Hvilket Asus grafikkort til max. 1000-1300~
Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 14:16

Hvilket Asus grafikkort er værd at gå efter for tiden i prisklassen max.
1000-1300 kr.???

Det skal være Asus da jeg ønsker et stabilt og anerkendet mærke!!!!

Fra : Brian Lund

Dato : 16-04-05 17:13

> Hvilket Asus grafikkort er værd at gå efter for tiden i prisklassen max.
> 1000-1300 kr.???

Geforce 6600 GT vil jeg mene, men så skal du vist ofre 1-200 kr mere :)

> Det skal være Asus da jeg ønsker et stabilt og anerkendet mærke!!!!

Jeg har for en ven bygget en computer med et "Asus P4C 800E Deluxe"
bundkort, det har nu været sendt til ombytning hele 3 gange!
Pointe; Asus er ikke nødvendigvis bedre end så meget andet...!

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 17:42

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bundkort, det har nu været sendt til ombytning hele 3 gange!
> Pointe; Asus er ikke nødvendigvis bedre end så meget andet...!

Jeg har kigget hos www.shg.dk og fundet flg. Asus PCI-Express som er i den
prisklasse jeg vil give:

Asus EN6200/GE/TD 128 mb. = 739 kr.
Asus EN6600/TD 128 mb. = 925 kr.
Asus EN6600/TD 256 mb. = 1079 kr.
Asus EN6600GT/TD 128 mb. = 1385 kr.

Jeg bruger mest pc'en til internet, mail og heribland en del åbning af
pdf-filer og div. billeder i Paint Shop Pro, så det er ikke noget vildt, så
derfor er spørgsmålet om man f.eks. skulle købe et Asus EN6200/GE/TD 128 mb.
= 739 kr. eller Asus EN6600/TD 128 mb. = 925 kr. eller Asus EN6600/TD 256
mb. = 1079 kr. og så istedet bruge de penge jeg har sparet der på en AMD
Athlon64 3500+ 0,09 micron istedet for den AMD Athlon64 3200+ 0,09 micron
som jeg egentlig havde tænkt mig at gå efter???

Jeg efterspørger jo egentlig hurtig opstart af pc og programmer fremfor et
monster grafikkort til spil som jeg aligevel ikke spiller, men grafikkortet
skal selvfølgelig heller ikke blive en flaskehals i systemet!

Skal jeg evt. overveje ATI Radeon grafikkort istedet for de nVidia jeg har
kigget på? (det bundkort jeg vil købe er et med nVidia nForce4 SLI chipsæt)

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-04-05 19:48

> [...]
> kigget på? (det bundkort jeg vil købe er et med nVidia nForce4 SLI chipsæt)

Om du vælger Radeon eller nVIDIA er sådan set lige meget, da du jo ikke
rigtig bruger 3D grafikken.

Hvis du vil have et ordentligt boost så maskinen kører hurtigere, så
brug i stedet 1200 kr på en Western Digital Raptor harddisk - det er
noget der rykker!

http://memos.dk/sbn/hardware2005/index13.php kan du se dens ydelse,
som er på højde med en SCSI320 harddisk

Jeg kan sige dig at winXP starter på ca 10 sek fra den begynder at loade
til loginskærmen kommer frem

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 16-04-05 18:45

> [...]
> bundkort, det har nu været sendt til ombytning hele 3 gange!
> Pointe; Asus er ikke nødvendigvis bedre end så meget andet...!

Det er så et bundkort. Asus er yderst kompetente når det kommer
til grafikkort. Jeg bryder mig heller ikke om deres bundkort, efter
at have prøvet flere af dem, men når det gælder grafikkort så går
jeg kun efter dem.

/Kenneth Iversen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-04-05 17:40

Mikkel wrote:
> Hvilket Asus grafikkort er værd at gå efter for tiden i prisklassen max.
> 1000-1300 kr.???
>
> Det skal være Asus da jeg ønsker et stabilt og anerkendet mærke!!!!

Køb et LeadTek Geforce 6600GT, det er det mest støjsvage og yder godt.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295

Du skriver forskellige steder at du vil have Asus fordi det er godt, men
det kan du bare ikke regne med. Der er ingen producenter som altid
laver det bedste både inden for grafikkort, motherboard osv, og da slet
ikke ASUS!

DU er nødt til at læse en række tests af det kort du udser dig, og til
den pris du skriver er geforce 6600 GT det bedste køb, og tja der er det
altså leadtek der laver det bedste

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 18:44

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pris du skriver er geforce 6600 GT det bedste køb, og tja der er det altså

Ok... Men er det ikke "overkill" med et GeForce 6600 GT til typisk ca. 1500
kr. fremfor et 6600 eller evt. kun 6200 når jeg så godt som aldrig bruger
den til spil, men kun internet og mail????

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-04-05 19:39

> Ok... Men er det ikke "overkill" med et GeForce 6600 GT til typisk ca. 1500
> kr. fremfor et 6600 eller evt. kun 6200 når jeg så godt som aldrig bruger
> den til spil, men kun internet og mail????

JO men det skrev du intet om, blot at du ville bruge 1000-1300 kr.

Til dit formål er et tilfældigt grafikkort rigeligt, de kan alle bruges
til at vise PDF, billedbehandling osv.

Så find et passivt kølet Geforce 6200 eller Radeon x300 eller lign.

Min erfaring med asus grafikkort (har haft TNT2 Ultra og Geforce 3) er
at blæseren er noget rigtigt bæ der larmer helt vildt - og da jeg købte
mit Radeon X800XL kort kiggede jeg også på asus, men opdagede at deres
kort kun kørte 700MHz på RAM hvor alle andre mærker kører 1000MHz

Kig her, der kan du se de grafikkort til under 500 kr som har PCIe, og
så vælg et af dem uden blæser så slipper du for larmen der...

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=&Gallery=true&ID=15&Parent=&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=500&Page=1&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Sorted97=&True1912=&Sorted532=&Sorted101=&Sorted102=&True26090=&Equal100=&True1911=&Direction101=2&Direction743=2&Direction102=2&Direction97=2&Direction937=2&Direction27034=2&Direction532=2&Direction671=2&Sorted671=&Sorted743=&True1914=&Sorted27034=&Trueval26090=98064&True1910=&True1915=&Sorted937=&True1913=&Check96=91128&Trueval1911=28193&Trueval1910=28191&Trueval1912=28196&Trueval1915=96677&Trueval1913=28197&Trueval1914=28199&x=43&y=9

Af gode bud kan nævnes
ASUS Extreme AX300SE-X/TD
PowerColor RADEON X300 S
ASUS Extreme N6200TC/TD

Sjovt nok, har asus et stort udvalg af de billige kort, men så længe der
er passiv køler på tror jeg ikke der er nogen forskel.... så tag det du
bedst kan lide