Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Skal have testet grafikkort
Fra : John Poulsen

Dato : 08-04-05 16:06

Hejsa.

En frisk installeret PC med XP Home (total opdateret), med en Sapphire 9800
Pro grafikkort får PC'en til at gå total ned med timers (sommetider
minutters) mellemrum, især når der spilles.

Jeg vil gerne have downloaded noget testsoftware, således at jeg kan teste
primært grafikkortet mht. GPU og ram.

Jeg har lige installeret den nye Catalyst driver, version 5.4 og det hjalp
nada :(.

Hvor kan jeg hente noget gratis testsoftware?

Hvis der intet er at komme efter, skal jeg "efter" bundkortets ram og evt.
CPU (AMD 64 3000 +)

Mvh.

John Poulsen

Fra : sls

Dato : 09-04-05 01:51

"John Poulsen" <no@sp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
> 9800 Pro grafikkort får PC'en til at gå total ned med timers (sommetider
> minutters) mellemrum, især når der spilles.

Hvor stor er PSUen? Skulle meget gerne være på 380W eller mere til den
maskine.
Prøv evt. at pille CDrom drev, og hvad du ellers kan undvære fra.
Hent 3D mark, til at teste med http://www.futuremark.com/products/3dmark05/

Mvh Sid

Fra : sls

Dato : 09-04-05 01:55
Fra : John Poulsen

Dato : 09-04-05 09:59

Tak for det vil kigge nærmere

John

Fra : John Poulsen

Dato : 09-04-05 10:02

"sls" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> "John Poulsen" <no@sp.am> skrev i en meddelelse

> Hvor stor er PSUen? Skulle meget gerne være på 380W eller mere til den
> maskine.

Tak for det, PSU er 360W, så det er en mulig fejlkilde.

> Prøv evt. at pille CDrom drev, og hvad du ellers kan undvære fra.
> Hent 3D mark, til at teste med
> http://www.futuremark.com/products/3dmark05/

Vil downloade og teste.
> Mvh Sid

John

Fra : Myt

Dato : 09-04-05 07:11

> [...]
>
> Hvor kan jeg hente noget gratis testsoftware?
>

> Hvis der intet er at komme efter, skal jeg "efter" bundkortets ram og evt.

Prøv og kig efter om alle blæsere kører, jeg får den mistanke at noget
bliver varmt og lukker så ned.

Myt

Fra : John Poulsen

Dato : 09-04-05 10:05

Det er ikke det.

Der er 120 mm blæser bagerst og blæser foran harddisken - begge
eftermonteret.

Tror mere på at det kan være strømforsyningen, hvis det er en hardware fejl.
Dog vil jeg downloade den testprogram, som er foreslået andetsteds i denne
tråd.

John

Fra : Brian Lund

Dato : 09-04-05 23:42

> [...]
fejl.
> Dog vil jeg downloade den testprogram, som er foreslået andetsteds i

3Dmark tester kun dit grafikkort og giver dig så en "score" at sammenligne
andre systemer!

Det kan stadig sagtens være temperaturen den er gal med, f.eks. grundet en
fejl-monteret køler på CPU (eller grafikkort hvis du har skiftet den)!
Du kan hente motherboard monitor 5 (google; MBM5) og få vist temperaturen på
din CPU, dit grafikkort understøtter vist ikke temperaturaflæsning...

Brian

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-04-05 03:59

Brian Lund wrote:

> 3Dmark tester kun dit grafikkort og giver dig så en "score" at
> sammenligne andre systemer!

Det er ikke helt rigtigt. Der bliver også kørt en test der ikke benytter
sig af hardware-accellereret grafik, hvor ens CPU tager sig af
renderingen.

Også kendt som "Software Rendering".

Så derfor kan man vel godt sige at ens CPU bliver testet. Men det er jo
egentlig ligegyldigt i den her sammenhæng

*gab*

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!