USA Transit regler ?
Fra : Henrik Madsen

Dato : 15-04-05 22:50

Hej

Skal flyve fra KBH til Vancouver men turen foregår så som en tur fra
KBH til Seattle og så fra Seattle til Vancouver..

Dog er der 2 timer mellem flyene og så var det vi snakkede om at det
da kunne være sjovt lige at få strukket benene efter 10 timer i
flyveren ..

MEN så er der en der siger at vi bliver lukket ind i en transit hal og
ikke sådan uden videre kan spankulere ud på lufthavnens
parkeringsplads og se os lidt omkring ...

Er dette korrekt at vi ikke kan smutte ud i det fri men må sidde i en
hal og kukkelure i et par timer ?

Gætter på hvis der skal papirarbejde til og diverse sikkerhedscheck så
kan det hurtigt tage så lang tid at komme gennem at vi alligevel skal
flyve videre inden da..

Henrik

Fra : JytteJ

Dato : 15-04-05 23:45

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> parkeringsplads og se os lidt omkring ...
>
> Er dette korrekt at vi ikke kan smutte ud i det fri men må sidde i en

Det er korrekt, og så er 2 timer endda ikke så meget. Står der ikke i jeres
rejsepapierer, hvornår tjek ind tiden starter til det næste fly? Det er
såmænd ikke sikkert i får tid til så meget. Det er kun hvis jeres ende
destination er seattle I kan komme ud.
Jo I skal sikkert igennem en masse elektroniske dimser og nærmest klædes af
til skindet før i slipper både ind og ud.
God tur.

JytteJ

Fra : JytteJ

Dato : 15-04-05 23:48

> [...]
>
> Gætter på hvis der skal papirarbejde til og diverse sikkerhedscheck så
> kan det hurtigt tage så lang tid at komme gennem at vi alligevel skal

Hvad skal i forresten lave i Canada ?
I må gerne skrive om jeres oplevelser og komme med nogle gode tips når i
kommer hjem.
Jeg skal selv til BC til efteråret. Og skal også til Vancouver.

JytteJ

Fra : Henrik Madsen

Dato : 16-04-05 07:43

On Sat, 16 Apr 2005 00:48:21 +0200, "JytteJ" <missmerkur@esenet.dk>
wrote:

>Hvad skal i forresten lave i Canada ?

Vi skal til en by der hedder Whistler, vi har vundet en rejse derover
så det er med alt betalt

>I må gerne skrive om jeres oplevelser og komme med nogle gode tips når i
>kommer hjem.

Skal lige se om jeg ikke kan huske at smide et par linier..

>Jeg skal selv til BC til efteråret. Og skal også til Vancouver.

Ok.

Henrik

Fra : Jens G

Dato : 16-04-05 06:56

On Fri, 15 Apr 2005 23:50:02 +0200, Henrik Madsen
<hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote:

>Dog er der 2 timer mellem flyene og så var det vi snakkede om at det
>da kunne være sjovt lige at få strukket benene efter 10 timer i
>flyveren ..

2 timer er ingenting, så sats ikke på at nå andet end at komme fra det
ene fly til det andet. En lille forsinkelse og et ekstra
sikkerhedcheck i lufthavnen kan nemt æde det hele.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Henrik Madsen

Dato : 16-04-05 07:45

On Sat, 16 Apr 2005 07:56:24 +0200, Jens G <jens@no.spam.for.me.pls>
wrote:

>2 timer er ingenting, så sats ikke på at nå andet end at komme fra det
>ene fly til det andet. En lille forsinkelse og et ekstra
>sikkerhedcheck i lufthavnen kan nemt æde det hele.

Ved godt det ikke er meget, havde bare håvet man lige kunne komme ud,
om ikke andet så for mat sige at man også havde været i amerika.

Henrik Madsen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 16-04-05 12:01

Henrik Madsen wrote:
> [...]
>
> Gætter på hvis der skal papirarbejde til og diverse sikkerhedscheck så
> kan det hurtigt tage så lang tid at komme gennem at vi alligevel skal

Da jeg mellemlandede i Houston i 2000 var det ikke noget problem vi fik
en måneds touristvisa i passet da jeg forlod lufthavnen, og gik så rundt
og røg udenfor, det var den primære årsag til at forlade lufthavnen.
Men men alt er sikkert forandret efter 2001, men prøv dog bare at se
hvad der sker.

Du skal sikkert lade være med oplyse om at du er i transit.

Go tur
--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 16-04-05 15:39

> [...]

>Dog er der 2 timer mellem flyene og så var det vi snakkede om at det
>da kunne være sjovt lige at få strukket benene efter 10 timer i

Sidste fredag havde jeg 2:15 timer i Washington til flyskifte.

SAS var 40 minutter forsinket over atlanten (modvind). Det tog 1:35
time fra jeg forlod flyet til jeg stod ved den nye gate (bare at komme
igennem Immigration tog over en time). Så jeg nåede ikke flyet videre.

Nu kan jeg ikke lige gennemskue om I skal igennem Immigration, i
Washington tror jeg alle blev ledt den vej over. Under alle
omstændigheder så ville jeg ikke bekymre mig om 2 timer, husk I skal
borde det næste fly ~½ time før afgang. Så der er nok højest 30
minutter I kommer til at kede jer i.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-04-05 14:41

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> ikke sådan uden videre kan spankulere ud på lufthavnens
> parkeringsplads og se os lidt omkring ...

Jeg mener at i skal på en lille togtur - nemlig det fine lille tog, der
forbinder south sattelite (SAS' terminal)med North Sattelite (Air Canada).
Og så tror jeg faktisk at I har brugt jeres tid på det, så nogen
benstrækkermulighed ville jeg ikke satse på.

vh
jan