Sidenummerering i word
Fra : graves [7100]

Dato : 05-04-05 15:03

Har lavet en kontrakt i word nestående af 20 sider med sidenummerering,
derefter appendix 1, 2 og 3.

Jeg ønsker kun at have sidenummerering på de første 20 sider, - hvodden
dælen do i do that ???

Mvh
Graves

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-04-05 15:23

"graves [7100]" <spam@gravez.dk> skrev i en meddelelse
> Har lavet en kontrakt i word nestående af 20 sider med sidenummerering,
> derefter appendix 1, 2 og 3.
>
> Jeg ønsker kun at have sidenummerering på de første 20 sider, - hvodden
> dælen do i do that ???

Antag at du har sidenummererering nederst på siden. Lav et sektionsskifte,
fortløbende efter side 20. Gå til side 21. Vis sidefoden. Klik på knappen
Samme som forrige, så teksten i sidefoden "Samme som forrige" forsvinder.
Slet sidenummeret i sidefoden. Luk sidefoden.

Jan

Fra : Jimmy Jørgensen

Dato : 09-04-05 16:18

Tak for svaret. jeg stod med næsten det samme problem (ville have sidetal på
den sidste del af et dokument).

Hvordan får jeg så det samlede sidetal til kun at tælle fra der hvor jeg har
indsat sektionsskift?

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:42529ea8$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-04-05 18:21

"Jimmy Jørgensen" <jimmy.j@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for svaret. jeg stod med næsten det samme problem (ville have sidetal

> den sidste del af et dokument).

Den eneste løsning jeg har kunnet finde er at indsætte et felt, der trækker
det unummerede antal sider fra det samlede. Problemet er at NUMPAGES, altdi
tæller det samlede sideantal, og der findes så vidt keg kan gennemskue ikke
et felt, det kun tæller de nummererede.

Jan

Fra : Leo Heuser

Dato : 09-04-05 19:39

Hej Jimmy

Her er én måde, du kan gøre det på.
Jeg er gået ud fra, at sidenummeret står i sidefoden.
Feltparenteserne { } indsættes med <Ctrl><F9>

1. Stå i sektion 2 og vælg Vis > Sidehoved og sidefod
2. Gå til sidefoden.
3. Afbryd forbindelsen til forrige sidefod.
4. Vælg Indsæt > Sidetal og start med side 1.
5. Vis om nødvendigt feltkoden med <Alt><F9>
6. Ret feltet, så det ser således ud: {PAGE }({ = { NUMPAGES } -
pg })
7. Gå tilbage til forrige sidefod.
8. Indsæt feltet { SET pg { PAGE } }
9. Vis feltresultatet med <Alt><F9>
10. Gå tilbage til dokumentet.

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 09-04-05 22:31

Den 09 apr 2005 skrev Jimmy Jørgensen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Hvordan får jeg så det samlede sidetal til kun at tælle fra der hvor
> jeg har indsat sektionsskift?

Indsæt Felt, kategori Nummerering, feltnavn SectionPages

Lars Klintholm

Fra : Leo Heuser

Dato : 10-04-05 08:37

Hej Lars

Det er muligt, at det ikke er aktuelt her, men jeg forstod Jimmys
ønske som, at sidenummereringen skulle starte i en bestemt sektion
og så fortsætte resten af dokumentet. Antal sider i alt skulle så være
antal sider i resten af dokumentet, *uanset hvor mange sektioner
der var i denne rest*.

Til Jimmy:
Hvis der er tale om mere end én sektion i resten af dokumentet, og udtrykket
fx indsættes i sektion 2, skal du i sektion 3 vælge Indsæt > Sidetal og i
"Format"
sætte hak i "Fortsæt fra forrige sektion". På den måde vil
sidenummereringen
fortsætte i rækkefølge resten af dokumentet.

Hvis der kun er én sektion i resten af dokumentet, er Lars' forslag det
enkleste.

Leo Heuser

Fra : Lars Klintholm

Dato : 11-04-05 16:02

Den 10 apr 2005 skrev Leo Heuser i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> og så fortsætte resten af dokumentet. Antal sider i alt skulle så
> være antal sider i resten af dokumentet, *uanset hvor mange

Hej Leo

Jeg var også lidt i tvivl om formuleringen "Hvordan får jeg så det
samlede sidetal til....."

Iøvrigt har jeg lidt newsserverproblemer for tiden, så jeg så først dit
svar efter jeg selv havde postet. Jeg savner ærlig talt individual.net
(måske man skulle gribe til lommerne?)

Lars Klintholm

Fra : Leo Heuser

Dato : 12-04-05 14:46

Hej Lars

> Hej Leo
>
> Jeg var også lidt i tvivl om formuleringen "Hvordan får jeg så det
> samlede sidetal til....."

Og det ser ikke ud til, at Jimmy har lyst til at gøre os klogere, men
det var jo også bare ham, vi hjalp

> Iøvrigt har jeg lidt newsserverproblemer for tiden, så jeg så først dit
> svar efter jeg selv havde postet. Jeg savner ærlig talt individual.net
> (måske man skulle gribe til lommerne?)

Jeg har det lidt på samme måde. Det var rart, at man med det samme
kunne se, at ens mail var nået frem, og der var sjældent (aldrig) problemer
med serveren. Det der afholder mig, er deres formulering om, at man
skal have en mail adresse, der eksisterer
"The e-mail addresses given in "From:", "Reply-To:", and "Sender:"
should be your own and should be valid (= should not bounce because
of invalidity). ",
så selv om jeg inden 1. april kunne bruge leo.heuser@NOSPAMadslhome.dk,
der rent faktisk ikke eksisterer som mailadresse, så er jeg i tvivl om, om
det kan lade sig gøre nu. Jeg har mailet dem for at høre.

LeoH

Fra : Lars Klintholm

Dato : 12-04-05 16:12

Den 12 apr 2005 skrev Leo Heuser i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> leo.heuser@NOSPAMadslhome.dk, der rent faktisk ikke eksisterer som
> mailadresse, så er jeg i tvivl om, om det kan lade sig gøre nu.

Der er jo flere måder at gøre det på, du kan evt. oprette en gratis
despammed eller gmail konto til usenet brug. Begge kan indstilles til
at videresende til din almindelige mailkonto, og har effektive
spamfiltre.

www.despammed.com
www.gmail.com (jeg har invitationer, så bare sig til)

Lars Klintholm

Fra : Leo Heuser

Dato : 18-04-05 12:02

> [...]
> despammed eller gmail konto til usenet brug. Begge kan indstilles til
> at videresende til din almindelige mailkonto, og har effektive

Hej Lars

Tak for dine forslag!
De svarede, at det var OK, så jeg har meldt mig under fanerne

Med venlig hilsen
LeoH

Fra : Lars Klintholm

Dato : 18-04-05 18:58

Den 18 apr 2005 skrev Leo Heuser i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Tak for dine forslag!
> De svarede, at det var OK, så jeg har meldt mig under fanerne

Velbekomme, jeg venter lidt endnu.
Jeg har lige læst i en anden gruppe at serveren news.readfreenews.net
skulle være ligeså god som individual.net, så den tjekker jeg ud for
tiden.

Lars Klintholm

Fra : Jimmy Jørgensen

Dato : 18-04-05 11:12

Hej Leo
(og Lars

Lars: Det var jeg også selv, da jeg på det tidspunkt ikke vidste hvor mange
sektioner, jeg ville få i resten af dokumentet

> Og det ser ikke ud til, at Jimmy har lyst til at gøre os klogere, men
> det var jo også bare ham, vi hjalp

Beklager at det har taget lidt tid. Det er til en opgave på mit HD-studie,
hvor jeg har brugt de sidste par dage på indholdet (og lidt på arbejde og
familie

1000 tak for hjælpen - Det er dejligt at kunne vende tilbage til ikke bare
én men flere løsninger...

Jeg er endt med 3 sektioner:
1. - Indledning, indholdsfortegnelse mm - ingen sidetal
2. - Selve indholdet - sidetal i arabertal og samlet sidetal
3. - Bilag, appendix mm - sidetal i romertal

Da det kun er nødvendigt at have samlet sidetal i sektion 2 har jeg valgt
Lars' løsning, som jo er ret nem - selv for mig

Men tak for den udvidede løsning, som var tæt på at blive relevant, da jeg
ville dele sektion 2 i 2 sektioner.

venlig hilsen
Jimmy Jørgensen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 18-04-05 18:51

Den 18 apr 2005 skrev Jimmy Jørgensen i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> jeg har brugt de sidste par dage på indholdet (og
> lidt på arbejde og familie

Prioriteringsproblemer kender vi alle til, bare spørg min familie

> 1000 tak for hjælpen - Det er dejligt at kunne vende tilbage til
> ikke bare én men flere løsninger...

Velbekomme, og tak for tilbagemelding

Lars Klintholm

Fra : Leo Heuser

Dato : 18-04-05 20:43

Hej Jimmy

> [...]
> (og Lars
>
> 1000 tak for hjælpen - Det er dejligt at kunne vende tilbage til ikke bare

Vebekomme

> [...]
> Lars' løsning, som jo er ret nem - selv for mig
>
> Men tak for den udvidede løsning, som var tæt på at blive relevant, da jeg

Det var vist meget heldigt, at du sluttede med de tre sektioner, så du kunne
bruge Lars' løsning. Mit forslag ville ikke have kunnet klare, at der var en
sektion i slutningen af dokumentet, der ikke skulle tælles med.

Med venlig hilsen
LeoH