"Nærmest psykopat" Hvor går injurie-grænse~
Fra : Bo Warming

Dato : 05-04-05 16:13

"Nærmest psykopat" Hvor går injurie-grænsen?

Den "kvalmende venlige" amerikaner Jared Heller er idag Ekstrabladets
vigtigste parterings-mord-mistænkte - den sudanesiske familiefar "Jaguaren"
er der ikke længere nyhed i.

Men EB er klog af skade - de ved at platte børnehaveskældsord sælger ikke
aviser. Folk er mætte af mudderkast fra bodegaen.

Så avisen udviser mådehold i sine overskrifter - Lotte Heise måtte jo af med
30000 kr for at kalde morderen Jønke for "psykopat" og EB har nok betalt det
dobbelte årligt i tabte injuriesager, de sidste mange år.

Domstolene har en alliance med lægemonopolet og afviser at andre må bruge de
kliniske psykose-ord uden at en læge har vedtaget det. Men ord som "paranoid"
er nok så udvandet at der ikke er faldet bøder for det?

Efter sigende må man godt kalde sin fjende for"dum i roen" for det er
intetsigende vås. Men at påstå, at han har sygdom (eller
funktionsnedsættelse) i hjernen, kan man blive straffet for.

Hvor meget spiller det ind, at der er stort publikum på? Jeg tror ikke der
nogensinde vil falde dom for injurier på usenet eller en www-site - selvom
jeg har fået §266b-straf for at oplyse sandfærdigt om
indvandreroverkriminalitet på nettet i 1999 - men i folkelige glistrupske
vendinger som en partisk byret og landsret fandt _FOR_ VULGÆRE?

Skal der være bevisligt titusind danskere, der hører bagvaskelsen, og
personen skal være berømt, og sandhedsbevis kan ikke føres - før dom falder?

Information skriver, at Israel p.t.prøve-viser Untergang-filmen p.t. for at
se om det går an at vise denne for landets hypersensitive jøder. Information
skriver idag om filmens hovedperson, Hitler at han havde "Psykopatens
særkende - den skræmmende egenskab at kunne charme sig selv og sit grusomme
projekt ind hos andre"

Hvis Hitler havde en søn, der fandt det krænkende - kunne han vinde sag over
avisen? Der er jo ikke stillet lægelig diagnose. Beskrivelsen passer på
enhver politiker. Selvom mange film haves, kan de næppe træde i stedet for
personlig samtale, og jeg mener ikke der kan være belæg for at bruge nogen
diagnose på nogen af nazi-topfolkene. Deres skadelighed er uomtvistelig, men
sygdom er blot behandler-teknokratiets popsmarte måde at beskrive at nogen
er usympatisk. Avisernes bodega-sprog er på ingen måde mere legitim end
Lotte Heises retslige fadæse.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 05-04-05 16:18

Er det her ikke en anelse off-topic? Prøv ovre i dk.politik ...

Fra : Bo Warming

Dato : 06-04-05 06:58

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> wrote in message
> Er det her ikke en anelse off-topic? Prøv ovre i dk.politik ...

Hitler-filmen har affødt mange indlæg der end ikke berørte filmen 1% så
meget som mit indlæg gør

Min ordrette citering om Untergang gør ONTOPIC, men dit kværulant-indlæg gør
dig 100% offtopipc

Fra : Emil Rune

Dato : 06-04-05 16:32

> [...]
> meget som mit indlæg gør
>
> Min ordrette citering om Untergang gør ONTOPIC, men dit kværulant-indlæg

Nej Bo. At citere 3 paragraffer om en ny film løseligt i slutningen af ens
indlæg gør ikke de foregående 95% rablende ligegyldigheder ontopic (eller
enddog interessante...)

Emil

Fra : Per

Dato : 06-04-05 06:44

Igen et indlæg hvor Warming forsøger at snige sin syge Glistrup-propaganda
ind i gruppen ved usammenhængene at nævne en film i sidste del af indlægget.

Fra : Bo Warming

Dato : 06-04-05 10:02

"Per" <no@tak.dk> wrote in message
> Igen et indlæg hvor Warming forsøger at snige sin syge Glistrup-propaganda
> ind i gruppen ved usammenhængene at nævne en film i sidste del af
> indlægget.
Mit indlæg associerede tæt til tidligere tråde om Untergang-filmen

Dit indlæg jeg her svarer på, har nul relevans til denne ng