Hummer
Fra : Mikkel

Dato : 04-04-05 14:17

Hejsa

Er der nogen der ved hvor der kan opleve hummer? Det skal helst ikke være på
dybere vand end 10-15 meter.

-M

Fra : Henrik Manley

Dato : 04-04-05 14:24

> Er der nogen der ved hvor der kan opleve hummer? Det skal helst ikke være
> på dybere vand end 10-15 meter.

Kullen!

--
Henrik Manley
http://bends.dk m@nley.dk

Fra : Mikkel

Dato : 04-04-05 14:58

Må man gerne invitere svenske hummere med hjem til middag?

-M

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 04-04-05 15:42

"Mikkel" <xyz@solPRIKdk> skrev i en meddelelse
> Må man gerne invitere svenske hummere med hjem til middag?

Nej, det må du ikke og de skulle være meget strikse omkring det. Historierne
vil vide at man kan få konfiskeret sit grej hvis man UV fisker.

Men de findes altså på kullen og især om sommeren (Juli/august) og kan
findes fra 10m og nedefter.

Fra : Allan Hansen

Dato : 04-04-05 16:18

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil vide at man kan få konfiskeret sit grej hvis man UV fisker.
> Men de findes altså på kullen og især om sommeren (Juli/august) og kan

Ydermere så er Kullen et naturreservat også under vandet. Straffen er nok
meget hård, men prøv da at komme en enkelt ind under dragten

Allan Hansen

Fra : HKN

Dato : 05-04-05 09:36

> [...]
> vil vide at man kan få konfiskeret sit grej hvis man UV fisker.
>
> Men de findes altså på kullen og især om sommeren (Juli/august) og kan

Har også hørt det der med konfiskationen - ihvertfald må man ikke invitere
dem med hjem fra Kullen af (om man så kan få den til at sige at den kommer
et andet sted fra, ved jeg ikke?)

Jeg har nu aldrig set dem om sommeren - kun efterår og vinter, hvor de
ligger inde i de små grotter/huler og hygger sig. Visse af dem er pænt
store Men mon ikke de findes der hele året?

God fornøjelse!

Mvh
Henrik

Fra : Klaus Christensen

Dato : 04-04-05 17:58

Hvis du bor i Jylland ved jeg steder som er MEGET tættere på end Kullen
og jeg tør næsten give dig hummergaranti.

KC

Fra : Kaasing

Dato : 04-04-05 19:31

> Hvis du bor i Jylland ved jeg steder som er MEGET tættere på end Kullen
>
> og jeg tør næsten give dig hummergaranti.
>
> KC

Det må du da gerne fortælle mig så

/Poul

Fra : Klaus Christensen