Billigt pci kort med god tv-out
Fra : Tazman

Dato : 04-04-05 21:16

Hej gruppe

jeg skal bruge ovenstående men har meget begænsede midler til
rådighed.

Er blevet tilbudt:

ATI 9250 128Mb (til PCI slot) GeCube 499,-

Point Of View GeForce 4 MX 4000 PCI 64MB 249,-

Fik fingrene i et Sparkle fx5200 128mb men det er AGP og det har
maskinen ikke..

Det skal bruges til en htpc derfor skal tv-oout delen være ok.

Er ovenstående noget værd eller skal man højere op?

På forhånd tak

Tazman

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-04-05 21:51

> Fik fingrene i et Sparkle fx5200 128mb men det er AGP og det har
> maskinen ikke..

Måske spørger jeg dumt men hvis maskinen ikke har AGP, er det så ikke en
rimelig gammel maskine du sidder med?

Jeg har selv en Aopen XCCube EZ18 som HTPC, der sidder et Geforce 4MX
onboard og det har et okay billede når det vises på TVet

Fra : Tazman

Dato : 07-04-05 20:29

Jeg har en 900 mhz maskine stående som jeg har prøvet at køre nogle
film via projector. Og det er faktisk gået udemærket. Planen er at
prøve HTPC sjovet af og så bygge en maskine til det senere.

Har spillet både divx film og dvd uden problemer. ved dog ikke hvordan
den klarer tv optagelse mm. men det ser jeg.

Gider bare ikke invistere i en masse dyrt hardware hvis jeg ikke synes
om ideen alligevel.

Til den nye maskine lurer jeg også på noget onboard. ville gerne lave
den så lav som muligt. Vil bygge et kabinet selv. Det største problem
bliver nok tv kortet. Det bliver jo ikke onboard. :(

Tazman

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 09-04-05 00:05

Asus laver et med onboard TV-tuner: