Parkering i gård
Fra : Marianne Madsen

Dato : 25-05-01 16:34

Hejsa
Findes der mon nogle overordnede regler for hvorvidt man har lov til at
parkere i gården i beboelsesejendomme. En beboer her i min andelsforening
mener det er forbudt ihenhold til brandvedtægten. Hvad har i andre af
erfaringer? Hilsen fra Marianne.

Fra : Kenneth V. Jensen

Dato : 26-05-01 13:17

Der hvor jeg bor må vi heller ikke holde i gården, der skal være plads til
at en brandbil kan komme ind. Det virker dog underligt eftersom der er
proppet med cykler, en motorcykel fylder jo ikke vanvittigt meget mere end
50 cykler!!!!
Kenneth

Fra : Thomas Makro

Dato : 26-05-01 16:00

On Sat, 26 May 2001 14:17:17 +0200, "Kenneth V. Jensen"
<spawn@mobilixnet.dk> wrotE:

> [...]
>at en brandbil kan komme ind. Det virker dog underligt eftersom der er
>proppet med cykler, en motorcykel fylder jo ikke vanvittigt meget mere end

Med andre ord er problemet, at folk ikke vil have motorcykler i
gården. Og hvorfor så det? Er man raget uklar med nogle af beboerne?
Har MCen en racerpotte som vækker beboerne?

Hvad med at sludre stille og roligt med beboerne, og lov dem aldrig at
have motoren kørende inde i gården. Tril/skub den både ind og ud. Så
generer I så få som muligt, og så har de sikkert ikke noget imod at
have en MC stående i gården.

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : HCW

Dato : 26-05-01 16:00

> [...]
> parkere i gården i beboelsesejendomme. En beboer her i min andelsforening
> mener det er forbudt ihenhold til brandvedtægten.

Hej Marianne

Brandvedtægten er noget lokalt, den fastsættes så vidt jeg ved af
kommunalbestyrelsen og du kan altså bare henvende dig til dit lokale
kommunekontor og bede om vejledning.

Jeg har forsøgt at søge lidt på nettet, men tilsyneladende er der ikke
offentliggjort nogen brandvedtægter (overhovedet?) her.

Husk også at ejeren (læs: andelsforeningen) kan fastsætte regler for brug af
fællesarealer (herunder naturligvis parkering). Lidt lobby arbejde overfor
din (sure?) nabo kunne derfor tænkes at være på sin plads

Håber, at du kom lidt længere.

Hans Christian
(forhåbentligt snart et kørekort og en vz800 rigere)

Fra : Armand

Dato : 27-05-01 04:02

HCW <hcw@mailme.dk> skrev i en news:9eog5p$290h$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> kan fastsætte regler for brug af fællesarealer (herunder naturligvis
> parkering). Lidt lobby arbejde overfor din (sure?) nabo kunne derfor

Herunder gælder i høj grad forekomst af original udstødning

--
Armand.