Briller i stettin
Fra : hhsj

Dato : 04-04-05 00:23

Hej er der nogen der har erfaring med at få lavet briller i
Stettin?
På forhånd tak

Fra : Lohmann

Dato : 04-04-05 17:33

"hhsj" skrev d. 04-04-05 00:23 dette indlæg :
> Hej er der nogen der har erfaring med at få lavet briller i
> Stettin?
> På forhånd tak

Når man køber briller i udlandet, er der generelt et par ting, som man
bør tenke på, udover at det ofte er litt at spare:
-Hvis man får problemer, er der laangt for at reklamere. Her tænker jeg
specielt på
progressive-/glidendeovergang-/usynligovergang-/bifokalebriller - på
disse har man i Danmark og Norge tilvænningsgarenti, hvilket vil sige at
man kan få dem byttet til 2enstyrke eller en bifokalbrille, hvis man
ikke klarer at venne sig til brillerne.
-Garentiombytninger bliver også vanskelige
-Jeg har som optikker set, at der på noen destinasjoner selges
brilleglas af en lavere kvalitet (specielt overfladebehandlingerne) end
vi er vandt til i Danmark. En del af de garniturbriller (briller uden
stel/kant rundt glasset) der selges ved middelhavet selges med en
forkertglastype, hviket selvfølgelig gør dem billigere, men som så har
den "bivirkning" at de lettere går istykker, iforhold til at vælge et
sejere og mere holdbart glas (som så er litt dyrere).

vh.

Lohmann

http://www.kandu.dk/

Fra : J W Nielsen

Dato : 05-04-05 09:29

Hej - hvis du søger lidt på Google (briller + polen), så kommer bla. dette
frem:

http://www.polkontakt.dk/briller.htm

Jeg har ikke selv prøvet det, men overvejer det meget til næste gang.
Det er klart at danske optikkere ikke synes det er supersmart at købe
billige briller i bla. Polen.
Der har jo været snakket meget om, at danske optikkere lægger en uhyrlig
avance på brillestel - kan man finde samme stel i Polen, hvilket ovennævnte
side kunne tyde på, så starter den gode forretning allerede der !!!
Jeg tvivler på, at polske optikkere er dårligere end danske...
Eneste problem jeg kan se er, at har man en reklamation, så er vejen jo lidt
lang !!!

Kom lige til at tænke på, at det seneste par billler jeg købte hos en dansk
optikker ikke var noget at råbe hurra for - lang tid efter jeg havde fået
brillerne, opdagede jeg ved et tilfælde (jeg sad med dem i hånden og pudsede
dem), at der ligesom var forskel i overfladen... Jo, jeg havde betalt
omkring 2000 kr og havde fået polariseret glas i højre side og
ikke-polariseret i venstre...

Mvh Jørgen