Mobiltelefon ... :(
Fra : Lasse Madsen

Dato : 09-04-05 23:44

Hej,

Jeg har en mobiltelefon som jeg anvender både privat og i erhvervsøjemed.
Jeg betaler privat, både abonnement samt samtale forbrug fordi jeg ikke kan
hitte ud af reglerne

Desværre tabte jeg min telefon fra en stige i ervervsøjemed i Fredags, det
er jeg selvfølgelig lidt træt af da firmaet og mit privat liv mere eller
mindre er min telefon...
må jeg lade firmaet købe mig en brugt telefon, hvis jeg fortsat betaler
abonnement og samtaler selv som før ?

Jeg ville kalde det "noget for noget" men er T&S enig ?

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Grev Dracula

Dato : 10-04-05 07:48

On Sun, 10 Apr 2005 00:44:28 +0200, "Lasse Madsen"
<spam@electrologic.dk> wrote:

> [...]
>abonnement og samtaler selv som før ?
>
>Jeg ville kalde det "noget for noget" men er T&S enig ?

Hvis du driver en enkeltmandsvirksomhed er reglerne mig bekendt meget
simple:

- Anskaffelse af telefon (mobiltelefoner inkl.) og andet telefonudstyr
bogføres i virksomhedens regnskab som mindre anskaffelser.

- Alle udgifter til abonnementer (fastnet og mobil) samt til samtaler
bogføres som administrationsudgifter

Når du i dit årsregnskab så angiver, at du har brugt for Kr. 3000,-
privat af virksomhedens telefo,n er der normalt ikke noget vrøvl med
T&S.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-04-05 08:10

In news:d39ls3$2j21$1@newsbin.cybercity.dk,
Lasse Madsen <spam@electrologic.dk> wrote:

> Jeg ville kalde det "noget for noget" men er T&S enig ?

SVJV Nej.

Der er som jeg ser det et par muligheder, men den du skitserer er ikke
en af dem..

1. Du afholder som privatperson alle udgifter til anskaffelser, og drift
af telefoni. Hvorefter du trækker den del af regningen der _ikke_ angår
privatforbruget, i dit firmaregnskab. De første 1860,- Kr. excl. moms. /
år vil dog _altid_ af T&S blive betragtet som værende private telefoni
udgifter.

2. Dit firma, afholder alle udgifter i forbindelse med telefoni, og du
beskattes som privatperson af fri telefon. (3.000 Kr. / år)

Jeg har ikke kendskab til andre gangbare Muligheder.
De nævnte tal er fra år 2004.

Personligt benytter jeg model 1. Jeg har lavet statistik over en periode
på knap 2 år inden jeg startede firma, således at jeg kender mit privat
forbrug, og trækker alt hvad der ligger ud over dette beløb fra.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ahmed El Hassouni -~

Dato : 10-04-05 19:18

Er det dit eget enkeltmandsfirma eller dit eget selskab?

Venlig hilsen,
Ahmed El Hassouni

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 11-04-05 22:10

" Ahmed El Hassouni - Vistas Regnskab" <mail@vistas.dk> wrote in message

> Er det dit eget enkeltmandsfirma eller dit eget selskab?

Hvad skulle forskellen være ?`

Mvh.

Kim, der spørger fordi han fatter minus af nogle af disse
regnkabsprincipper, og kører enkeltmandsvirksomhed.