Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
pci-e eller AGP
Fra : David

Dato : 04-04-05 14:45

Hej NG

Som jeg har skrevet i emnet, ved jeg ikke om jeg skal vælge pci-e eller
AGP,
hvor meget hurtigere er pci-e i forhold til AGP, jeg tænker nemlig på at
købe et Asus eller leadtek 6600 (GT eller TD), så er spørgsmålet også,
hvad
er forskellen mellem GT og TD, GT er meget dyrere end TD modellen.

Med venlig hilsen
David

Fra : Vega

Dato : 04-04-05 15:10

"David" <Davidtk@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Som jeg har skrevet i emnet, ved jeg ikke om jeg skal vælge pci-e eller
> AGP,

Hvilken port har dit bundkort AGP eller PCI-e? Det afhænger jo af det.

Mvh. Vega.

Fra : David

Dato : 04-04-05 15:27

Hvilken port har dit bundkort AGP eller PCI-e? Det afhænger jo af det.

Jamen jeg tænker på at udskifte bundkort, processor og grafikkort, men
hvis
det kan skiftes ud løbende, så kan jeg bare udskifte grafikkortet først,
da
jeg har AGP, og hvis pci-e ikke er hurtigere kan jeg ligeså godt tage et
AGP.

mvh
david

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-04-05 15:41

"David" <Davidtk@tele2adsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> da
> jeg har AGP, og hvis pci-e ikke er hurtigere kan jeg ligeså godt tage et

Hvis det er så har Asrock dual GP bundkort på vej, dog til Intel CPUer men
mon ikke der osse kommer til AMD, hvis det er det du bruger.

Et bundkort både med AGP port samt PCI-E. Minus er så at lige at
bundkortene anvender et SIS chipset som sikkert ikke er det hurtigste på
markedet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-05 16:01

Bjarke Andersen skrev:

> bundkortene anvender et SIS chipset som sikkert ikke er det hurtigste
> på markedet.

Jeg tvivler på at det er noget man lægger mærke til. Vi er derude hvor
forskellene kan måles, men ikke mærkes.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-04-05 00:20

> [...]
>
> Et bundkort både med AGP port samt PCI-E. Minus er så at lige at
> bundkortene anvender et SIS chipset som sikkert ikke er det hurtigste på

Jeg ville ikke anbefale sådan et motherboard til min værste fjende...

Det kører altså bare langt bedre, når man har et system med komponenter
som er beregnet til ÉN standard, og ikke noget kombineret sjov, som SiS
så ofte har gang i (DDR/SDRAM, AGP/PCIE) osv. - lidt ligesom det billige
værktøj der "kan det hele" og fås på TV Shop - det holder bare ik i længden!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-05 21:03

Esben von Buchwald skrev:

> Det kører altså bare langt bedre, når man har et system med
> komponenter som er beregnet til ÉN standard, og ikke noget kombineret

Har du nogle erfaringer eller er det bare meninger?

> sjov, som SiS så ofte har gang i (DDR/SDRAM, AGP/PCIE) osv. - lidt

Jeg har absolut ikke haft problemer med SIS' kombiløsninger.

> ligesom det billige værktøj der "kan det hele" og fås på TV Shop -
> det holder bare ik i længden!

Du har altså afprøvet det?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-05 15:08

David skrev:

> hvor meget hurtigere er pci-e i forhold til AGP, jeg tænker nemlig på

I øjeblikket er der ingen ydelsesforskel. Hastigheden er end ikke over
AGPx4 (AGPx8 er ikke udnyttet endnu).

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-04-05 00:22

Gå efter PCIE, det er fremtiden. Pt er der ikke nogen stor forskel i
ydelsen, men hvis du skal være sikker på at kunne opgradere uden at
skifte motherboard og grafikkort ud endnu en gang, er det PCIe du skal tage.

Desuden er de motherboards på markedet, som har PCIe en del nyere og har
flere funktioner+bedre performance (tænker specielt på nForce 4 vs.
nForce 3 osv)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-05 21:05

Esben von Buchwald skrev:

> har flere funktioner+bedre performance (tænker specielt på nForce 4
> vs. nForce 3 osv)

Hvorledes performer nForce 4 bedre end nForce 3?
- Og lad nu være med at skrive Dual Channel.