Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
6600GT og 300W PSU
Fra : Peter

Dato : 05-04-05 14:16

Hej

Jeg overvejer at købe nyt grafikkort, men min strømforsyning er kun på 300
Watt! Så jeg vil lige høre om det er for lidt til at trække et Leadtek
WinFast A6600 GT TDH eller måske et Point of View GeForce 6600?

Mit nuværende system:
p4 2800
1gb ram
TI4200 128mb
Win XP

Venlig hilsen
Peter

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-04-05 14:39

Peter wrote:
> [...]
> på 300 Watt! Så jeg vil lige høre om det er for lidt til at trække et
> Leadtek WinFast A6600 GT TDH eller måske et Point of View GeForce

Du har lige glemt at fortælle hvad din strømforsyning leverer strøm til,
udover dit bundkort & CPU.

Hvis du har 2 store kabinetblæsere, 4 harddiske, DVD-brænder,
vandkølingsudstyr og din fars gamle 5,25" drev tilsluttet din
strømforsyning, så er det ikke sikkert den kan følge med.

Kig på strømforsyningen og se hvor mange ampere den kan levere på 12V
linjen.

Hvis det er en god kvalitetsstrømforsyning og din maskine ikke er
proppet med andre strømkrævende ting, så vil det sikkert fungere fint.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Peter

Dato : 05-04-05 15:18

> [...]
>
> Hvis det er en god kvalitetsstrømforsyning og din maskine ikke er
> proppet med andre strømkrævende ting, så vil det sikkert fungere fint.

ups

Jeg har to drev (DVD og brænder) + en enkelt harddisk. Har ingen blæsere ud
over selvfølgelig på CPU og på mit nuværende grafikkort. Derudover har jeg
også et Audigy 2 value lydkort hvis det har noget at sige, men ellers ikke
andet.

Hvor mange ampere skal den gerne levere ved 12V for at det er ok? Skal lige
have skildt min pc for at se hvad der står på den.

Tak for svar
Peter

Fra : Peter

Dato : 05-04-05 17:08

Nu har jeg så fået set på min strømforsyning. Jeg er ikke så teknisk anlagt,
men er det ikke kun en 250W?! Se billede her:
http://albums.photo.epson.com/j/ViewPhoto?u=4277542&a=31710209&p=71443278

Er det i så fald nok til at trække grafikkortet?

Mvh
Peter

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-04-05 17:51

Peter wrote:
> Nu har jeg så fået set på min strømforsyning. Jeg er ikke så teknisk
> anlagt, men er det ikke kun en 250W?!

Jo, det er det da.

Se billede her:
> http://albums.photo.epson.com/j/ViewPhoto?u=4277542&a=31710209&p=71443278
>
> Er det i så fald nok til at trække grafikkortet?

Det rækker mit spinkle kendskab til 6600GT ikke til at garantere dig
for. Men jeg vil gætte på at det godt kan lade sig gøre.

Jeg kan sige så meget, at jeg selv har en 300 Watts Noisecontrol
strømforsyning. Den kan levere 15 Ampere på 12V udgangene.

I øjeblikket sidder der DVD drev, CD brænder, 2 40GB harddiske, Audigy
lydkort, netkort og et 5900XT fra leadtek i min maskine. CPU'en er en
1400MHz Pentium III med en Glacialtech køler på. 5900XT kortet bruger
også strøm direkte fra PSU'en ligesom 6600GT kortet gør.

Min maskine crasher så godt som aldrig. Og hvis den gør er det i hvert
fald ikke strømforsyningens skyld.. nok nærmere min egen, hehe.

Men der er nok nogle andre der dukker på her i tråden og siger noget
mere fornuftigt end mig.

-Sune

Fra : Woodi

Dato : 05-04-05 17:59

"Peter" <no@spam2.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://albums.photo.epson.com/j/ViewPhoto?u=4277542&a=31710209&p=71443278
>
> Er det i så fald nok til at trække grafikkortet?

Jo, det er en 250 watt´er du har og burde være lige på nippet til at være
OK! -
Men hvis jeg var dig, ville jeg investere i en 300/400Watt psu..

Vh. Woodi.

Fra : MAT

Dato : 05-04-05 20:32

> Jo, det er en 250 watt´er du har og burde være lige på nippet til at være
> OK! -
> Men hvis jeg var dig, ville jeg investere i en 300/400Watt psu..

Enig, du bør have 300-350W, lidt afhængig af PSU'en. Du kan få et hint til
strømforbrug på http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/08/24/7826039
Du kan også forsøge med de 250W du har og lave en eller flere
hardwareprofiler og deaktivere de enheder du ikke bruger, når du fx spiller
og kan forvente at maksimal belaste kortet. (Hø.-klik 'Denne computer' -
'Egenskaber for system' - 'Hardware' - 'Hardwareprofiler' - 'Kopier', og
opret en ny profil. Du kan skifte mellem profilerne når du starter PC'en.).

Venligst

Fra : Peter

Dato : 06-04-05 10:36

Takker for svarene. Ser ud til at jeg hellere må skifte PSU’en først. Jeg
har ikke så meget forstand på sådan noget, men har set på denne
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119972 . Passer alle PSU’er i alle
alm. pc’er eller hva?

Mvh
Peter

Fra : Woodi

Dato : 06-04-05 13:06

"Peter" <no@mail2.me> skrev i en meddelelse
> Takker for svarene. Ser ud til at jeg hellere må skifte PSU'en først. Jeg
> har ikke så meget forstand på sådan noget, men har set på denne
> [...]

Det var noget af en kraftkarl (PSU) du der har anskaffet dig - *LOL*
Næsten alle PSU´ passer til de gængse bundkort..
Men husk nu lige på Ram´ene du

Vh. Woodi.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-04-05 13:30

Peter wrote:
> Takker for svarene. Ser ud til at jeg hellere må skifte PSU’en først. Jeg
> har ikke så meget forstand på sådan noget, men har set på denne
> [...]
Jeg har selv købt denne og er meget tilfreds

http://memos.dk/sbn/hardware2005/index11.php

Den har i øvrigt nogle stik som du sikkert kan få brug for i fremtiden
hvis du opgraderer motherboard osv.

Så længe de overholder ATX standarden (20 eller 24 pins) kan de sidde på
motherboards som har ATX stik

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-04-05 15:21

Peter wrote:
> Takker for svarene. Ser ud til at jeg hellere må skifte PSU’en først.
> Jeg har ikke så meget forstand på sådan noget, men har set på denne
> [...]

Kig her...hvis den også skal være stille.
http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=SILENT,SIPS

-Sune

Fra : Peter

Dato : 06-04-05 21:58

Tak for svarene til jer alle, jeg er vist ved at have nogenlunde styr på det
nu. Ikke altid at man er så heldig at få så god og relevant hjælp på usenet,
så tak for det :)

Peter

Fra : Thomas G

Dato : 08-04-05 07:33

> [...]
det
> nu. Ikke altid at man er så heldig at få så god og relevant hjælp på

Hey.. ville egentlig have skrevet en mail til dig for mit spg hører
overhovet ikke hjemme her, men jeg våver pelsen alligevel. Hvis du skifter
dit grafikkort ud ville du så være interesseret i at sælge dit nuværende?

Mvh. Thomas

Fra : Peter

Dato : 08-04-05 15:06

Thomas G wrote:

> [...]
> overhovet ikke hjemme her, men jeg våver pelsen alligevel. Hvis du
> skifter dit grafikkort ud ville du så være interesseret i at sælge

Hej Thomas

Kortet er allerede ”gået i arv” :) , så desværre.

mvh
Peter