Styring af lysstyrken på min eksterne skær~
Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 22:43

Jeg skal installere en fladskærm på min båd. Det er vigtigt at kunne justere
lysstyrken efter forholdene. Min notebook er godt gemt væk (lukket i
skuffen!) - og det er tastaturet så også. Fladskærmen er den eksterne skærm.

Kan du fortælle mig, hvordan jeg kan justere skærmens lysstyrke - blot ved
at have adgang til en trådløs mus i cockpittet? - da min monitor er placeret
bag en vandtæt glasplade, så jeg har heller ikke adgang til skærmens
knapper!

Jeg lurede på, om der var et lille program, der kunne klare denne opgave?

--
Flemming Torp
'Even the worst day sailing is better than the best day working'

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 07-04-05 00:07

Flemming Torp wrote:
> [...]
> knapper!
>
> Jeg lurede på, om der var et lille program, der kunne klare denne opgave?

Hvis din skærm ikke tillader justering af lysstyrke via medfølgende
software og usb kabel, kan du ikke gøre det fra PCen.

du kan justere lysstyrken i din grafikdriver, men her giver du bare
skærmen et mørkere signal, så det er ikke en god løsning

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 00:23

Tak for præcist - men ikke just opmuntrende svar ... Jeg har hverken
medfølgende software eller USB på min fladskærm, så det lader ikke til, at
du give mig mange chancer ...
Det sidste du skriver med at justere lysstyrken i grafikdriveren - hvorfor
er det ikke en god løsning?

Specielt ved sejlads i mørke, er det afgørende at kunne dæmpe lyset i
skærmen ganske betydeligt ...
Men det kræver - som jeg forstår din kommentar - vel et helt specielt
program?
Og du mener ikke der 'et sted derude' findes en applikation, der kan løse
opgaven?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 07-04-05 00:38

når du justerer lyset direkte på skærmen, er det baggrundsbelysningen du
dæmper. dette kan kun styres af skærmen selv, og evt. igennem et usb
kabel hvis skærmen understøtter dette.

Ved at justere i grafikdriveren sender du blot et mørkere billede til
skærmen, men det kan være det kan bruges til dit formål?

under avanceret indstillinger for skærm i windows, kan du ændre diverse
parametre, f.eks. også lysstyrken

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 10:44

Tak for uddybning. Det lyder som om jeg skal til at eksperimentere lidt med
disse indstillinger. Tak for tips!