Grafikkort til TV-out ?
Fra : Allan R.

Dato : 13-04-05 21:54

Hej Allesammen

Jeg har et Geforce 3 TI200, som åbenbart sutter røv til at vise TV-Out.

Jeg er derfor på jagt efter et grafikkort, der tillader mig at arbejde på
computeren samtidig med at jeg evt. sender signalet fra et andet vindue (ex.
dvd, tvtuner eller lign) til mit TV.

Har kig på Matrox pga. deres dualhead teknologi, men deres 3D performance
sutter for vildt. Jeg er ikke nogen gamer, men vil da gerne have at 3D
performance ikke bliver meget ringere end mit nuværende grafikkort..

Jeg er derfor på jagt efter det grafikkort der giver mig god TV-out kvalitet
og rimelig 3D performance. Pris ikke en dag over 1000 kr. og helst det halve
Skal køre sammen med Windows XP Media Center Edition 2005.

Har i nogle forslag ? Jeg har nemlig ikke lige fulgt med i udviklingen af
grafikkort her på det sidste !

Allan R.

Fra : Brian Lund

Dato : 14-04-05 14:28

> Hej Allesammen
>
> Jeg har et Geforce 3 TI200, som åbenbart sutter røv til at vise TV-Out.

Definér sutter røv... I 1024*768 kan jeg ikke læse teksten på eks.
skrivebord og menuer på mit Radeon 9500 Pro, i 800*600 er det muligt,
640*480 kan man sagtens... Til film er det super-duper ;)

> Jeg er derfor på jagt efter et grafikkort, der tillader mig at arbejde på
> computeren samtidig med at jeg evt. sender signalet fra et andet vindue
(ex.
> dvd, tvtuner eller lign) til mit TV.

Det kan alle nyere kort vil jeg tro!

> [...]
halve
> Skal køre sammen med Windows XP Media Center Edition 2005.

Med TV-out vil jeg stadig mene at alle nyere grafikkort kan gøre det
acceptabelt, mht. til ydelse og pris, så lad være med at købe Radeon 9200
eller 9600 SE og Geforce FX5200!

Se f.eks. på et Radeon 9600 Pro eller XT

Brian

Fra : Bernhard Ege

Dato : 14-04-05 19:47

On Wed, 13 Apr 2005 22:53:32 +0200, Allan R. wrote:

> [...]
> Skal køre sammen med Windows XP Media Center Edition 2005.
>
> Har i nogle forslag ? Jeg har nemlig ikke lige fulgt med i udviklingen af

Jeg vil foreslå ATI da deres TV-out er hæderlig (har det selv på et
9800pro og har haft 9700pro med samme kvalitet). 9600 kortet har vist
samme kvalitet som 9800 (og dermed også som 9700 og 9500 kortet).

Nvidia's tv-out er blevet utrolig ringe hvis man da ikke kan benytte
TVTool til at forbedre kvaliteten med. Desværre kan TVTool ikke benyttes
med nvidia's nyere kort da nvidia ikke vil fortælle hvordan man tilgår
chippens tv-out funktioner med henblik på at forbedre outputtet. Man er
derfor tvunget til at meget gnidret tv-out. Jeg kan derfor ikke anbefale
dig at bruge tid på et nvidia kort (som du selv har opdaget). Dog findes
der vist geforce4 kort med en god tv-out chip (ikke gf4mx serien) som
TVTool kan styre, men du skal nok lede længe og det er jo ærlig talt en
gammel 3D løsning.

Matrox skulle vist have det bedste tvout men jeg har ikke selv set det.
Men ifølge benchmarks er deres 3D noget bagefter

ATI er nok det bedste bud på en god all-round løsning.

mvh Bernhard

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 14-04-05 20:43

> [...]
> der vist geforce4 kort med en god tv-out chip (ikke gf4mx serien) som
> TVTool kan styre, men du skal nok lede længe og det er jo ærlig talt en

Mit gf4 leverer da en hæderlig kvalitet vil jeg mene, uden tv-tool, hvilket
belæg har du for den påstand ?

Fra : Bernhard Ege

Dato : 15-04-05 07:41

On Thu, 14 Apr 2005 21:42:46 +0200, Jeppe Jensen wrote:

> Mit gf4 leverer da en hæderlig kvalitet vil jeg mene, uden tv-tool, hvilket
> belæg har du for den påstand ?

Jeg har jo netop skrevet at gf4 kan levere god tv-out (i forbindelse med
tvtool) men at gf4mx ikke kan (tvtool kan ikke understøtte gf4mx).
Desuden har gf4mx ikke nogen hæderlig 3D performance.

Og hvis du er tilfreds med gf4 tv-out uden brug af tv-tool så er verden
jo fin for dig, men for andre som ønsker knivskarpt tv-out med klare
farver, så dur nvidia's indbyggede tvout styring ikke til noget som helst.

Og jeg har set tvout fra et gf4 kort, det var acceptabelt. Har dog aldrig
set noget der overgik det som mit gamle gf2 kunne vise på mit 100Hz
fjernsyn. Utrolig skarpt

mvh Bernhard