Hjælp, mærkelig fejl på nyinstallret gf
Fra : Jakob

Dato : 03-04-05 17:22

Jeg har lige installeret et nyt GF 6600 GT hos en ven. Der sker det
underlige at når han starter et spil, så crasher det efter et lille
stykke tid, spillet lukkes ned og han lander på skrivebordet nu med ret
underlige farver på det hele.

Hvis han genstarter maskinen kan han køre normalt igen, men hver gang
han starter på et spil sker det samme igen.

Det er en winxp maskine med servicepack 2 og en ny nvidia driver hentet
på deres hjemmeside.

På mig virker det som et defekt kort, evt noget med at det bliver for
varmt men blæseren kører godt nok. Men jeg vil meget gerne høre fra
andre der evt kender til fejlen.

Det er som sagt et helt nykøbt kort, så det kan vel bare returneres,
gider sgu ikke vente lang tid på en rma sag ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-04-05 21:08

Jakob wrote:
> [...]
>
> Det er som sagt et helt nykøbt kort, så det kan vel bare returneres,
> gider sgu ikke vente lang tid på en rma sag ??

Prøv at afinstallere og geninstallere spillene eller nulstil deres
konfiguration hvis der er mulighed for det. De er måske stadig sat op
til at køre med det grafikkort han havde i maskinen før.

Og geninstallér Direct X.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Jakob

Dato : 03-04-05 22:30

In article <42504d28$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
salminen@monkeydoktor.dk says...

> Prøv at afinstallere og geninstallere spillene eller nulstil deres
> konfiguration hvis der er mulighed for det. De er måske stadig sat op
> til at køre med det grafikkort han havde i maskinen før.

Tak for dit input, men det kan ikke være det. Ejeren af maskinen har
allerede prøvet at genistallere winxp i panik over at det ikke virkede
så spillene har været afinstalleret :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-04-05 23:18

Jakob wrote:
> [...]
>
> Tak for dit input, men det kan ikke være det. Ejeren af maskinen har
> allerede prøvet at genistallere winxp i panik over at det ikke virkede

Okay.

Det kunne måske også være strømforsyningen der ikke er kraftig nok.
Eller prøv at sætte strømstikket i grafikkortet fra en ledning der ikke
er andre enheder tilsluttet til.

Eller måske skal der spildes blod på fra et lam på et brændende
pentagram ved fuldmåne, man ved aldrig.

Good luck!

-Sune

Fra : Jakob

Dato : 04-04-05 07:28

In article <42506b88$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
salminen@monkeydoktor.dk says...

> Det kunne måske også være strømforsyningen der ikke er kraftig nok.
> Eller prøv at sætte strømstikket i grafikkortet fra en ledning der ikke
> er andre enheder tilsluttet til.

Ja det var en god ide, der er lidt underskud af ledninger fra den psu så
lige nu sidder den med et fordelerstik. Men den skulle være kraftig nok
den er på 400W

> Eller måske skal der spildes blod på fra et lam på et brændende
> pentagram ved fuldmåne, man ved aldrig.

Den mulighed gemmer jeg lidt endnu ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ct

Dato : 04-04-05 09:38

Men den skulle være kraftig nok
den er på 400W

Det er ikke nødvendigvis det samme som at den er kraftig. Se hellere efter
hvor mange Ampere den yder på +12V.

Fra : ct

Dato : 04-04-05 09:39

btw. - kan det være et varmeproblem? Prøv at rør ved grafikkort køleren
efter at spillet er gået ned ..... forsigtigt!

Fra : Jakob

Dato : 04-04-05 17:58

In article <4250fd2b$0$721$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
claus@fjerndette-kjerkegaard.dk says...
> btw. - kan det være et varmeproblem?

Ja det har jeg også overvejet. Men jeg smider den i min egen maskine
snarest og hvis den gør det samme her så ryger det retur.

--
Venlig hilsen

Jakob