PCI grafikkort
Fra : Mark Vilstrup Svanes~

Dato : 15-04-05 13:21

Hej med jer grafikkort-nørder,

Jeg sidder i den trælse situation at jeg har brændt min p3-processor af på
min gamle PC, hvori der sad et GeeForce2MX400-grafikkort i. Nu er jeg
nødsaget til at bruge min PC fra arbejdet, som desværre ikke er udstyret med
en AGP-sokkel.

1.
Hvis jeg kun kan købe PCI-kompatible kort, hvad er så et godt kort til under
500 dkr, hvis mit primære mål er at komme til at spille computerspil (jeg
ved godt det ikke bliver de helt vilde spil, men mine krav er ikke så høje)?

2.
Vil dette nye kort yde lige så godt eller måske endda bedre end det gamle
AGP (På grund af udviklingen), eller er PCI en stor hæmsko i den retning ?

Jeg har kig på:

HIS Excalibur 9250
ATI RADEON 9250
240 MHz
128 MB DDR SDRAM (400 MHz)

og:

Club-3D
ATI RADEON 9250
128 MB DDR SDRAM (400 MHz)

Disse kort er fra edbpriser.dk

På forhånd tak for hjælpen

Fra : biancaa

Dato : 15-04-05 21:38

http://www.kandu.dk/

Fra : biancaa

Dato : 15-04-05 21:43

> [...]
>
> Disse kort er fra edbpriser.dk
>
> På forhånd tak for hjælpen
> Hej har selv haft ATI RADEON 9250,og kunne spille splil som
Mafia,Splinter Cell,Condition Zero,Max Payne, Hitman 1og2 og mange andre
spil af den slags.Hilsen Biancaa

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian Lund

Dato : 16-04-05 17:11

> Hej har selv haft ATI RADEON 9250,og kunne spille splil som
> Mafia,Splinter Cell,Condition Zero,Max Payne, Hitman 1og2 og mange andre
> spil af den slags.Hilsen Biancaa

Som garanteret har været et AGP kort ;)

Med et PCI kort skal man nok ikke gøre sig så store forhåbninger...

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-04-05 07:05

Mark Vilstrup Svanesteen skrev:

> På forhånd tak for hjælpen

Jeg har klippet en del væk.

Mit bedste råd er at købe et nyt bundkort og en ny CPU:

Feks. AMD Socket A (Duron/Sempron) + passende bundkort.

Sempron 2200+ PIB (der er køler med) - 364,-
Bundkort er set fra 250,-

Det er et setup der slår din afdøde PIII med flere længder.
- Desuden er du ikke henlagt til en sløv PCI-bus til grafikken - du kan
beholde dit GF eller du kan købe noget bedre

RAM koster iøvrigt heller ikke alverden, medmindre du havde 1GiB i den
gamle.

At købe et PCI-grafikkort er i mine øjne idioti på et højere plan

Fra : biancaa

Dato : 18-04-05 17:02

http://www.kandu.dk/