Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Graphics Aperture Size
Fra : David

Dato : 06-04-05 18:26

Hej NG

Jeg har et Asus A7V333-X, og 512 MB ram, jeg ville så høre om jeg ikke
kunne
sætte størrelsen på emnet op på fx 256, da der står i manualen at den
skal
stå på halvdelen af rammen, hvor jeg mener at det er halvdelen af
ramblokken
i systemet, eller er jeg helt galt på den.

Med venlig hilsen
David

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-04-05 18:32

David wrote:
> [...]
> stå på halvdelen af rammen, hvor jeg mener at det er halvdelen af
> ramblokken
> i systemet, eller er jeg helt galt på den.

Nej du har fat i det rigtige, men det med den halve størrelse er kun en
tommelfinger regel, som mere og mere bliver undermineret af den mere ram på
gfx kortene og i maskinen.

God artikel om emnet med dit bundkort:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/08/31/1045995

Fra : Jesper G. Poulsen