6800 GT kan ikke starte op ?
Fra : Bandit

Dato : 12-04-05 17:41

hejsa

jeg har lige fået nyt grafikkort Aopen Aeolus 6800GT/AGP8x 256MB DDR3 DVI
VGA TV-out
Men skærmen vil ikke starte op med kortet i maskinen ? har også prøvet
med DVI porten

Nu læser jeg bagpå æsken at kortet mindst kræver en strømforsyning med 480W
(min har 300W) kan dette være grunden til at jeg ikke kan få liv i det ?

Håber en kan hjælpe

Mvh
kenneth

Fra : Bandit

Dato : 12-04-05 17:46

Kan lige tilføje at jeg har 4 120gb diske i og en brænder og en dvd brænder
i samt 2x1 gb 3200 ram klodser

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-04-05 18:10

Bandit wrote:
> Kan lige tilføje at jeg har 4 120gb diske i og en brænder og en dvd
> brænder i samt 2x1 gb 3200 ram klodser
>

> "Bandit" <bandit@undertakerlREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

Du kan prøve at pille stikkene ud af dine harddiske og andre drev
undtagen den primære HD.

Bare for at se om den så vil starte op. Så ved du om det er
strømforsyningen.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 12-04-05 18:56

> Kan lige tilføje at jeg har 4 120gb diske i og en brænder og en dvd
> brænder i samt 2x1 gb 3200 ram klodser

Du har husket at koble strøm til grafikkortet "ik"

Kurt

Fra : Bandit

Dato : 12-04-05 19:43

jo prøvede også og hive det fra mens maskinen kørte lol.... der kom et
pive lyd der var temmelig høj

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-04-05 20:14

"Bandit" <bandit@undertakerlREMOVE.dk> crashed Echelon writing

> Nu læser jeg bagpå æsken at kortet mindst kræver en strømforsyning
> med 480W (min har 300W) kan dette være grunden til at jeg ikke kan få
> liv i det ?

6x00 serien kræver enorm meget af en strømforsyning 400W absolut minimum og
plenty af amps på +12V railen (ca. 20Amps)

--
Bjarke Andersen

Fra : N´far

Dato : 12-04-05 20:41

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en

> 6x00 serien kræver enorm meget af en strømforsyning 400W absolut minimum
> og
> plenty af amps på +12V railen (ca. 20Amps)

Har har ingen problemer med min 300W Codeon og er ret sikker på, at jeg ikke
er den eneste.
vh

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-04-05 22:19

"N´far" <rudiNOSPAM@mail.dk> crashed Echelon writing

> Har har ingen problemer med min 300W Codeon og er ret sikker på, at
> jeg ikke er den eneste.

Der findes gode og dårlige PSUer og allesammen men lidt til at kunne klare
flere ampere på kanalerne.

Så hvis Bandit har en 300,- med ca. 12Ampere på 12Veren så vil jeg sige
hans maskine meget sikkert bukker under, især med 4xDiske samt 2xOptiske
oveni.

Så ja, kan måske køre hvis man har en solid highend PSU og måske 1xharddisk
samt 1xOptisk.

--
Bjarke Andersen

Fra : Nicolai

Dato : 13-04-05 09:43

> 6x00 serien kræver enorm meget af en strømforsyning 400W absolut minimum og
> plenty af amps på +12V railen (ca. 20Amps)

360W her uden probs.

Fra : Bandit

Dato : 13-04-05 17:56

Har købt en ny strømfætter nu køre kortet uden nogle problemer

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-04-05 17:59

Bandit wrote:

[top posting fixed - er du med, Lantino?? :-]

> "Bandit" <bandit@undertakerlREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Har købt en ny strømfætter nu køre kortet uden nogle problemer

Perfekt. Hvor mange watt er den på, og hvor mange ampere kan den levere
på 12V linjen?

Bare for at have nogle tal man kan slynge ud i fremtiden...

-Sune

Fra : Bandit

Dato : 14-04-05 09:15

Det er sådan en Chieftec 420W fætter
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=5672

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-05-05 02:04

Bandit wrote:
> Det er sådan en Chieftec 420W fætter
> http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=5672

Gider du kigge på siden af den hvor der sidder et klistermærke og poste
her hvor mange ampere den kan levere på 12 Volt linjen?

Det står der nemlig ikke noget om på ovenstående link.

-Sune