Grafikkort til HTPC og spil
Fra : David Rasmussen

Dato : 12-04-05 12:59

Jeg skal have et nyt PCI Express x16 grafikkort som skal bruges i en
HTPC primært og sekundært til at spille på en gang imellem (Half Life 2,
Doom 3 og andre DX9-spil).

Fordi det skal i en HTPC må det godt være stille, helst passivt kølet
(eller kunne moddes nemt og billigt til at være stille).

Fordi det skal bruges til at spille med må det godt være hurtigt (nok).
Projektoren som computeren skal sættes til har native opløsning
1280x720, så det er i denne opløsning jeg vil forsøge at spille de
fleste spil. Evt. 960x720 hvis spillet ikke understøtter 16:9.

Sidst men ikke mindst må det godt være billigt.

Jeg ved godt at alle disse krav er modstridende, men jeg prøver at finde
det bedste kompromis. Jeg har haft kig på diverse GeForce (5300, 5750,
6200, 6200TC) og ATI (X300, X600 PRO).

Kan I overbevise mig om en god løsning?

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-04-05 13:02

Hov, ville lige tilføje at det skal virke på et NForce4-baseret bundkort
med en Athlon64 3000+.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-04-05 21:49

David Rasmussen wrote:

> Kan I overbevise mig om en god løsning?

Please...?

/David

Fra : Zulu

Dato : 13-04-05 08:40

> [...]
>
> Jeg ved godt at alle disse krav er modstridende, men jeg prøver at finde
> det bedste kompromis. Jeg har haft kig på diverse GeForce (5300, 5750,

Hvad med et 6600GT eller et ATi x800XL, der får du klart mest for pengene.

Zulu

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-04-05 14:32

Zulu wrote:

> Hvad med et 6600GT eller et ATi x800XL, der får du klart mest for pengene.

Udover at de er noget dyrere end dem jeg ellers har kigget på, så er de
vel heller ikke passivt kølet? Hvor stille kan de gøres nemt?

/David

Fra : anders majland

Dato : 01-08-05 22:22

> Udover at de er noget dyrere end dem jeg ellers har kigget på, så er de
> vel heller ikke passivt kølet? Hvor stille kan de gøres nemt?

Jeg står i samme dilemma - hvad endte du med at købe ?

/A

Fra : anders majland

Dato : 02-08-05 10:01

> Jeg står i samme dilemma - hvad endte du med at købe ?

Da det er et gammelt tråd jeg svarede på spurgte jeg ham også i email. Hans
svar var (til glæde for andre)

quote:"
Jeg endte med at købe et 6600GT (Asus). Det er ikke lydløst som
udgangspunkt, men heldigvis kan det gøres i praksis lydløst med denne
køler: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117540
Så det har jeg gjort :)
Der er vist endda en fabrikant der laver et passivt kølet 6600GT.
"