En på opleveren?
Fra : Alex Jensen

Dato : 08-04-05 16:51

Hej NG

Jeg har en bedstemor på 80, der stadig er i fuld vigør. Hun vil gerne have
en på opleveren i form af en rejse.

Hun har selv foreslået den transibiriske jernbane (hvis den kører endnu) så
hun har mod på det meste. Men hvis undertegnede skal følge hende på turen,
skal den være på ca. 1 uge. Det må gerne være charter med mulighed for gode
oplevelser.

Jeg er lidt blanket for gode idéer, så derfor vil jeg høre herinde, om ikke
i har nogle geniale forslag, jeg kan arbejde videre med.

På forhånd tak!

AJ

Fra : Coppi

Dato : 08-04-05 17:04

Hej Alex.
Hvad med charter til Tyrkiet, der lidt for alle aldre og en masse, at se på,
god mad og billigt

coppi

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 08-04-05 17:21

On Fri, 8 Apr 2005 17:50:43 +0200, "Alex Jensen"
<jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg er lidt blanket for gode idéer, så derfor vil jeg høre herinde, om ikke
>i har nogle geniale forslag, jeg kan arbejde videre med.

Den transsibiriske kører stadig - turen fra Moskva til Beijing tager
6 dage. Men det vil være lidt synd kun at tage togturen og ikke have
nogle dage til at opleve Moskva, Beijing og eventuelle byer undervejs.
Så en uge er måske lige i underkanten.
Alternativet kunne være en charterejse til Kina, f.eks. Shanghai eller
Beijing (Peking) - det er stadig meget fremmedartet trods udviklingen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 23:41

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 6 dage. Men det vil være lidt synd kun at tage togturen og ikke have
> nogle dage til at opleve Moskva, Beijing og eventuelle byer undervejs.

Jeg er helt enig. Uden stop undervejs (Mongoliet kan i øvrigt også
anbefales) er det jo nærmest som at se landskaberne i tv.

> Alternativet kunne være en charterejse til Kina, f.eks. Shanghai eller
> Beijing (Peking) - det er stadig meget fremmedartet trods udviklingen.

Enig! Så vil der formentlig også være mulighed for arrangerede ture, så hun
ikke skal mase sig til en plads i kinesernes offentlige transport, selvom
hun selvfølgelig stadig kan gøre det for oplevelsens skyld.

Mvh.
Jonas
--
Pastrámi - kemi for livet!
www.pastrami.dk

Fra : klaus

Dato : 11-04-05 22:25

"Jonas Als" <jals[snabela]tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> ikke skal mase sig til en plads i kinesernes offentlige transport, selvom
> hun selvfølgelig stadig kan gøre det for oplevelsens skyld.

Selvfølgelig er der busser til turiststeder. Og dem bruger kineserne faktisk
også. De er ret behagelige.
Taxa'er er også ret billige i Kina, så dem kan man også bruge hvis man bare
vil køre en time eller to, feks. fra Beijing op til den kinesiske mur.
Hvis det bliver en længere tur i Kina (eks. Beijing til Shanghai) kan tog
anbefales. Man kan selv bestemme niveauet af komfort. Lige fra Hard-seat til
soft bed.

/Klaus (som har boet i Kina og rejse i Kina ad flere omgange)