taxi priser fra lufthavne
Fra : Lars Bakmann

Dato : 11-04-05 10:14

På en ferie i Lissabon sidste år betalte vi 25 euro for en taxi fra
lufthavnen til et hotel på Avenida Liberdade nær centrum. Senere viste
det sig at det halve havde passet bedre. Taxameteret viste 25 euro, så
vi har nok fået en rundvisning. Nu taler min kone flydende
portugisisk, så vi var lidt ærgelige over at blive taget ved næsen
lige netop i Portugal.( Da vi rejste hjem tog vi lufthavnbussen som
kørte næsten lige forbi hotellet og kun kostede en brøkdel af
taxiprisen )

Nu skal vi en tur til O Porto og da vi kommer sent om aftenen skal vi
formentlig også der have en taxi til centrum. Er der derfor nogen der
ved hvad prisniveauet cirka er? Eller er der et sted på nettet hvor
man kan finder priser på taxikørsel fra diverse lufthavene til
bycentrum ?

Venlig hilsen

Lars

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 11-04-05 14:53

On 11 Apr 2005 09:13:56 GMT, Lars Bakmann <bakmann@M2BCMos.dk> (slet
M2BCM) wrote:

> [...]
>ved hvad prisniveauet cirka er? Eller er der et sted på nettet hvor
>man kan finder priser på taxikørsel fra diverse lufthavene til

Hvis I ankommer til Aeroporto Sá Carneiro (11 km fra Oporto) er
gennemsnitsprisen til centrum cirka 13,50 euro - lidt dyrere på
hverdage mellem 22.00 og 06.00 og i weekender. Kufferter i bagagerum
eller på taget koster 1,50 euro stykket.
Sørg for at aftale en cirkapris inden I sætter jer ind i taxien.

Fra : JytteJ

Dato : 11-04-05 21:16

"Lars Bakmann (slet M2BCM)" <bakmann@M2BCMos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige netop i Portugal.( Da vi rejste hjem tog vi lufthavnbussen som
> kørte næsten lige forbi hotellet og kun kostede en brøkdel af

Sådan er det som regel.

JytteJ