Danmark
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 26-05-01 11:42

Danmark er ikke en kristen land. Porno og andet synd florere som aldrig før.
Godt nok er de fleste medlem af folkekirken , men lever langt fra Gud og
Guds ord. Det vi trænger til er en vækkelse der når alle Danskere, rig som
fattig. I udfordringen har der været skrevet meget om at Gud skylder Danmark
en Vækkelse som de store vækkelser vi har hørt og læst om i udlandet.
Det kunne være dejligt at vi der er kristne og frelst af nåde bekendte vor
synd og omvendte os til Jesus og begyndte at leve efter Guds ord og bad for
vor Land og vor folk om at de må få en lyst til at høre Guds ord. ligeledes
må vi bede for dem der forkynder Guds ord i kirkerne må forkynde som der
står skrevet og ikke noget andet. Vi må også bede om at vi må få frimodighed
til at fortælle om Jesu for hvis ingen fortæller Guds ord om frelse bliver
ingen frelst, for troen kommer af det som høres.
Med kærlig hilsen fra Børge
Se ind på www.nydheder.subnet.dk
Den opdateret hver uge.
Se også www.kbc.dk

Fra : Lyrik

Dato : 26-05-01 18:17

"Børge Højlund Jensen" <migvibor@worldonline.dk> wrote in message
> Danmark er ikke en kristen land. Porno og andet synd florere som aldrig
før.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Danmark er i sin konstitution et kristent land. At synd florerer kan ikke
undre, da kristne fortrinsvis udgøres af syndere.
Vi kan dog altid bruge moralsk oprustning. Men vi er et kristent land.
Masser af danskere har sunde moralske interesser.

Jens

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 27-05-01 09:03

Hej hvad har sunde interesser med at være kristen , fordi man ikke driker
uglønnen op og så videre behøver man ikke at være kristen.
Se også www.magazinet.no

Fra : Lyrik

Dato : 27-05-01 13:11

> Hej hvad har sunde interesser med at være kristen , fordi man ikke driker
> uglønnen op og så videre behøver man ikke at være kristen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hvilke krav skal man så opfylde (ganske kort) for at være kristen i dine
øjne?
For uden at vide hvilke krav der helt nøjagtigt skal opfyldes, kan man jo
ikke påtage sig arbejdet.

Jeg vil lige ridse op hvilke krav flertallet i den danske befolkning i det
store hele opfylder:
De er døbt
De er konfirmeret
De er medlem af Den Evangelisk Lutherske Kirke
De tror på Vor Herre.

venlig hilsen
Jens

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 27-05-01 13:26

Alle der har taget imof Jesus ( Guds søn ) som der frelser er kristne.
Hvis du der læser dette ikke har taget i mod Jesus som deres frelse kan bede
følgende bøn.
Kære Jesus jeg tager i mod dig som min frelser og beder dig komme ind i mit
hjerte og jeg beder dig tilgive mig min synd .

Fra : John Cooper

Dato : 30-05-01 20:43

> [...]
mit
> hjerte og jeg beder dig tilgive mig min synd .

Hvor står det skrevet at man må bede denne bøn for at blive frelst?

John Cooper

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 30-05-01 21:39

"John Cooper" <black@bishop1960.freeserve.co.uk> mælte sligt:

>Hvor står det skrevet at man må bede denne bøn for at blive frelst?

Hvem har påstået, at man skal bede den bøn for at blive frelst?

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 30-05-01 21:44

On Wed, 30 May 2001 20:42:57 +0100, "John Cooper"
<black@bishop1960.freeserve.co.uk> wrote:

>Hvor står det skrevet at man må bede denne bøn for at blive frelst?

Er der noget i vejen med bønnen?
Man må vel bede hvad som helst, så længe essensen er rigtig?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Live4Him

Dato : 30-05-01 22:20

"John Cooper" <black@bishop1960.freeserve.co.uk> skrev i en meddelelse
> Børge Højlund Jensen <migvibor@worldonline.dk> wrote in message
> bede
> mit
>
> Hvor står det skrevet at man må bede denne bøn for at blive frelst?
~~~~~~~~~~
Ingen steder. Men det er en god bøn, der rammer det essentielle ved at blive
frelst.

jørgen.

Fra : John Cooper

Dato : 31-05-01 21:21

Live4Him <au_536@lite.dk> wrote in message

> Ingen steder. Men det er en god bøn, der rammer det essentielle ved at
blive
> frelst.
>
> jørgen.

Vi bliver frelst ved tro på Krist - Johannes 3:16
Tro på Krist er det at vi tror at han er det som han sagde sig være - Guds
Søn og Messias - Johannes 10:36; Johannes 4:25,26; Johannes 20:31
Hvis vi gør det så betyder det at vi anerkender hans autoritet over oss -
Johannes 6:68
Hvis vi tror på ham (tager imod ham) så betyder det at vi tror på (tager
imod) hans lære - Johannes 5:46,47; Johannes 12:47,48
Hvis vi gør det så betyder det at vi prøver at leve efter hans lære -
Mattæus 7:24; Mattæus 25:34-40; Jakob 2:18
Hvis vi gør det skal vi blive frelst - Galaterne 6:8; 1 Timoteus 6:12; 1
Johannes 2:24,25

Gud tilgiver alle som tror på hans Søn - Romerne 3:28. Denne tro kan godt
begynde ved en lille bøn - Lukas 23:42,43

John Cooper

Fra : Live4Him

Dato : 31-05-01 23:17

> [...]
>
> Gud tilgiver alle som tror på hans Søn - Romerne 3:28. Denne tro kan godt
> begynde ved en lille bøn - Lukas 23:42,43
~~~~~~~~~~~~~~
Det var en imponerende samling skriftsteder du der har fået samlet dig.

jørgen.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 31-05-01 12:50

Men alle den som tog imod Ham gav han magt til at blive Guds børn ikke dåb
også videre men det at tage i mod Jesus deri er der frelse

Fra : Niels Steg

Dato : 27-05-01 13:38

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil lige ridse op hvilke krav flertallet i den danske befolkning i
det
> store hele opfylder:
> De er døbt

Dåben frelser ingen!

> De er konfirmeret

Konfirmationen frelser ingen

> De er medlem af Den Evangelisk Lutherske Kirke

Frelser heller ingen.

> De tror på Vor Herre.

Hvem?
(For satanister er "vor herre" Satan.)

Niels

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 27-05-01 17:24

On Sun, 27 May 2001 14:10:46 +0200, "Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Jeg vil lige ridse op hvilke krav flertallet i den danske befolkning i det
>store hele opfylder:
>De er døbt
>De er konfirmeret

Jeg er ikke konfirmeret (og bliver det næppe nogensinde)

>De er medlem af Den Evangelisk Lutherske Kirke

Tænk det er jeg ikke...

>De tror på Vor Herre.

Nu er det jo ikke nok at tro på Gud, for at være kristen.

Men under alle omstændigheder, udfra dine forudsætninger er jeg ikke
kristen, og det vil jeg klart mene at jeg er...

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 28-05-01 00:04

Stefan Bruhn <news002@3x7.dk> mælte sligt:

>Men under alle omstændigheder, udfra dine forudsætninger er jeg ikke
>kristen, og det vil jeg klart mene at jeg er...

Lyrik har nogle spøjse nationalromantiske forestillinger om, hvordan den
homogene gruppe, der hedder "danskerne" er indrettet. Udfra sine
personlige ideosynkrasier kan han med et par snuptag distillere
danskhedens essens - vupti, og putte den på formel. Så har man en flaske
koncentreret danskhed, som man kan holde op ved siden af folk for at se
om farven passer, og hvis den ikke gør det - akak.... så er man
udansk... eller multikulturalist.... eller det, der er værre endnu.
(gisp!)

Men selvfølgelig, det er jo let sådan at konstruere sig den klasse
mennesker, man gerne vil have. Man kan selvsagt bare se bort fra, at
hele fyrre procent af danskerne adspurgt svarer, at de ikke tror på Gud
- også selvom de er medlem af folkekirken. Og at der sågar er en stor
del selv af folkekirkens medlemmer, der ikke tror, at Kristus er Guds
søn. Dertil går der rygter om, at der findes danskere, der ikke har små
kolonihaver med dannebrogsflag og mormødre, der steger frikadeller i den
lune sommeraften, men dén tror vi virkelig ikke på....

Venlig hilsen,

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-05-01 07:59

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> writes:

> søn. Dertil går der rygter om, at der findes danskere, der ikke har små
> kolonihaver med dannebrogsflag og mormødre, der steger frikadeller i den
> lune sommeraften, men dén tror vi virkelig ikke på....

Næh nej, Rasmus. Der findes ikke sådanne danskere. Vi er udanske.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Lyrik

Dato : 28-05-01 10:43

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Næh nej, Rasmus. Der findes ikke sådanne danskere. Vi er udanske.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hvordan er det nu lige det er med stråmandsdiskussioner?

Hilsen
Jens, der en gang imellem godt kunne tænke sig at se dig uenig med
ateisterne.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-05-01 10:50

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> writes:

> +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Hvordan er det nu lige det er med stråmandsdiskussioner?

Det er kun stråmænd, når det satiriske islæt ikke er tydelig nok til
at et femårigt barn kunne opfatte det.

> Jens, der en gang imellem godt kunne tænke sig at se dig uenig med
> ateisterne.

Jamen, det er jeg skam hele tiden, men det er på så basale områder, at
vi sjældent diskuterer dem.

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Lyrik

Dato : 28-05-01 12:20

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> homogene gruppe, der hedder "danskerne" er indrettet.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Næh! Jeg tror at jeg opfatter danskerne ret nøgternt. Det er lidt svært at
forklare en "énstrenget begavelse", men jeg gør forsøget alligevel, vel
vidende at jeg derefter vil se migselv spiddet med pedanteriets nyspidsede
blyant.

Engang var verden hedensk. Så kom kristendommen og flere af landene vendte
sig fra deres dyrkelse af afguderne til dyrkelse af den ene og sande Gud.
I Danmark afsvor man sig dyrkelse af Odin og Thor og vendte sig til
dyrkningen af Jesus Kristus. 1000 kirker i sten blev bygget i løbet af 200
år, af et folk der kun før kendte til at bygge i træ.
Missionen som gav resultat, var missionæren Ansgar, der missionerede ved at
vende lederne til Kristus. Disse ledere påvirkede så folket, ligesom ledere
gør til alle tider, og folket blev kristent. Før dyrkede de Odin og Thor,
bagefter Kristus.
(Nej! De var ikke alle sammen kristne, ja! Der var sikkert nogle der stadig
dyrkede Odin, lige som der er i dag.)
Og her er det den pedantiske tanke glipper. Den fatter ikke helheden. For
den, er der ingen helhed, men kun små puslespilsformede isstykker, som
aldrig kan samles til et verdensbillede.

Hvis jeg siger at landet er overvejende social-demokratisk styret, så
replicerer pedanten:"De er ikke socialdemokrater allesammen!"
Hvis jeg siger at Tyskland i 1940 til 1945 var nazistisk styret, så
replicerer pedanten:"De var ikke nazister allesammen, det er kun i Lyriks
gådefulde univers at de var nazister!"
"Ha! Ha! De sad sikkert ikke og hej-lede ved morgenkaffen alle sammen, tror
du vel? Men sådan nogen indlysende betragtninger kan Lyrik slet ikke
forstå-vel?"
Vores land er et kristent land, ligesom Hitlertyskland var et nazistisk
land.
Sådan ser mine betragtninger ud!
Og jeg vil missionere og missionere, argumentere og argumentere, begrunde og
begrunde, for at fastholde Danmark som et kristent land!
Et kristent land i mine betragtninger er et meget mere beskedent krav, end
de krav, som for eksempel Niels Steg stiller til det at være kristent.
Hvis befolkningen lader sig inspirere af at vise den kærlighed til næsten
som Kristus viste os, så er det godt nok i mine øjne hvis de gør det med
baggrund i, at det er Jesu Kristi anvisning.
Sådan er jeg indrettet. Nu kender du mine tanker.
Hvis du vil kende mine fremtidsplaner så er det:"Ud og gøre folkeslagene til
den samme slags disciple, som jeg lige har omtalt, så verden kan blive
beboelig!"

Hilsen
Jens

Fra : Havmand

Dato : 28-05-01 12:25

> [...]

sande Gud.
> I Danmark afsvor man sig dyrkelse af Odin og Thor og vendte sig

Grundtvig havde da ikke den store berøringsangst med de gamle
guder. Hvordan forklarer du det?

mvh. Havmand

Fra : Lyrik

Dato : 28-05-01 12:54

"Havmand" <Nyhavmand@Hotmail.com> wrote in message

> "Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Grundtvig havde da ikke den store berøringsangst med de gamle
> guder. Hvordan forklarer du det?
>
> mvh. Havmand
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Tjaa! Det skulle Grundtvig jo forklare. Men der er jo det faktum, at for den
kristne så eksisterer der jo kun én Gud. Så Odin og Thor er
ikke-eksisterende.
Derfor kunne man godt have en figur af Odin eller Thor i hjemmet. For man
ville jo have den på linje med en kongelig porcelænsfigur.
Det ville være en prydgenstand og ikke andet. Men også et link til vores
fortid.
Vores historie og vore rødder går tilbage til Odin og Thor, og de historier
der fortælles om den tid, kan kun forstås, når man kender den gudsdyrkelse
og tankegang, der var gældende.
Så derfor bliver myterne først levende i lyset af Odin og Thor. Ligeledes
forstår vi os selv bedre i dette lys.
Alt dette hører med til at forstå os selv som danske. Så i det lys er en
bevaring af Odin og Thor vigtig.
De hører med til vores selverkendelse.
Men som guder er de ikke farlige. Selv en dyrker af Odin og Thor ville jo
netop ofre sig for dem i dag. Det er svært at forestille sig. De er ikke
levende mere.

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 28-05-01 12:56

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Men som guder er de ikke farlige. Selv en dyrker af Odin og Thor ville jo
> netop ofre sig for dem i dag. Det er svært at forestille sig. De er ikke
> levende mere.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Rettelse...............Næppe ofre sig....

Jens

Fra : Havmand

Dato : 28-05-01 16:08

> "Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> wrote in message
Thor ville jo
De er ikke
> +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
>
> Rettelse...............Næppe ofre sig....

jeg tror du har ret.

mvh. Havmand

Fra : anderspj

Dato : 28-05-01 20:59

Lyrik <lyrik@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9etebv$2p15$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> netop ofre sig for dem i dag. Det er svært at forestille sig. De er ikke

Jeg har lige skrevet en historieopgave om Grundtvig, og to ret modsatte ting
gør sig gældende mht. til hans religiøsitet i ungdommen: Det ene er at han
er pietistisk bodsprædikant i forlængelse af hjemmets "Lutherske"
traditioner i kristent regi, mens han forinden har været gennem "Asarusen",
hvor han faktisk synes at arbejde for en umulig anerkendelse af begge
religioner på een gang. Et sted skriver han bla.: "O, høje Odin og Hvide
Krist, slettet er hver en tvist..." (så vidt jeg husker).
Han prøvede dengang at forlige Kristendommen med Asatroen, hvilket aldrig
lykkedes for ham, da han han på et senere tidspunkt i sit liv erkendte at
disse to, og mange andre ting, ikke kunne blandes sammen.

Blandt andet måtte man for Guds og Kristendommens skyld ikke blande politik
og religion.

Ethvert forsøg på at bygge staten på et kristent fundament var ifølge
Grundtvig dødsdømt fra starten. Jeg kan kun give ham ret.

Anders Peter Johnsen

Fra : Stefan

Dato : 28-05-01 17:04

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg vil lige ridse op hvilke krav flertallet i den danske befolkning i det
> [...]

Det behøver ikke at betyde noget som helst. Det kan lige så godt være
tradition. Det flertal består i øvrigt af den ældre generation. Flere og
flere blive ikke døbt i dag.

> De er medlem af Den Evangelisk Lutherske Kirke

Betyder ikke noget som helst. Kan stadigvæk være traditionsbundet, og da
flere og flere ikke bliver døbt, så er medlemstallet faldende. De fleste
mennesker er jo tvunget ind i folkekirken af deres forældre. Jeg tvivler på,
at de fleste igen ikke aner, hvordan man melder sig ud af folkekirken, eller
synes at det er besværet værd.

> De tror på Vor Herre.

Interessant udtalelse i betragningen af, at det kun er 36-38% af befolkning,
der i det hele taget betragter sig som troende!

Venligst Stefan

Fra : Live4Him

Dato : 26-05-01 18:34

"Børge Højlund Jensen" <migvibor@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Danmark er ikke en kristen land. Porno og andet synd florere som aldrig
før.
~~~~~~~~~~~~
Ja, især på TV er der meget af den slags for tiden. Jeg vil hellere se en
god film.

> [...]
Danmark
> en Vækkelse som de store vækkelser vi har hørt og læst om i udlandet.
Det var en interessant indfaldsvinkel, at Gud *skylder* os en vækkelse. Men
hvad er vækkelse så? Er det når en masse mennesker bliver frelst, eller er
det bare resultatet af vækkelse ? Og hvad med forudsætningerne for vækkelse,
er det en masse bøn og venten som der eks. gik forud for pinsedag, eller er
det også afhængig af hvad Gud gør først ?

> [...]
for
> vor Land og vor folk om at de må få en lyst til at høre Guds ord.
Helt enig.

>Vi må også bede om at vi må få frimodighed
> til at fortælle om Jesu for hvis ingen fortæller Guds ord om frelse bliver
> ingen frelst, for troen kommer af det som høres.
~~~~~~~~
Evangelisering. Måske her er der en udfordring. Undersøgelser har vist at
såkaldt venskabs-evangelisering er den mest effektive "metode" at sprede
evangeliet på, altså at man først deler evangeliet med dem man kender godt -
familie og venner. Det giver et dybt indtryk, hvis en man kender godt,
bliver forvandlet, måske endda helbredt ved Guds kraft.

Lad os bede om, og håbe, at Gud vil velsigne vort lille land med en vækkelse
efter Hans egen vilje og på Hans egen måde.

jørgen.