Codec ..
Fra : Lantino

Dato : 12-04-05 10:12

Hej NG,

Jeg ved ikke om det er den rigtigte gruppe til dette spørgsmål, men her
kommer det ...

Jeg har problemer med forskellige film. De "Codecs" jeg bruger føler jeg
ikke kan følge med. Det er som om den ikke kan nå at opdatere billedet. Det
så åndsvagt ud ... Jeg tror ikke det er min PC'er. Det er en 3ghz og 256mb
geForce grafik kort ...

Jeg håber der er nogen som kender et sted hvor man kan "hente" et Codec der
virker !!!

På forhånd tak ...

/Lantino

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 12-04-05 10:20

> [...]
Det
> så åndsvagt ud ... Jeg tror ikke det er min PC'er. Det er en 3ghz og 256mb

Hvad er processorbelastningen ? Brug evt Task Manager.

> Jeg håber der er nogen som kender et sted hvor man kan "hente" et Codec
der
> virker !!!

Hvilket filmformat drejer det sig om ? Og hvilket codec bruger du nu ?

Niels Dybdahl

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-04-05 15:59

Lantino wrote:
> [...]
> er en 3ghz og 256mb geForce grafik kort ...
>
> Jeg håber der er nogen som kender et sted hvor man kan "hente" et

Hvilket codec, hvilket format, hvilken medieafspiller...

Brug http://avicodec.duby.info/ til at analysere dine mediefiler og
fortælle dig hvilke codecs/filtre de er indspillet med.

Hent derefter codecs/filtre et ad gangen, fremfor at installere såkaldte
codec packs. Det bliver noget værre rod.

Her er nogle af de mest almindelige:

AC3 Filter: http://ac3filter.sourceforge.net/
DivX: http://www.divx.com/
Oftest opdaterede XviD binary: http://www.koepi.org/

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Lantino

Dato : 12-04-05 16:38

Hej Sune ... Tak for det gode værktøj ...

Jeg har fundet ud af at de *.avi filer som jeg har er komprimeret med et
codec kaldet Xvid Mpeg4. Jeg er helt sikker at det er her problemet .. Begge
filer som har problemer ligger med det Codec.

Jeg har prøvet at installere noget software, men det virker ikke som om det
gå ind og ligger siger under MS Windows Media Player ...

Kender du til en PLAYER som kan klare dette CODEC eller findes der en metode
til at ordne det med MS Media Player

ASAP

Lantino

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-04-05 16:46

Lantino wrote:
> Hej Sune ... Tak for det gode værktøj ...

Velbekomme, det er et meget nyttigt lille program. Så du, at du kan
højreklikke på en mediefil og vælge 'analyse with AVICodec' eller noget
i den stil. Smart.

> Jeg har fundet ud af at de *.avi filer som jeg har er komprimeret med
> et codec kaldet Xvid Mpeg4. Jeg er helt sikker at det er her
> problemet .. Begge filer som har problemer ligger med det Codec.

Så kan du jo downloade det XviD codec (eller filter eller hvad det nu
hedder) som jeg linkede til før.

> Jeg har prøvet at installere noget software, men det virker ikke som
> om det gå ind og ligger siger under MS Windows Media Player ...

WMP bruger de codecs der er tilgængelige.. men hvis du har DivX
installeret, så check lige i konfigurationen (se under divX i start
menuen) at det ikke er sat til at afspille "generic Mpeg4". Det gør at
DivX codec'et bliver brugt til at afspille XviD film også...og det skal
det ikke.

> Kender du til en PLAYER som kan klare dette CODEC eller findes der en
> metode til at ordne det med MS Media Player

VLC er den mest hippe afspiller hvis man er rigtig hardcore, men jeg
foretrækker nu BSPLayer ind til videre. Bruger aldrig WMP.

> ASAP

ASAP?? Meget uhøfligt og arrogant..tænk dig om. Jeg står ikke på din
lønningsliste..!

Her er linken igen..

Fra : Lantino

Dato : 12-04-05 18:41

Hej Sune,

BSPlayer der den perfekte player ... Tak for hjaelpen ..

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-04-05 18:52

Lantino wrote:
> Hej Sune,
>
> BSPlayer der den perfekte player ... Tak for hjaelpen ..
>
> Lantino

Godt.. så det virker ordentligt nu eller hvad?

Velbekomme

-Sune

Fra : Lantino

Dato : 12-04-05 21:24