hvor skal jeg sætte kablet i henne?
Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 11-04-05 15:20

`Hejsa,

Sidder med et Leadtek PVR2000
http://www.leadtek.com/multimedia/winfast_pvr2000_1.html og skal til at
sætte det i maskinen (nå nej grafikkort er det jo ikke, men det er vel i
samme boldgade). Nuvel - i kassen ligger et lille kabel, med plads til 4
pinde i hver ende. Den ene skal vel på kortet ... men hvor skal den anden
hen? Hvor på MB skal det sættes i?

MB er et gigabyte GA 8SIMLH-F8 (og jeg har ikke kunnet finde en manual til
det)

ras

Rasmus Carlsen
www.carlsenskontor.dk

Fra : Villy Jensen

Dato : 11-04-05 15:39

> [...]
> pinde i hver ende. Den ene skal vel på kortet ... men hvor skal den anden

Det må være lydudgangen fra Leadtek PVR2000:
http://www.leadtek.com/multimedia/image/winfast_pvr2000_3.gif

Den skal forbindes til en linjeindgang på 'lydkortet', så du kan få lyden ud
på PC-højttalerne.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-04-05 15:46

Rasmus Carlsen wrote:

> Sidder med et Leadtek PVR2000
> http://www.leadtek.com/multimedia/winfast_pvr2000_1.html og skal til at
> sætte det i maskinen (nå nej grafikkort er det jo ikke, men det er vel i
> samme boldgade).

news:dk.edb.hardware var også en mulighed eller endda måske
videoredigeringsgruppen news:dk.edb.videoredigering

> Nuvel - i kassen ligger et lille kabel, med plads til 4
> pinde i hver ende. Den ene skal vel på kortet ... men hvor skal den anden
> hen? Hvor på MB skal det sættes i?

Fulgte der ikke en manual med til PVR2000'eren?

Jeg vil gætte på det er audio-kabelet der iflg. denne side følger med.
http://www.leadtek.com/multimedia/winfast_pvr2000_2.html

Det skal sikkert monteres på dit (onboard?) lydkorts interne lydudgang.

--
Mvh. Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-04-05 15:48

Lars Jørgensen wrote:

> Det skal sikkert monteres på dit (onboard?) lydkorts interne lydudgang.

Hov! Som Villy skriver (og jeg mener) lydINDgang

--
Mvh. Lars

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 11-04-05 16:26

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Hov! Som Villy skriver (og jeg mener) lydINDgang

- jo ... jeg fandt i mellemtiden et lydkort, men der er en cd-in, en aux-in
(jeg gætter på det er den, der skal bruges) og så er der en, der hedder TAD
.... hvad bruges sidstnævnte til?

ras

Fra : Zulu

Dato : 11-04-05 16:43

Rasmus Carlsen wrote:
> [...]
> aux-in (jeg gætter på det er den, der skal bruges) og så er der en,
> der hedder TAD ... hvad bruges sidstnævnte til?

Telephone Answering Device (telefonsvarer).

Zulu

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 11-04-05 16:50

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse
> Telephone Answering Device (telefonsvarer).

- aaah ... det var en forkortelse, jeg ikke kendte. Takker. Nu har jeg sat
stikket i aux-in og håber det bedste. Forløbig har maskinen dog ikke fundet
mit kort ;-(

ras

Fra : Brian Lund

Dato : 12-04-05 06:31

> - aaah ... det var en forkortelse, jeg ikke kendte. Takker. Nu har jeg sat
> stikket i aux-in og håber det bedste. Forløbig har maskinen dog ikke
fundet
> mit kort ;-(

Det lille stik afgør ikke om maskinen kan finde kortet eller ej, blot om du
kan høre lyden ;)

Brian

Fra : Søren

Dato : 11-04-05 15:42

Rasmus Carlsen wrote:
> [...]
> plads til 4 pinde i hver ende. Den ene skal vel på kortet ... men
> hvor skal den anden hen? Hvor på MB skal det sættes i?

Du har nok selv givet svaret i ovenstående link. Tryk på illustrationen
nederst til højre. Kablet skal gå fra lydkort til MB. Har du ikke manualen,
må du se på MB, hvor der nok vil stå noget med audio-in.

/Søren