"Reklame" fra Scientology?
Fra : Anders Christensen

Dato : 14-04-05 09:39

Er det bare mig der har været uheldig at få tilsendt en selvhjælpsbog
fra Scientology (New Era Ppuclications) til firmaet?
Jeg undrede mig gevaldigt over at de mener jeg skal bruge sådan en i
virksomhedsøjemed, og deres vedlagte papirer ligner for mig mere noget
som er henvendt til privatpersoner og ikke en virksomhed.
(Det er vist ikke mange virksomheder der bruger tid på at læse en bog og
besvare et analyseskema bagefter?)

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 14-04-05 10:15

Anders Christensen wrote:
> [...]
> som er henvendt til privatpersoner og ikke en virksomhed.
> (Det er vist ikke mange virksomheder der bruger tid på at læse en bog og

Nu fik de så lige en "sviner" i telefonen, og så får de ellers deres bog
om dianetik sendt retur

Fra : Leonard

Dato : 14-04-05 10:53

Anders Christensen <vladimirr@vladimirr.dk> wrote:

>Nu fik de så lige en "sviner" i telefonen, og så får de ellers deres bog
>om dianetik sendt retur

Har du bedt om at få den tilsendt?
- hvis ikke, hvorfor så overhovedet bruge tid på det?

Hvis nogen sender mig noget jeg ikke har bedt om, og det ikke ser ud
til at være en fejl, altså at det skulle være en anden adresse, et
andet navn eller noget, så ryger det direkte i skraldespanden og jeg
bruger ikke mere tid på det.
Er der en frankeret svarkuvert med og det er gentagne gange at de
sender mig noget, så lægger jeg hele lortet i den frankerede kuvert
sammen med en gul lap, hvor jeg skriver at jeg ikke ønsker at modtage
mere af deres affald.
Men at ringe til dem og bruge porto på at returnere noget, det gider
jeg ikke.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Holst

Dato : 14-04-05 12:00

Anders Christensen wrote:

> Nu fik de så lige en "sviner" i telefonen, og så får de ellers deres bog
> om dianetik sendt retur

Hvorfor ikke bare behandle folk pænt? De har jo sikkert tilsendt dig den
i bedste hensigt.

Fra : Jeroen

Dato : 14-04-05 14:24

Haha.. lol.. ja sikkert. Men hensigt på, at få penge fra dig :P

Prøv lige at læse lidt om dem først, Holst, inden du svarer igen på en post
om Scientology.

Vh
Jeroen

Fra : Holst

Dato : 14-04-05 14:36

Jeroen wrote:

> Haha.. lol.. ja sikkert. Men hensigt på, at få penge fra dig :P
>
> Prøv lige at læse lidt om dem først, Holst, inden du svarer igen på en post
> om Scientology.

Jeg ved sandsynligvis mere om Scientology end du gør. Men selvom jeg
tager afstand fra deres "religion", er jeg stadig i stand til at
respektere og behandle andre mennesker pænt, også scientologer.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 14-04-05 15:03

"Jeroen" <myspam@emp3mail.com> skrev i en meddelelse

> Haha.. lol.. ja sikkert. Men hensigt på, at få penge fra dig :P

Det er vel ikke anderledes end alle de andre reklamer, salgsbreve, brochure
og kataloger andre virksomheder sender til dig.
Ringer du også og skaber dig åndsvagt hver gang du modtager enhver anden
reklame? Nej vel, du arkiverer det bare lodret, hvis det ikke har din
interesse.

Fra : Anders Christensen

Dato : 14-04-05 16:55

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> Ringer du også og skaber dig åndsvagt hver gang du modtager enhver anden
> reklame? Nej vel, du arkiverer det bare lodret, hvis det ikke har din

Nu er det så første gang jeg som firma har modtaget en bog fra en
religiøs gruppe, og en analyseskabelon som de gerne ville have mig til
at udfylde og returnere.

Jeg finder det ikke hensigtsmæssigt at en religion forsøger at hverve
nye medlemmer ved at spilde erhvervsdrivendes tid.
Jeg kunne måske se lidt logik i det hvis det havde været sendt til mig
som privatperson i stedet, så var det bare røget ud sammen med alt det
andet skrammel som bliver sendt som direkte reklamer (med navn på)

Så, ja, jeg blev sku lidt fornærmet over det.
Bogen blev sendt retur på deres regning. (svarkuvert)
Jeg ville have reageret nøjagtig på samme måde hvis det f.eks. havde
været Jehovas vidner eller en Muslimsk gruppe, eller hvilken som helst
anden religion der ville forsøge at hverve mig/firmaet, som medlem på
den måde.

Men det kan da godt ske det er mig der er underlig, og at andre får
sådan noget tilsendt dagligt i firmaerne..
Jeg har bare ikke oplevet det før.
--
Mvh Anders Christensen

Fra : Thomas

Dato : 15-04-05 14:09

heyyy

jeg fik den også igår, jeg troede det var en besked fra en sur nabo

thomas

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-04-05 15:34

Thomas wrote:

> heyyy
>
> jeg fik den også igår, jeg troede det var en besked fra en sur nabo

Så har du vel nydt at læse den og sendt deres svarkupon retur med hvor
fed en bog det var og hvor meget du har lært?
Og med mulighed for ligefrem at vinde et gavekort..

Jeg går selvfølgelig også ud fra at du har fået en masse ud af at læse
bogen i arbejdstiden

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 12:00

> Er det bare mig der har været uheldig at få tilsendt en selvhjælpsbog fra
> Scientology (New Era Ppuclications) til firmaet?

Jeg har også modtaget den. Puha det må koste at sende den rundt til så
mange.

> Jeg undrede mig gevaldigt over at de mener jeg skal bruge sådan en i
> virksomhedsøjemed, og deres vedlagte papirer ligner for mig mere noget som
> er henvendt til privatpersoner og ikke en virksomhed.

Næ, jeg undrede mig også gevaldig da jeg fik den. Der gik ca. 20 sekunder
fra jeg havde åbnet kuverten til den lå i skraldespanden :-/

Med venlig hilsen

Rune.