Nvidia 6600GT -128mb - problem
Fra : HLM

Dato : 05-04-05 18:47

Hej

Har fået installeret et 6600 GT/128 mb ram på en AMD 2200+ m/256 mb ram på
drengens pcer
Tidligere havde jeg et 32 mb Geforce2 grafikkort installeret.

Efter at have fået styr på strømtildeling mv. ser det tilsyneladende ud til
at det er
korrekt installeret, men jeg kan ikke se nogen som helst
forskel.......................
Specielt i spil (eks. World of Warcraft) lagger den stadig lige meget...
Er det indstillinger i spil der skal ændres/reinstalleres, eller er det
nogle drivere mv.?
der er installeret directx 9.0 på pcen

håber der er nogen der kan hjælpe..........ellers er det jo en lidt spildt
investering ?!

vh
Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-04-05 20:06

"HLM" <henrik@xxledstrup.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Specielt i spil (eks. World of Warcraft) lagger den stadig lige
> meget... Er det indstillinger i spil der skal ændres/reinstalleres,

Reglen er jo nyeste driver, hvis du kører med alt for gamle så er dit nye
kort ikke understøttet.

256MB ram lyder dog alt for lidt, til nutidens windows samt WoW. Så her
ville jeg nok kigge efter en upgrade.

Til sidst og ikke mindst, der viser sig at være et større problem på en
række maskiner med 6600(GT) og 6800(GT) hvor folk simpelthen bare ikke kan
få en performance ud af kortene. Der er endnu ikke nogen idé hvad fejlen
skyldes og desværre ingen løsning på det.
Selv sidder jeg og kæmper med at tjekke performance under Linux for at
udelukke et Windows driver problem, ellers ryger mit kort retur til
forhandler.

--
Bjarke Andersen

Fra : HLM

Dato : 05-04-05 20:35

Tak for svaret.
Jeg går ud fra at det er de nyeste drivere / fulgte med pakken - har lige
opdateret på anden maskine, ligner den.
Ram vil jeg kraftigt overveje ! men syntes blot at der burde være forskel
fra det gamle kort ?!

vh
henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-04-05 21:30

> Ram vil jeg kraftigt overveje ! men syntes blot at der burde være
> forskel fra det gamle kort ?!

Det bliver lidt svært for maskinen at lave en forskel med for lidt ram på
computeren.

Når der ikke er mere Ram plads, begynder winnie at swappe på harddisken
(bruge harddisk som ram) da harddisken er en del langsommere end ram,
betyder det en kraftig nedgang i ydelsen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Woodi

Dato : 05-04-05 20:21

"HLM" <henrik@xxledstrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er installeret directx 9.0 på pcen
>
> håber der er nogen der kan hjælpe..........ellers er det jo en lidt spildt

Har du e.v.t været inde i din bios opsætning og stille den om fra 32mb til
128mb..?
og understøtter dit bundkort agpX8..?

Vh. Woodi.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-04-05 20:29

> Har du e.v.t været inde i din bios opsætning og stille den om fra 32mb til
> 128mb..?
> og understøtter dit bundkort agpX8..?
>
> Vh. Woodi.

AGP aperture size i BIOS er ikke relevant i denne sammenhæng.

Aperture size angiver hvor stor en del af system RAM som AGP
grafikkortet kan bruge til at gemme textures i, jo mere RAM på gfx, jo
mindre er der brug for her!

Fra : Ulrik Løye

Dato : 06-04-05 09:21

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message

> [...]
>
> Aperture size angiver hvor stor en del af system RAM som AGP grafikkortet
> kan bruge til at gemme textures i, jo mere RAM på gfx, jo mindre er der

Jeps - desuden kan man være sikker på at spillet lag'er hvis grafikkortet
begynder at anvende system rammen.

/u

Fra : Woodi

Dato : 05-04-05 20:24

> [...]
> drengens pcer
> Tidligere havde jeg et 32 mb Geforce2 grafikkort installeret.

ups... glemte at sige at 256 mb ram er så at sige, næsten kun nok til at
køre windowsXP
og 512mb ram er et must for at spille rimeligt med spil, såeh.......

Vh. Woodi.

Fra : Ulrik Løye

Dato : 06-04-05 09:24

"Woodi" <woodimail@jubii.dk> wrote in message

> [...]
> køre windowsXP
> og 512mb ram er et must for at spille rimeligt med spil, såeh.......

Jeg ville ikke vente et øjeblik på at købe mere ram. Mit gæt er at der i dag
kun sidder ém klods i maskinen... så det er sådan set bare at købe en med
samme specs. og sætte den i; sådan een vil koste ca. 200,-

/u