Olivia og den indesneede bankmand
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 05-04-05 09:58

Kan nogen sige mig titlen på den film, hvor Olivia Newton John bor alene
med 2-3 små børn langt ude på landet, får besøg af en bankmand eller
pantefoged, dagen før juleaften. Han bliver fanget i en voldsom snestorm
og er nu nødt til at overnatte på Olivias meget lille farm.

Hvilket år er den fra ? ? ?

Ruth

Fra : Davidsen

Dato : 05-04-05 10:07

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pantefoged, dagen før juleaften. Han bliver fanget i en voldsom snestorm
> og er nu nødt til at overnatte på Olivias meget lille farm.

Mon ikke det er "A Christmas Romance" fra 1994?

http://www.imdb.com/title/tt0109425/

Mvh
Davidsen

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-04-05 11:45

"Davidsen" <davidsen@REMOVETHIStdcspace.dk> wrote in message
> "Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er "A Christmas Romance" fra 1994?
>
> http://www.imdb.com/title/tt0109425/

Den kommer næsten lige så stensikkert på en eller flere kanaler til jul som
"It's a wonderful life." Jeg har endnu ikke orket at se den til ende.

Per V.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 06-04-05 04:15

"Per Vadmand" skrev i en meddelelse

> Den kommer næsten lige så stensikkert på en eller flere kanaler til
jul som
> "It's a wonderful life." Jeg har endnu ikke orket at se den til ende.

Tak til både Davidsen og Per Vadmand. De forskellige links viser jo så,
at hun har indspillet en del film op gennem halvfemserne. Men det er
kun denne "A Christmas Romance", jeg har set for et par år siden. Ja,
jeg har bemærket at den nu kommer igen og igen hver jul. De første tre
fjerdedele er meget søde og hyggelige, men det bliver lidt for
hollywoodagtigt, da bankmandens kone så ankommer udmajet og overpyntet i
en helikopter. Det passer ligesom slet ikke sammen med den stil og den
stemning, der er over det øvrige.

Er der nogen af de andre fra halvfemserne, som kan anbefales?

ruth

Ruth

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-04-05 08:29

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote in message
men det bliver lidt for
> hollywoodagtigt, da bankmandens kone så ankommer udmajet og overpyntet i
> en helikopter. Det passer ligesom slet ikke sammen med den stil og den
> stemning, der er over det øvrige.

Du godeste, så længe har jeg ikke holdt ud! Men det trøster mig da at vide,
at jeg ikke er gået glip af noget.

Per V

Fra : JH

Dato : 06-04-05 12:01

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in

> "Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote in message
> men det bliver lidt for
>>
> Du godeste, så længe har jeg ikke holdt ud! Men det trøster mig da at
> vide, at jeg ikke er gået glip af noget.

Jeg kender et par stykker (kvinder i 50'erne), som godt kan lide filmen og
som ser den hvert år. Så helt dårlig kan den vel ikke være?
Du har måske udnævnt dig selv til smagsdommer?

Fra : Mads

Dato : 06-04-05 13:24

On 06 Apr 2005 11:00:37 GMT, JH <nobody@home.no> wrote:

>Jeg kender et par stykker (kvinder i 50'erne), som godt kan lide filmen og
>som ser den hvert år. Så helt dårlig kan den vel ikke være?
>Du har måske udnævnt dig selv til smagsdommer?

Det er da også en ganske hyggelig julefilm som jeg
selv har set med fornøjelse et par gange, men det
skal så også siges at jeg ikke orker at se den 2 år
i træk.

mvh Mads (41)

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-04-05 13:29

"JH" <nobody@home.no> wrote in message

> Jeg kender et par stykker (kvinder i 50'erne), som godt kan lide filmen og
> som ser den hvert år. Så helt dårlig kan den vel ikke være?
> Du har måske udnævnt dig selv til smagsdommer?

Alle, der skriver i denne gruppe og udtaler deres mening om film, er
smagsdommere.

Per V.

Fra : ML-78

Dato : 06-04-05 19:44

JH skrev:

> Jeg kender et par stykker (kvinder i 50'erne), som godt kan lide
filmen og
> som ser den hvert år. Så helt dårlig kan den vel ikke være?

Jo, det kan den da sagtens selv om du kender to personer, der godt kan
lide den.

> Du har måske udnævnt dig selv til smagsdommer?

Må man kun have en mening om en film, hvis den er positiv?

ML-78

Fra : JH

Dato : 06-04-05 21:03

"ML-78" <dsl79866@vipDELETETHIS.cybercity.dk> wrote in news:42542db1$0
$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> filmen og
>
> Jo, det kan den da sagtens selv om du kender to personer, der godt kan
> lide den.

Aha, det må være den med lorten og fluerne?

> Må man kun have en mening om en film, hvis den er positiv?

Nej, men Per Vadmand undlod at argumentere for sin holdning.

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-04-05 21:45

> [...]
> $67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Aha, det må være den med lorten og fluerne?

> Nej, men Per Vadmand undlod at argumentere for sin holdning.

Fordi jeg aldrig har orket at se filmen færdig.

Per V.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 10-04-05 01:31

"JH" skrev i en meddelelse
> [...]

filmen og
> som ser den hvert år. Så helt dårlig kan den vel ikke være?
> Du har måske udnævnt dig selv til smagsdommer?

Nej, jeg har ikke udnævnt mig selv til smagsdommer. Jeg synes bare, at
der bliver hægtet noget på, som overhovedet ikke harmonerer med filmens
kerne.
For den starter helt fint i et miljø hvor voksne og børn, mennesker og
dyr lever tæt op og ned ad hinanden i en varm og kærlig atmosfære.
Bankmanden dukker op og skal bare lige have banket denne enlige kvinde
på plads, gjort hende klart at hun må skille sig af med hele det
menageri, hun bor i uden for lands lov og ret.

Men der bliver vendt op og ned på hans begreber, da han pludselig selv
er fanget i dette miljø, der er ham totalt fremmed. Det er en god start
på filmen. Men er spændt på, hvad der nu sker. Man kan ikke undgå at
være nysgerrig, hvordan reagerer han, nu da han har været kold og
afvisende overfor hendes problemer, og pludselig må knokle i sneen for
at få sin bil gravet fri, mens sneen vælter ned og han til sidst må give
op.

Da han til sidst er både forfrossen, træt og sulten blliver rollerne
næsten vendt om. Så derfor er de første to tredjedele en hyggelig og
finurlig film.

Jeg havde bare ikke lyst at se det med kvindemennesket, som ankommer med
helikopter, for at sige: her kommer jeg, jeg er effektiv .......

Jeg kan se både de gode og mindre gode sider af den film, og om et par
år, ser jeg den måske igen.

ruth

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-04-05 14:47

Ruth Nielsen wrote:

> [...]
> pantefoged, dagen før juleaften. Han bliver fanget i en voldsom snestorm
> og er nu nødt til at overnatte på Olivias meget lille farm.

Og så kommer Peter North forbi?

/David

Fra : Jonny Jensen

Dato : 05-04-05 16:09

> Og så kommer Peter North forbi?

Sammen med Rocco...? Lyder som en jeg skal se...

Fra : Mads

Dato : 05-04-05 16:46

On Tue, 5 Apr 2005 17:08:37 +0200, "Jonny Jensen"
<zedechiahFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Sammen med Rocco...? Lyder som en jeg skal se...

Syg tankegang. Hvad bliver det næste? Pindsvinet? LOL

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-04-05 17:21

> Syg tankegang. Hvad bliver det næste? Pindsvinet? LOL

Et pindsvin?!! Arrrrrrgggghhhh...

Fra : JH

Dato : 05-04-05 17:51

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in

> Et pindsvin?!! Arrrrrrgggghhhh...

Ja, det lyder som en form for hård S/M film.
God fornøjelse siger jeg bare.
Personligt nøjes jeg med den oprindelige film.

Fra : Mads

Dato : 05-04-05 20:34

On Tue, 5 Apr 2005 18:20:53 +0200, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>Et pindsvin?!! Arrrrrrgggghhhh...

Ikke et pindsvin, men "Pindsvinet" (The Hedgehog)
Manden har bl.a. optrådt i en musikvideo ( Tenko Dinero)(?)

Fra : -V-

Dato : 05-04-05 20:05

Mads wrote:
> Olivia Newton John bor alene