Efterposteringer i afsluttet regnskab, slå~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-04-05 19:12

Hej NG.

Jeg var hos revisoren i dag, for at få lidt assistance til at udfylde
min udvidede selvopgivelse til det kære væsen..

Han fandt et par fejl i min bogføring for år 2004. Dem har jeg så
rettet - efterposteret (regnskabet følger kalenderåret, og er derfor
afsluttet 31-12-04.

Jeg har "klikket" på "overfør efterposteringer" Men ikke alle
posteringer er slået igennem. Så hvad nu? Vi er jo et stykke inde i år
2005. Den eneste fejl, er størrelsen på egenkapitalen..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : :-\) Carsten

Dato : 15-04-05 19:57

> Han fandt et par fejl i min bogføring for år 2004.

Hvilke konti er der fejl på?

> rettet - efterposteret (regnskabet følger kalenderåret, og er derfor
> afsluttet 31-12-04.

Er regnskabet for 2004 lukket helt eller blot spærret?

> Jeg har "klikket" på "overfør efterposteringer" Men ikke alle
> posteringer er slået igennem. Så hvad nu?

Hvilket program bogfører du i?

--

Mange hilsner fra
Carsten

cjt@mailme(slet_dette_i_parantes).com

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-04-05 20:25

In news:426011e6$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Carsten <cjtcjtcjt(fjerndette)@hotmail.com> wrote:

Hej Carsten

> Hvilke konti er der fejl på?

60500 Egenkapitalen, i år 2005 er ikke opdateret med efterposteringen
udført år 2004 regnskabet

> Er regnskabet for 2004 lukket helt eller blot spærret?

Spæret for andet end efterposteringer.
Men 2004 ser rigtigt ud, nu hvor det er blevet efterposteret.
bortset fra en post 62000 Mellemregning - privatehævninger, hvor man
ikke kan se hvilken konto (bank eller kasse) pengene er taget fra selve
posten er ført med over i 2005

> Hvilket program bogfører du i?

SS (Det står i emne feltet, men jeg kunne self. godt have skrevet det i
brødteksten også)

Fra : :-\) Carsten

Dato : 16-04-05 06:05

Hej!

> SS (Det står i emne feltet,

Sorry - jeg så ikke slutningen af din overskrift.

Kender ikke SS så kan desværre ikke hjælpe dig!
Jeg ved ikke om der er et punkt som hedder Dan Primoposteringer eller
lign. - Hvis ja: prøv at kør den kommando igen (virker i C5 - men SS er
sikkert HELT anderledes).

Hvis du på et tidspunkt skal bruge hjælp til daglig bogføring - vil jeg
gerne hjælpe!

Mange hilsner fra
Carsten
mobil: 26 55 15 80
cjt@mailme(slet_dette_i_parantes).com

Fra : Karsten Madsen

Dato : 18-04-05 11:49

> [...]
> posteringer er slået igennem. Så hvad nu? Vi er jo et stykke inde i år
> 2005. Den eneste fejl, er størrelsen på egenkapitalen..

Hvilken version af SS bruger du ? (seneste er 2.5.5)

/karsten

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-04-05 16:25

In news:426390ab$0$680$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Karsten Madsen <km@x.dk> wrote:

Hej Karsten,

> Hvilken version af SS bruger du ? (seneste er 2.5.5)

Jeg bruger 2.5.4

Problemet er nu løst.

Fra : Karsten Madsen

Dato : 18-04-05 17:23

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4263d149$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:426390ab$0$680$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> Karsten Madsen <km@x.dk> wrote:
>
> Hej Karsten,

> Jeg bruger 2.5.4
> Problemet er nu løst.

Hvad var problemet - bare så'nt til FAQ'en....

/karsten

Fra : Petersen_Michael

Dato : 19-04-05 15:48

In news:4263dece$0$653$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Karsten Madsen <km@x.dk> wrote:

> Hvad var problemet - bare så'nt til FAQ'en....
>
> /karsten

Problemet var at de foretagede efterposteringer til 2004 regnskabet,
betød en ændring i størrelsen af egenkapitalen, denne ændring blev ikke
opdateret i 2005 regnskabet..

Fra : Thomas VJ

Dato : 21-04-05 21:39

"Karsten Madsen" <km@x.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad var problemet - bare så'nt til FAQ'en....

Hvilken FAQ?

--
mvh,
Thomas VJ