Conflict Catcher
Fra : Per Madsen

Dato : 26-05-01 18:42

Hej ng

Idag var jeg inde i en butik i Odense's gågade hvor alle varerne koster 20
kr,- sådan lidt a la "Søstrene Grene" eller "Tiger". Her fandt jeg
"Gud-hjælpe-mig" CC 8.0.3 i original indpakning, som jeg selvfølgelig
invisterede i. Vel hjemme opgraderede jeg via nettet til den nyeste version
(vers. 8.0.8) der understøtter Mac OS 9.x. Opgraderingen er gratis !!!!

Er CC ved at glide ud, eller har jeg virkelig gjort en godt køb? Lige nu er
armene ihvertfald højt oppe i vejret

Per, Odense

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 26-05-01 19:42

Per Madsen <permand@private.dk> wrote:

> Er CC ved at glide ud, eller har jeg virkelig gjort en godt køb? Lige nu er
> armene ihvertfald højt oppe i vejret

Det ved jeg ikke, men hvis du kan bruge softwaren, så kan det vel alt
andet lige kun betragtes som et godt køb. Så hold bare armen ooppe lidt
endnu

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You read all this way? Okay then, have a signature.

Fra : Terje Kleverud

Dato : 26-05-01 21:33

> [...]

> Er CC ved at glide ud, eller har jeg virkelig gjort en godt køb? Lige nu er

Conflict Catcher er det mest nyttige verktøyet jeg har, og er en
nødvendighet for å ha full kontroll med systemtilleggene. CC har mange
nyttige finesser - lær å utnytte disse, og du får en stabil og rask
maskin som belønning. Gratulerer med at godt kjøp!

--
Terje K Du bør gjøre det så enkelt som mulig
...men heller ikke enklere.

(A. Einstein)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-05-01 01:09

Hej Per

Du _har_ gjort et godt køb!!! CC er så absolut ikke på vej ud. Tværtimod er de
langt fremme med en helt ny version, der også vil komme til at understøtte OS
X. Jeg bruger den selv på alle mine maskiner. Den er god til at lave
forskellige systemsæt med - også bedre end Udvidelseskontrol. Den kan bl.a.
også bruges som en slags skriftstyring, så du kan slå til / slå fra i
skrifterne alt afhængig af, til hvilket formål du har oprettet et bestemt
systemsæt. - Og så giver den gode informationer om de enkelte ting som du kan
slå til/fra.

Var der andre Mac ting i den butik, - eller var det det eneste eksemplar?

mvh. Erik Richard

Per Madsen wrote:

> [...]
>
> Er CC ved at glide ud, eller har jeg virkelig gjort en godt køb? Lige nu er

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Per Madsen

Dato : 27-05-01 11:33

in article 3B10459E.28318680@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 27/05/01 1:09:

> Var der andre Mac ting i den butik, - eller var det det eneste eksemplar?

Der var ikke andre Mac-ting i butikken udover Conflict Catcher, men den
havde de tilgengæld også små 15-20 stykker af!!!!

Per

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 27-05-01 11:40

Per Madsen skrev:

> [...]
>

> Der var ikke andre Mac-ting i butikken udover Conflict Catcher, men den
> havde de tilgengæld også små 15-20 stykker af!!!!

Bor du i nærheden (= kommer jævnligt forbi) og kunne du overtales til at
købe en, hvis jeg sendte pengene til det?

Anders

Fra : Per Madsen

Dato : 27-05-01 13:58

in article B736A615.4895%newton@os.dk, Anders Jakobsen at newton@os.dk wrote
on 27/05/01 11:39:

> Bor du i nærheden (= kommer jævnligt forbi) og kunne du overtales til at
> købe en, hvis jeg sendte pengene til det?
>
> Anders

Hmmmm, ja det gør jeg, og jo, det kunne jeg måske godt overtales til.
Hvis du sender mig en flad 50'er for ét stk CC (incl.porto), så sender jeg
den til dig, og køber tre "plok" øl til mig selv for de sidste 20 kr.

Du kan jo lige sende mig din adresse offline hvis du er interesseret!

Med venlig hilsen
Per Madsen

Sadolinsgade 89,st.
5230 Odense M
Tel:66140159
Mobil: 28232513
E-mail: permand@private.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-05-01 10:57

> Du _har_ gjort et godt køb!!! CC er så absolut ikke på vej ud. Tværtimod er de
> langt fremme med en helt ny version, der også vil komme til at understøtte OS
> X.

Forklart venlist hvordan man har brug for CC i Mac OS X.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-05-01 15:14

Hej Morten

- Hvad med en startmanager, der allerede i den tidligste startfase kan vælge mellem
forskellige startprocedurer - Classic eller OS X, - og i Classic kan vælge mellem
forskellige startsæt.

- Hvad med det samme, hvis du har flere diske med forskellige startsystemer - både
OS 8.1, 8.5.x 8.6, 9.0.x, 9.1 og OS X, - samt hvis der også er installeret en eller
anden form for et rent Linux system, - at du - igen - allerede ved splashscreen kan
vælge hvilket startsystem med et givet startsæt, du egentlig vil bruge?

- Det skulle vel ikke være så vanskelig at forstå....

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-05-01 16:09

In article <3B110B9C.59B73618@mail1.stofanet.dk>,

> - Det skulle vel ikke være så vanskelig at forstå....

Du har ikke kigget på det nye startdisk-kontrolpanel, vel?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-05-01 16:49

Hej Martin

- Hvis du mener den, der ligger i 9.1 og nyere, så jo, den bruger jeg da
jævnligt, men du kan kun vælge _system_ med den. Du kan fx. ikke vælge et
bestemt _systemsæt_ i et bestemt _system_.

Men bortset fra det, så kan jeg godt lide at man kan genstarte direkte fra
kontrolpanelet.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 27-05-01 16:19

> samt hvis der også er installeret en eller
> anden form for et rent Linux system,
Slå ting som yaboot og bootx op for at se hvorfor dette ikke sker, og
derfor er rent spekulation fra din side. Jeg kiggede iøvrigt lige forbi
www.casadyg.com for at tjekke, hvordan det gik med deres CC til OS X.
Seneste pressemedelelse omkring denne er fra juli 2000 (der er dog en
update fra februar i år på versiontracker), hvor der intet står om OS X,
men historien om en OS X version kan jeg vel finde et andet sted på
deres sider?

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-05-01 18:12

> [...]
> givet startsæt, du egentlig vil bruge?
>
> - Det skulle vel ikke være så vanskelig at forstå....

Det du du her beskriver er da noget helt andet, nemlig en Boot manager,
og der er ikke megen fidus i sådan en, med mindre den arbejder på OF
nivau, da du ellers er nød til at boote et OS før sådan et program kan
indlæses. Der _er_ allerede en BootManager indbygget i alle UMA mac'ers
OF (fra den første iBook og frem efter), den kommer frem ved start når
"alt" holdes nede.

Mht. til startsæt i Classic er der heller ikke behov for CC, System
Preferences indeholder også de features du beskriver.

Hele ideen i CC er nyttesløs under Mac OS X, hvis du vitterligt prøvede
Mac OS X ville du ikke komme med sådanne udmeldinger

linielængden........

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-05-01 01:53

> [...]
> indlæses. Der _er_ allerede en BootManager indbygget i alle UMA mac'ers
> OF (fra den første iBook og frem efter), den kommer frem ved start når

Ja, men CC er langt mere end det at finde fejl og konflikter. En af dens stærke
sider er netop det, jeg siger med at du kan vælge _startsæt_ inden for _samme_
system. Det kan du ikke med andre programmer eller ved at holde ALT nede.

> Mht. til startsæt i Classic er der heller ikke behov for CC, System
> Preferences indeholder også de features du beskriver.

??? - Du kan tildels vælge noget i Udvidelseskontrol / Extensions manager, men
du kan _ikke_ vælge hvilke skrifter, du fx. vil have med i de enkelte sæt.

> Hele ideen i CC er nyttesløs under Mac OS X, hvis du vitterligt prøvede
> Mac OS X ville du ikke komme med sådanne udmeldinger

Dvs., at man _altid_ er tvunget til at arbejde med fuldt system i OS X. OK, men
det er jo stadig kun et fåtal, der bruger OS X _rent_. Langt de fleste bnruger
stadig det klassiske OS under en eller anden form, og så er CC stadig særdeles
nyttig.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 27-05-01 13:07

> Den kan bl.a.
> også bruges som en slags skriftstyring, så du kan slå til / slå fra i
> skrifterne alt afhængig af, til hvilket formål du har oprettet et bestemt
> systemsæt.

Hvordan gør du det? Er det i stedet for ATM eller Suitcase? Jeg har haft
nogle problemer med ATM, så jeg er interesseret i at høre om
alternativer.

Carsten

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-05-01 15:59

Hej Carsten

Carsten Ortmann wrote:

> Hvordan gør du det?

Åbn CC, - gå til Preferences -> Folders. Så får du en liste over de mapper,
der er tilgængelige. Og desuden kan du selv tilføje andre mapper med
udvidelser, plug-ins, extras, - og hvad de nu allesammen hedder i de
forskellige programmer.

Efter at have gemt ændringer i prefs, så vil du i hovedvinduet se en hierakisk
mappe med navnet 'Fonts', der indeholder alle de skrifter du har i mappen
'Skrifter' / 'Fonts' i din systemmappe.

Du kan nu slå skrifter til og fra, som du har lyst til. Hvis du fx. opretter
et systemsæt, der hedder 'Grafik', så kan du nøjes med at slå de skrifter til,
du har brug for i fx. Pagemaker eller Photoshop. Samtidig kan du slå alle
andre unødvendigt systemdele fra, vhis det er det, du ønsker. Fx. hvis du har
MSOffice installeret, er det jo ikke nødvendig med alle deres udvidelser, hvis
du kun arbejder i Photoshop eller Pagemaker. Eller du kan lave et rent
'tekstbehandlingssæt, hvor du så slår andre ting fra, som du ikke bruger.

Du kan også i fx. Photoshop slå dens plug-ins til og fra. - Hvis du nu har op
mod 100 plug-ins, men du kun bruger de 30, - ja så kan du slå de 70 fra, som
du ikke bruger.

Det du slår fra, vil blive flyttet til mapper, der for skrifters vedkommende
vil få navnet 'Fonts (disabled', - for Photoshop - 'Plug-ins (disabled' osv..
Gem div. ændringer og genstart, og det nye sæt er aktivt, hvis du har valgt
det som startsæt.

Det gør du i CC ved at gå til 'Edit' -> 'Edit Sets' -> markere det ønskede sæt
-> klik på 'Make default' -> klik OK -> vælg genstart. - Det valgte sæt er nu
aktivt.

Jeg bruger fx. et 'normalt sæt' som standar opstartssæt, hvor næsten alt er
slået til med undt. af grafikdelene. Det speeder systemet ganske gevaldigt op.

> Er det i stedet for ATM eller Suitcase? Jeg har haft
> nogle problemer med ATM, så jeg er interesseret i at høre om
> alternativer.

Nej, den kan ikke bruges på samme måde som ATM til fx. kantudjævning eller PS
styring. Den kan _kun_ slå til og fra. - Og så kan den jo bruges til at finde
fejl med i dens 'Conflict test' del.

Hvis du har problemer med ATM, så skal du vælge ver. _4.6.0 Lite_ - ikke
4.6.1, hvis du har OS 9.x og/eller 9.1. Hvis du bruger OS 8.1, 8.5.x eller
8.6, skal du vælge ver. _4.5.1_ - ikke 4.5.2, - den virker _kun_ på OS 9.0.2
og 9.0.4. Du bør heller ikke bruge både ATM og Suitcase samtidig.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-05-01 18:12

Carsten Ortmann <vousortmann@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Er det i stedet for ATM eller Suitcase?

Nej, den flytter bare skriftkufferter mellem "Fonts" og en af programmet
oprettet mappe "Fonts (Disabled)" - Svarende til hvis Udvidelseskontrol
også kunne styre mappen Skrifter.