hvilket Gfx til mit system?
Fra : Thomas G

Dato : 09-04-05 10:17

Hey

nogen der kan fyre nogle bevingede ord af om hvilket grafikkort der vil være
optimalt til mit system?

CPU: amd 2500+ barton (333fsb)
ram: 512mb 2700 ddr ram
bundkort: SL-75FRN2-L (nForce2 chip, 400 fsb)
strømf: 400 W
hdd: ATA 133 interface (bare standard)

Eventuelt nogen der kan fortælle mig om jeg har eventuelle flaskehalse i mit
system?

Mvh. Thomas

Fra : -=Madsen=-

Dato : 09-04-05 13:15

<-------------->
> nogen der kan fyre nogle bevingede ord af om hvilket grafikkort der vil
> være
> optimalt til mit system?
<-------------->
Kort svar kik efter et Geforce 6600GT "AGP"
Mange mener Leadtek er det bedste, har selv det samme

Fra : Thomas G

Dato : 09-04-05 17:59

> Kort svar kik efter et Geforce 6600GT "AGP"
> Mange mener Leadtek er det bedste, har selv det samme

troede bare at det kort var alt for godt i forhold til det føromtalte
system.. har før fået anbefalet et geforce 4200ti 128 mb men har siden fået
ny processor og ville derfor lige spørge igen.

Mvh. Thomas

Fra : TBC

Dato : 09-04-05 23:32

"Thomas G" <alt-mail@FJERNtunet.dk> skrev i en meddelelse

> troede bare at det kort var alt for godt i forhold til det føromtalte
> system..
Jeg ville endog gå så langt som til at anbefale et GF6800 eller et ATI
Radeon X800 XL

særligt i højere opløsninger eller større kvalitetssettings, kan du godt
kunne hive mere ud af disse kort end de mindre, med det nævnte system

En stadig brugbar tommelfingerregel til et gaming rig, er at halvdelen af
det samlede systemet pris udgøres af grafikkort[ene].

> har før fået anbefalet et geforce 4200ti 128 mb men har siden fået
> ny processor og ville derfor lige spørge igen.

Det ville hvad angår spil udgøre en alt for stor flaskehals ifht det øvrige
system.

Men det handler selvfølgelig om hvad du skal bruge Pc'en til. Er det ikke
spil, ville det være et fornuftigt, om end måske overdrevet køb med 4200ti,
men er det til spil er det alt for lidt ifht resten af systemet.

Selv har jeg lige opgraderet fra netop en XP2500, og der havde jeg et
Geforce FX5900 Ultra, og det var grafikkortet (og 512 Mb system Ram) der
udgjorde langt den største bottleneck der.

Jeg ville dog også anbefale minimum 1024 Mb ram til dit system, ellers vil
manglen på ram udgøre bottleneck i flere nye spil. F.eks er et spil som
Matrix Online og lignende spil ofte meget systemram krævende.

TBC

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-04-05 19:00

On Sat, 9 Apr 2005 11:17:15 +0200, Thomas G <alt-mail@FJERNtunet.dk> wrote:

> [...]
> hdd: ATA 133 interface (bare standard)
> Eventuelt nogen der kan fortælle mig om jeg har eventuelle flaskehalse i

Hej
Jeg vil foreslå 1024mb god pc3200 ram og at du overclocker din cpu til
200fsb. Det vil give dit et mærkmart boost til hastigheden.

/Thomas