Alien vs. Predator? (---Lille spoiler-:-)
Fra : Brian Hansen

Dato : 14-04-05 22:24

Hey there.

Så den langt om længe i går, men ku' ikke lade være med at undre
mig over den telefon samtale i starten, eller nærmere at den var mulig,
da hun ligesom var ude i the middle of nowhere,
med mindre vi er ude i noget med satellite phone?

Nogen der ved om der kommer en 2'er, ligger ligesom lidt op til det?

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 15-04-05 13:04

Brian Hansen wrote:
> [...]
> mulig, da hun ligesom var ude i the middle of nowhere,
> med mindre vi er ude i noget med satellite phone?

Hmmm... kan ikke huske det, men det må givet vist have været en
satellit-elefon, ellers giver det bestemt ingen mening. Det gør filmen på
den anden side heller ikke

> Nogen der ved om der kommer en 2'er, ligger ligesom lidt op til det?

Forhåbentlig ikke. Filmen fejler ved at fokusere på menneskene frem for
uhyrerne og ved at gøre predatoren homie med hende den sorte.

Fra : Morten DH

Dato : 15-04-05 14:53

"Mads Holmsgaard Eriksen" <shadow_of_x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Forhåbentlig ikke. Filmen fejler ved at fokusere på menneskene frem for
> uhyrerne og ved at gøre predatoren homie med hende den sorte.

Jeg er enig i der er for meget fokus på menneskerne; men det er jo nok lidt
med budgetter at gøre og så kan vi jo ikke forstå hvad predators siger så
det kunne godt blive lidt svært at få en sammenhængede historie igang...

Tilgengæld synes jeg ikke at det er helt tosset med forholdet mellem
predatoren og kvinden - det er jo en respekt der udvises kriger til
kriger... vi så allerede i den første predatorfilm at de går meget op i det
(den angriber ikke de ubevæbnede og svage) og endelig var mennesket jo ikke
en del af konflikten mellem de 2 racer så hvorfor ikke... og personligt var
jeg ret begejstret for den scene hvor predatoren lige laver et survivalkit
til hende ud af resterne - popkornunderholdning i sin reneste form

Fra : Brian Hansen

Dato : 15-04-05 15:27

Morten DH skrev:

> [...]
> for den scene hvor predatoren lige laver et survivalkit til hende ud af resterne - popkornunderholdning i sin reneste form

Det ku' jeg ikke ha' fortalt bedre selv, lige mine ord.
Men det bunder vel også i hvad man forventer af en film,
hvis de for store og ikke lever op til det, så....

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-04-05 20:56

> [...]
> predatoren og kvinden - det er jo en respekt der udvises kriger til
> kriger... vi så allerede i den første predatorfilm at de går meget op i

gør vi osse i den anden, i slutningen - respekt til Glover fra predatorerne

> [...]
> personligt var jeg ret begejstret for den scene hvor predatoren lige laver
> et survivalkit til hende ud af resterne - popkornunderholdning i sin

Eftersom jeg hader stort set alt hvad Paul W.S. Anderson har med at gøre,
blev jeg meget positivt overrasket - den var superunderholdende.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 16-04-05 08:40

> Eftersom jeg hader stort set alt hvad Paul W.S. Anderson har med at gøre,
> blev jeg meget positivt overrasket - den var superunderholdende.

Hmmm så forstår jeg ikke du hader alt andet han har lavet. AVP er da lige
så/lige lidt underholdende som de fleste af hans andre film. RE synes jeg da
var ligeså underholdende. Han laver fed action, men gider ikke bruge kræfter
på ret meget andet.

Havde AvP være en monster/action film, involverende andre monster end de to
kendte her, så kunne jeg også godt lade mig underholde. Men han har fat i to
monstre der har en fortid og en historie. Der er altså nogle regler som bør
følges, men det "skider" hr. Anderson flot og højt på. Især springer han
godt nok over hvor gærdet er lavest i forhold til Aliens, de skal godt have
til ført noget Gro Hurtigt middel, for 1-2-3 så har vi en voksen alien.

Mvh. Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-04-05 15:22

> [...]
> så/lige lidt underholdende som de fleste af hans andre film. RE synes jeg
> da var ligeså underholdende. Han laver fed action, men gider ikke bruge

Tja - måske... jeg synes bare han er heldig med den her - historien er lige
nøjagtigt god nok til at holde en fanget og effekterne er gode.
RE 1 og 2 er frygtelige film - historierne i dem begge fænger ikke og
actiondelen er ikke nær så god som i AvP (Nemesis monsteret er direkte
tam!)... han har muligvis haft held med AvP, men det kunne snart heller ikke
blive værre, på et tidspunkt måtte han vel få lavet en ok film.
Du må heller ikke misforstå mig, AvP går ikke over i filmhistorien som en af
de mest fantastiske, men med denne her undgår han fejl - det er godt
håndværk hele vejen igennem og ikke mere end det - desuden tilfalder en stor
del af æren til special effects holdet, uanset hvem det så end er - både
aliens og predators er fantastisk lavet imo - aliens er tilpas klamme som de
skal være og på intet tidspunkt tænker man "det var lige ringe nok" og
predatorerne har den tyngde og størrelse og samtidig smidighed der gør dem
gode - ganske som da Arnold kæmpede mod en... faktisk er ansigterne nu
bedre - kæberne ser knapt så mekansike ud som i de gamle film - så alt i alt
fantastiske effects - havde de misset effekterne bare lidt, havde filmen
helt sikkert osse.

> [...]
> skal godt have til ført noget Gro Hurtigt middel, for 1-2-3 så har vi en

hmm vokser aliens'ne ikke generelt hurtigt i dem alle - jeg ved det går
stærkt i AvP, men jeg må indrømme at jeg ikke tænkte over det på noget
tidspunkt.

hehe - havde ALDRIG troet at jeg skulle være den der FORSVAREDE en Anderson
film så jeg må hellere stoppe her inden nogen tror det er min favorit
film ... en god underholdende actionfilm der ikke på nogen måde ødelægger
forholdet til de gamle aliens / predator film - the end.

ps. frygtede at den pg13 rating ville ødelægge det blodige univers som alien
/ predator nu engang er, men jeg synes man får lige netop det splat der skal
til for at det hele er troværdigt og i ånd med de andre film.