FZ50 og regn
Fra : Frank

Dato : 08-04-05 09:24

Hej NG

Jeg håber at der en eller flere, der kan hjælpe mig med et problem,
som jeg har med en Suzuki FZ50.

Knallerten køre fint i tørvejr, men når det begynder at regne, har den
det med at gå i stå. Det er så lidt forskelligt og jeg kan få den i
gang med det samme, eller om der går noget tid før det lykkes. Sidst
det skete, kunne jeg starte med det samme, men når jeg kørte (jeg var
på vej hjem fra arbejde) gik den ud med 1-1,5 min mellemrum, men kun
kortvarigt, ca. 1-2 sekunder, for så at komme igang igen. Når den så
kørte, var den ikke så hurtig i optrækket, og kørte ikke så hurtig på
"toppen" som den ellers gør.

Det er nok et elektrisk problem, men er der en eller flere der har
været ude for noget tilsvarende, og hvad var problemet så?

På forhånd tak
Frank

Fra : Mikkel Lund

Dato : 08-04-05 10:56

Frank wrote:
> [...]
>
> Det er nok et elektrisk problem, men er der en eller flere der har
> været ude for noget tilsvarende, og hvad var problemet så?

Jep, har prøvet noget meget ligende. Der var problemet at gnisten ikke
altid sprang inde i motoren, men i regnvejre havde det med at hoppe til
stel på topstykket. Løsningen var en ny tændrørshætte og tændrør. Man
kan også give tændrørshætten noget scilikone, så den er tæt om røret.

Hilsen Mikkel

Fra : morten c j

Dato : 08-04-05 20:12

Jeg har også oplevet det samme og ploblemet var at forhjulet sprøjter
vand ind på tændrørshætten ud over en ny tændrørshætte satte jeg også en
stænklap på forskærmen så der ikke sprøjter mere vand

Hilsen Morten

Fra : Yngve Damgaard

Dato : 12-04-05 09:22

Hej
Har nøjagtig det samme med min FZ50. Tændrøret sidder meget udsat, det er
nærmest en integreret del af forskærmen. Hvis man er opmærksom på det, er
det
ikke noget problem, rengøring af tændrørshætten to til tre gange i løbet af
en vinter
har været nok for mig.
Den ændrede trækkraft skyldes nok noget andet, det kan have noget at gøre
med at totaktsmotorer simpelthen
ændrer ydelse afhængig af luftfugtigheden, så vidt jeg ved er det noget med
vanddamptrykket
i forbrændingskammeret, men det er der måske en ekspert her i gruppen som
kan uddybe.

--
Yngve Damgaard