/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Salgstræning
Fra : Claus


Dato : 09-04-05 08:20

Er der nogen her der har erfaringer med kurser i salgstræning?

Jeg overvejer at få noget viden/træning på det område men har en ide om
at der er mange "brådne kar" i den branche.

Hvordan træner i andre salg?

Jeg er meget nysgerrig og videbegærlig på det område.

Venlig hilsen Claus

 
 
Thomas C L (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas C L


Dato : 09-04-05 13:12

Claus wrote:
> Er der nogen her der har erfaringer med kurser i salgstræning?
>
> Jeg overvejer at få noget viden/træning på det område men har en ide om
> at der er mange "brådne kar" i den branche.
>
> Hvordan træner i andre salg?
>
> Jeg er meget nysgerrig og videbegærlig på det område.
>
> Venlig hilsen Claus

Nu er det jo en meget bred betegnelse.

Generelt kan det deles op i nogle hovedområder:

1. Opsøgning af kunder af nye kunder
2. Vedligeholdelse af eksisterende kunder
3. Produktsalg / løsningssalg

Efter min mening skal salgstræning ske efter en analyse af virksomheden,
så man kan skræddersy kurset med hensyntagen til produkterne og
salgsmetoderne i virksomheden.

Der er nogle generelle ting i forbindelse med salg - hvordan du
præsenterer dig som sælger - Face to face eller i telefonen.

Så er der signaler fra kunden man skal lytte efter, samt hvordan man
præsenterer sig overfor kunderne etc.

Når vi træner salg er det primært udfra at lytter eller ser på hinanden
og justerer små eller store ting.

Men som nævnt i starten er det vigtigt, at du analyserer hvilken
situation vi snakker om - inden træning starter.

En anden vigtig ting er samspillet i virksomheden. Hvilken support har
sælgeren fra resten af virksomheden? Det er en meget væsentlig del af
sælgerens muligheder for at kunne præsterer et godt salg.

--
TCL
-- www.salgs-job.dk --

Claus (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 09-04-05 15:55

Thomas C L wrote:

> Generelt kan det deles op i nogle hovedområder:
>
> 1. Opsøgning af kunder af nye kunder
> 2. Vedligeholdelse af eksisterende kunder
> 3. Produktsalg / løsningssalg


Det vil så klart være punkt 1.

>
> Efter min mening skal salgstræning ske efter en analyse af virksomheden,
> så man kan skræddersy kurset med hensyntagen til produkterne og
> salgsmetoderne i virksomheden.

Der er tale om folk med en stor faglig viden der skal lære at lave
mødebooking/skaffe nye kunder hjem.

Hilsen Claus

Thomas C L (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas C L


Dato : 10-04-05 09:25

Claus wrote:
> Thomas C L wrote:
>
>> Generelt kan det deles op i nogle hovedområder:
>>
>> 1. Opsøgning af kunder af nye kunder
>> 2. Vedligeholdelse af eksisterende kunder
>> 3. Produktsalg / løsningssalg
>
>
>
> Det vil så klart være punkt 1.
>
>>

>
> Der er tale om folk med en stor faglig viden der skal lære at lave
> mødebooking/skaffe nye kunder hjem.
>

Så ville jeg starte med at have 1 - 2 times introduktion om generelle
salgsmetoder, og hvordan man bruger telefonen.

- Introduktion af produkterne / virksomheden man booker møder til.
- Hvordan man kommer forbi til den rigtige beslutningstager.
- Hvordan man laver et salgsmanuskript, og til retter det til sin
personlige stil.

Alle disse er selvfølgelig generelle betragtninger, som skal tilpasses
det produkt / den serviceydelse I skal sælge.

Efterfølgende ville jeg lade dem skiftes til at lave opkald, og
evealuerer disse i plenum.

2. fase ville være i grupper, hvor de skiftes til at ringe / lytte, og
derefter tage en halv dag af gangen, og lave evaluering i plenum, så
alle kan dele erfaringerne.

Denne fase ville jeg fortsætte med længere og længere intervaller
imellem evalueringerne, indtil de var på plads.

--
TCL
-- www.salgs-job.dk --

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408514
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste