konvertering af tekst
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 13-04-05 19:43

Mon det er rette gruppe?

Jeg savner at kunne konvertere en avistekst eller andet til et Word
dokument. Kan man det?

Fra : John

Dato : 13-04-05 19:58

"Jørgen Lehnemann (slet H68W5)" skrev i en meddelelse

> Jeg savner at kunne konvertere en avistekst eller andet til et Word
> dokument. Kan man det?

Hmm.. måske ikke så elegant, men du kan evt:

Markere, kopiere og indsætte ønsket tekst i Notesblok. Kopier derefter tekst
fra Notesblok og indsæt i Word.

Mvh John

Fra : Klaus

Dato : 13-04-05 20:18

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Hmm.. måske ikke så elegant, men du kan evt:
>
> Markere, kopiere og indsætte ønsket tekst i Notesblok. Kopier derefter
> tekst fra Notesblok og indsæt i Word.
>
> Mvh John

Hvis det er fra trykt tekst, skal det indskannes og bearbejdes
efterfølgende i et OCR program.

Klaus H

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 14-04-05 14:18

Jeg er ikke den store computer-ekspert. Hvad er OCR program?
På forhånd tak
Jørgen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-04-05 14:56

"Jørgen Lehnemann (slet XBSRP)" <lehnemann-vingborg@XBSRPstofanet.dk> skrev
i en meddelelse news:11134848850.0762961294338425@dtext.news.tele.dk...
> Jeg er ikke den store computer-ekspert. Hvad er OCR program?
> På forhånd tak
> Jørgen

OCR = Optical Character Recognition eller på dansk tekstgenkendelse- Et OCR
program er et progam som kan "læse" indscannede dokumenter og konvertere dem
til et tekstbehandlingsformat.

Eksempler er Omnipage, FineReader, TextBridge og mange andre. Mange er ret
dyre men FineReader og TextBridge bør kunne fås for under 1.000 kr.

Jan

Janm

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-04-05 21:58

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:425e75e0$0$654$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
>
> Eksempler er Omnipage, FineReader, TextBridge og mange andre. Mange er ret
> dyre men FineReader og TextBridge bør kunne fås for under 1.000 kr.

Jep, men der følger normalt også et med scanneren, som man kan bruge, med
mindre man ofte skal scanne tekst. Så vil det nok kunne betale sig, at købe
en af de større versioner.

Kurt

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 19-04-05 14:07

Der har ikke været noget program med min scanner. Har fundet et
program, som måske kunne være noget, nemlig Fine Reader fra Abbyy.
Men har ikke erfaring med det - det ville jo være rart, da
programmet koster omkring 1000,-kr. Der findes en demo, som dog
kun behandler engelsk tekst.

Fra : Klaus

Dato : 19-04-05 15:38

"Jørgen Lehnemann (slet IA1L1)" <lehnemann-vingborg@IA1L1stofanet.dk>
skrev i en meddelelse

> [...]
> Men har ikke erfaring med det - det ville jo være rart, da
> programmet koster omkring 1000,-kr. Der findes en demo, som dog

Hvis dit scannerprogram kan gemme som tekst og billede = .pdf-fil,
Kan du klippe teksten ud i AcrobatReader.

Klaus H