Dato : 19-04-05 21:47

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 19-04-05 21:47

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og Douglas halvfærdige manus lave et endeligt manus.
>
> Nogle af de nye elementer er Adams'. Nogle er Kirkpatrick's. Noget af
> det, vi vil mene mangler, mangler fordi Adams droppede det. Noget af
> det gammelkendte, der er med, er materiale som Adams droppede og
> Kirkpatrick gendindførte.
>
> Det er helt sikkert, at vi ikke har en chance for at vide, hvad der er
> hvad.
>
> Og hvis ikke Adams - der altid har lavet om i historien, når den
> skiftede medie - har lov til at lave om, hvem har så?

Jeg er godt klar over alt hvad du skriver, men det ændrer nu ikke ved min
mening. Den kan ikke med nogen rimelighed hedde det samme, hvis den ikke har
noget med sine navnebrødre at gøre.

Fra : bb

Dato : 18-04-05 19:20

>Nej, det vigtigste er om det er en god film. Ellers kan man lige så godt
>lade være med at lave en film.

Jeg vil hellere have en film end ikke en film, næsten ligemeget hvor
dårlig den er.

Fra : ML-78

Dato : 19-04-05 10:17

bb skrev:

> Jeg vil hellere have en film end ikke en film, næsten ligemeget hvor
> dårlig den er.

Det kan man da kalde beskedne krav.

ML-78

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-04-05 16:13

ML-78 wrote:

> Det kan man da kalde beskedne krav.

LOL... ja :)

/David

Fra : bb

Dato : 20-04-05 10:41

>Det kan man da kalde beskedne krav.

Noget tyder på at jeg ikke kommer i det dilemma fordi filmen har fået
mest gode anmeldelser, f.eks
http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=19946