Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilket grafikkort til min Qbic?
Fra : Mikkel Westh

Dato : 06-04-05 21:46

Jeg har tænkt på at købe nyt grafikkort til min Soltek Qbic-maskine.
Specifikationerne er følgende:
Soltek Qbic EQ3401
P4-C 3.0 Ghz
2* 512 mb pc 3200 ram
WD Raptor 74 gb S-ATA
Palit GF4-Ti4200
Samsung 172X

Da mit aldrende grafikkort ikke har DVI, som jeg gerne ville tilslutte min
skærm med, vil jeg gerne have et nyt. Jeg spiller praktisk taget aldrig, og
når jeg skal spille på et tidspunkt bliver det KOTOR , så dette må kortet
meget gerne kunne trække i en pæn opløsning.

Kortet skal af princip være relativt billigt, da jeg alligevel sjældent
kommer til at bruge de ekstra kræfter i et dyrt kort, og så synes jeg, det
er dumt at købe et grafikkort til flere tusinde.

Derudover, kan det så betale sig at skifte grafikkort for at skifte til DVI
fremfor VGA? Jeg er umiddelbart ret tilfreds med billedet på skærmen, men
hvis det kan blive flottere vil jeg da gerne have, at det bliver det.

Mvh. Mikkel

Fra : Mikkel Westh

Dato : 07-04-05 07:32

"Mikkel Westh" <mikkelwesth@hotmail.com> wrote in message

> Kortet skal af princip være relativt billigt, da jeg alligevel sjældent
> kommer til at bruge de ekstra kræfter i et dyrt kort, og så synes jeg, det
> er dumt at købe et grafikkort til flere tusinde.

Glemte lige at sige, at det skal være så støjsvagt som muligt, da mit
nuværende system faktisk ikke kan høres når grafikkortet ikke larmer. Gerne
passivt kølet, men ikke en stor Zalman el. lign, da der ikke er en PCI-port
den kan optage, grafikkortet sidder nemlig yderst.
Håber i vil hjælpe.

Mvh. Mikkel