Jeg har et geforce 4 Ti4200 hvor mange tri~
Fra : torben

Dato : 08-04-05 08:21

Hvor mange trin højere er GeForce FX 5900XT efter Geforce 4 Ti4200?
Ville et skift fra Geforce 4 Ti4200 til GeForce FX 5900XT være særligt
betydeligt?
-
Torben

Fra : Ivan [7100]

Dato : 08-04-05 10:41

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange trin højere er GeForce FX 5900XT efter Geforce 4 Ti4200?
> Ville et skift fra Geforce 4 Ti4200 til GeForce FX 5900XT være særligt
> betydeligt?

Svaret må være ja. Kig lidt på denne sammenligning af gfx-kort

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-04.html

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-05 11:43

Ivan [7100] skrev:

> Svaret må være ja. Kig lidt på denne sammenligning af gfx-kort

Ved kunstige testsituationer yder FX-kortene langt bedre end GF4. Ved
rigtige situationer (dem der opstår i spil) er der ikke noget at hente
som retfærdiggør prisen.

Edbpriser:
http://tinyurl.com/5g8pp
http://tinyurl.com/58w2x

Som det ses, så koster FX 5900 XT det samme som GF 6600 GT. FX-serien
er en joke. Synd at så mange hopper på limpinden.

Fra : FedeDorit

Dato : 08-04-05 12:13

> er en joke. Synd at så mange hopper på limpinden.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
Ja min bror havde et FX5600 XT og en Barton2500 (1785 point) og jeg har en
XP2600+ og et GF4TI4200 (1650 point) og han kunne score ca 100 points mere i
3DMark03 end jeg kunne....
Nu har han så et 6600 GT (7000 point) og nu sidder jeg og græder snot

Fra : Vega

Dato : 10-04-05 19:45

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i 3DMark03 end jeg kunne....
> Nu har han så et 6600 GT (7000 point) og nu sidder jeg og græder snot

Så må du jo bare ha' et Radeon X850XT (12000)

Mvh. Vega.

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-04-05 12:57

Jesper G. Poulsen wrote:

> [...]
>
> Som det ses, så koster FX 5900 XT det samme som GF 6600 GT. FX-serien
> er en joke. Synd at så mange hopper på limpinden.

Helt enig, der er ingen grund til at købe 5900XT når man kan få 6600GT
til samme pris.

Jeg er uskyldig, 6600 GT var ikke på markedet da jeg købte mit 5900XT!

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-05 13:08

Sune Salminen skrev:

> Jeg er uskyldig, 6600 GT var ikke på markedet da jeg købte mit 5900XT!

Jaja, det kan enhver jo komme og sige

- Men jeg tror dig, Sune... Surt. Jeg føler med dig...

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-04-05 03:42

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jaja, det kan enhver jo komme og sige
>
> - Men jeg tror dig, Sune... Surt. Jeg føler med dig...

*snøft*

lol

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-05 10:44

torben skrev:

> Hvor mange trin højere er GeForce FX 5900XT efter Geforce 4 Ti4200?

Det er en nyere GPU-kerne.

> Ville et skift fra Geforce 4 Ti4200 til GeForce FX 5900XT være
> særligt betydeligt?

Det vil være spild af penge...
http://www20.graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-08.ht
ml
http://tinyurl.com/3za3k

Du skal op i nærheden af GF 6600 GT for at få valuta for pengene.

Fra : Ivan [7100]

Dato : 08-04-05 12:25

> Du skal op i nærheden af GF 6600 GT for at få valuta for pengene.

Nu har han jo så ikke fortalt om han havde et liggende i skuffen, eller om
han vitterligt skulle ud og investere i et brugt/nyt. Han spurgte om der
ville være betydeligt forskel på ydelsen. Og det er der da klart.

et 5600 og et 5950 er der jo så også ret stor forskel på ydelsesmæssigt...så
har lidt svært ved at se den sammenligning.

Men klart.....skal han ud og have pungen op af lommen, er 6600GT da klart et
bedre køb.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-05 13:14

Ivan [7100] skrev:

> spurgte om der ville være betydeligt forskel på ydelsen. Og det er
> der da klart.

Ja, i 3Dmark.
Det er tydeligt at FX-serien er lavet med høj ydelse i 3Dmark for øje.
- Det svarer lidt til de bilproducenter der bygger biler efter at score
en god karakter i Euro NCAP crashtesten. Skidt være med om de er sikre
ude i trafikken, bare de ser sikre ud i forbrugerens øjne.

> et 5600 og et 5950 er der jo så også ret stor forskel på
> ydelsesmæssigt...så har lidt svært ved at se den sammenligning.

Hvilken sammenligning?

Fra : torben

Dato : 09-04-05 12:42

"Ivan [7100]" <spørg@igruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har han jo så ikke fortalt om han havde et liggende i skuffen, eller om
> han vitterligt skulle ud og investere i et brugt/nyt. Han spurgte om der
> ville være betydeligt forskel på ydelsen. Og det er der da klart.

Jeg skal ud at købe et.
Sådanne tider hvor man har et lav rang grafikkort og kan skifte til et
betydeligt bedre for "næsten ingen penge", sådan en tid er her lige nu for
mig. Det skal jeg glæde mig over.
Så tak for budet om GF 6600 GT.
Jeg glæder mig sgu til at høre om flere bud - hvis der er nogen .

-
Torben

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-04-05 18:36

torben wrote:
> [...]
> nu for mig. Det skal jeg glæde mig over.
> Så tak for budet om GF 6600 GT.
> Jeg glæder mig sgu til at høre om flere bud - hvis der er nogen .

6600 GT er for mig at se det eneste spille-grafikkort der er værd at
købe ligenu.

I hvert fald hvis man ikke har råd til topmodellerne.

Det lader også til at være den generelle holdning her i gruppen.

-Sune

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-04-05 00:31

torben wrote:
> [...]
> mig. Det skal jeg glæde mig over.
> Så tak for budet om GF 6600 GT.
> Jeg glæder mig sgu til at høre om flere bud - hvis der er nogen .

Hej Torben..

Skriv en mail til mig, har et FX5900XT til salg... min mail virker som
den er

mvh Tommy Fer

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-04-05 17:52

Tommy Fer skrev:

> Skriv en mail til mig, har et FX5900XT til salg... min mail virker

Og hvem vil købe sådan noget jammerligt skrammel?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-04-05 18:53

Jesper G. Poulsen wrote:

> Og hvem vil købe sådan noget jammerligt skrammel?

Det kommer vel an på prisen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-05 11:22

Robert Eriksen skrev:

> Det kommer vel an på prisen.

Ikke i en diskussionsgruppe.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 11-04-05 12:09

Jesper G. Poulsen wrote:

> Ikke i en diskussionsgruppe.

ææh... og du mener?

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-04-05 16:12

Robert Eriksen wrote:

> ææh... og du mener?

Jesper refererer til at dette ikke er en markedsgruppe, men en
diskussionsgruppe.

-Sune

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-04-05 09:13

Sune Salminen wrote:

> Jesper refererer til at dette ikke er en markedsgruppe, men en
> diskussionsgruppe.

Tjaaa det er da muligt. Det er bare lidt svært at læse ud fra "Hvem vil
købe sådan noget jammerligt skrammel?"

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-04-05 15:55

Robert Eriksen wrote:

> Tjaaa det er da muligt. Det er bare lidt svært at læse ud fra "Hvem
> vil købe sådan noget jammerligt skrammel?"

Det kan jeg godt forstå, for det er ikke der den er gal.

Det begynder i det øjeblik du skriver "Det kommer vel an på prisen"

Hvilket der for så vidt heller ikke er noget galt i, Jsper var måske
lidt hurtig på aftrækkeren.

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-04-05 17:23

Sune Salminen skrev:

> Hvilket der for så vidt heller ikke er noget galt i, Jsper var måske
> lidt hurtig på aftrækkeren.

Jeg forsøgte at kvæle en handelsforsøg i gruppen, inden det rigtigt
blev til noget...

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-04-05 17:52

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg forsøgte at kvæle en handelsforsøg i gruppen, inden det rigtigt
> blev til noget...

I know!

her er dit e: e

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-04-05 21:15

Sune Salminen skrev:

> her er dit e: e

Takker - så vil jeg lige rykke ud af Vestjylland og skrive 'et'...

Fra : N´far

Dato : 10-04-05 19:17

> Og hvem vil købe sådan noget jammerligt skrammel?

Rolig nu, Jesper. Kortet kan stadig trække de nye spil og var et godt
alternativ til et 9800pro i sin tid.

Et kort, som ligger ved omkr. 6000 03´ marks er da ganske udmærket.

Og en del billigere var det så også omkr. 03/04...

vh

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-04-05 16:11

Jesper G. Poulsen wrote:

> Og hvem vil købe sådan noget jammerligt skrammel?

Så så...!!

lol

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-05 17:53

Sune Salminen skrev:

> Så så...!!
> lol

Ja, du kommer til at høre en del for det, Sune

Vi kan alle tage fejl; det er trods alt menneskeligt

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-04-05 18:06

Jesper G. Poulsen wrote:

> Ja, du kommer til at høre en del for det, Sune
>
> Vi kan alle tage fejl; det er trods alt menneskeligt

Heh!

Jeg er egentlig meget godt tilfreds med mit 5900XT, Doom III og Halflife
2 (det er de nyeste spil jeg har) kører glimrende på min hæderkronede
Pentium III-1400.
Men ja, det var sur røv at læse 6600 GT reviews her i vinters!

-Sune

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 11-04-05 18:22

>Ja, du kommer til at høre en del for det, Sune
>
>Vi kan alle tage fejl; det er trods alt menneskeligt

Der er bare forskel på hvor tit det sker ... ; - )

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-04-05 19:13

Michael Pilgaard wrote:

> Der er bare forskel på hvor tit det sker ... ; - )

SÅ ER DET GODT

*lmao*

-Sune

Fra : torben

Dato : 23-04-05 19:42

Hej
Jeg har købt GF6600GT. Det er hurtigere end det andet kort jeg havde.
Men Det er ikke vildt meget hurtigere.
Jeg kan se at sne og regnvejr er GF6600GT i Hitman 2 langt bedre til end
det jeg havde (Geforce 4 Ti4200 )
Det er vist enddag tåleligt at spille i højeste opløsning spillet giver
mulighed for, kan ikke huske hvormeget det er, noget med 1600 *?.
Nå, men i Falcon4 Freefalcon flyver jeg rent faktisk hurtigere dvs jorden
bevæger jeg langt mere kvikt end det andet kort. Men at jeg har problemer
med falcon4 freefalcon er ikke kortets skyld.
Men i hitman contracts kan kortet alså ikke følge med. Med alt guf'et slået
fra er der ikke noget mere der gør det værd at spille det.
Så hvis man vil have 1024*768 opløsning i hitman contracts er GF6600GT
kortet for langsomt.
Det er tydeligt at hitman contracts er mere hardwarekrævende end det kort.
Min pc's spec. Det er noget med Atlon xp 2200+ 512 Mb ddr ram 333 mhz og
ultra dma hardisk.

Ville lige melde det.
-

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-04-05 09:35

On Sat, 23 Apr 2005 20:42:23 +0200, torben <a@spamfri.dk> wrote:

> Det er tydeligt at hitman contracts er mere hardwarekrævende end det
> kort.
> Min pc's spec. Det er noget med Atlon xp 2200+ 512 Mb ddr ram 333 mhz og
> ultra dma hardisk.

Nu er resten af dit system jo heller ikke så hurtigt. Det er især belastet
af en lille cpu og en lav fsb. Hvis du enten overclocker til 200fsb eller
sætter en 3200+ cpu i vil du se en markant forbedring.

/Thomas

Fra : torben

Dato : 27-04-05 18:57

"Thomas Hansen" <thomas.hansen@gorillalite.dk> skrev

> Nu er resten af dit system jo heller ikke så hurtigt. Det er især belastet
> af en lille cpu og en lav fsb. Hvis du enten overclocker til 200fsb eller
> sætter en 3200+ cpu i vil du se en markant forbedring.

Set i forhold til Hitman Contracts?
Eller bare i forhold til min pc generelt?
-
Torben

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-04-05 23:29

On Wed, 27 Apr 2005 19:57:25 +0200, torben <spamfri@spamfri.dk> wrote:

> Set i forhold til Hitman Contracts?
> Eller bare i forhold til min pc generelt?
> -
> Torben

Begge dele.
Jeg har fornyligt optimeret en vens computer. Det er en Nforce2 baseret
Barton2500+ med et GF4-4800.
Inden jeg fik fat i den kørte den med meget forsigtige ram timings og
166fsb.
Efter at jeg overclockede til 200fsb (11X200) og optimerede ram timings.
Samt overclockede grafikkortet næsten for doblede jeg hans framerate i
doom3 og UT2003.
I dit tilfælde har du et rimiligt hurtigt grafikkort du mangler bare cpu
kraften til at sparke det igang.

/Thomas