bogføring af Bankgebyr i summa?
Fra : Anders Christensen

Dato : 11-04-05 13:20

Hejsa NG
Jeg sidder med et "stort" problem
Min bank har opkrævet et gebyr på 1 krone (som der ikke er moms på) for
at overføre nogle penge til et andet pengeinstitut i forbindelse med
betaling af en regning.
Men hvordan skal jeg bogføre dette "enorme" beløb i summa?

Jeg har jo ikke just noget bilag, andet end mit kontoudtog fra banken om
at der er trukket et gebyr på 1 krone.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-04-05 14:37

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af en regning.
> Men hvordan skal jeg bogføre dette "enorme" beløb i summa?

Tja, konto 43850 "Gebyr bank,giro,PBS" kunne jo være et *rigtig* godt bud

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-04-05 14:41

Allan Soerensen wrote:
> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, konto 43850 "Gebyr bank,giro,PBS" kunne jo være et *rigtig* godt bud

Ja, det glemte jeg at skrive at jeg godt vidste, men tak for det.
Men jeg skal vel stadigvæk lave et kreditorbilag, og så mangler jeg jo
pludselig et fakturanummer at føre på?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-04-05 14:53

> Men jeg skal vel stadigvæk lave et kreditorbilag, og så mangler jeg jo
> pludselig et fakturanummer at føre på?

Det har du da også. Du har jo lige skrevet at du det stod på dit kontoudtog.
Hvis du vil have et bilag for hver postering, anvender du bare en af de blå
udgifts-bilag som du kan købe i enhver boghandel (eller skriver selv en
lille lap papir).

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-04-05 14:59

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> udgifts-bilag som du kan købe i enhver boghandel (eller skriver selv en

Mange tak, det gik lige som det skulle

--
Mvh Anders Christensen