Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort, hvilket af to?
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-05 16:34

Greetings!

Jeg har kig på et andet grafikkort (mit GF4 Ti4200 kunne finde på at
skifte PC)

De to finalister er:
http://tinyurl.com/5ocu8

http://tinyurl.com/3z49d

Er prisforskellen pengene værd?
GF4-kortet lever 100% op til mine behov, pt. - (Far Cry, CMR2.0,
Crimson Skies, NFS Porsche Unleashed).

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-04-05 17:13

Jesper G. Poulsen wrote:
> Greetings!
>
> Jeg har kig på et andet grafikkort (mit GF4 Ti4200 kunne finde på at
> skifte PC)
>
> De to finalister er:
> http://tinyurl.com/5ocu8
>
> http://tinyurl.com/3z49d

Og den 3 finalist (med på wildcard)
http://tinyurl.com/4lmn9

Koster dog 120 mere end PNY'en.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=19

Har selv lige smækket en i en pc, og sammenlignet med en club-3d 6600gt, og
den larmede markant mindre. Har du de 120,- er det imho pengene værd,
non-gt'en ville jeg dog undgå.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-04-05 17:30

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> crashed Echelon writing

> Og den 3 finalist (med på wildcard)
> http://tinyurl.com/4lmn9

Så skriv dog hvad I linker til :)
Dit link giver en eller anden cookie fejl, om at sessionen er udløbet.
Hvilket sikkert havde virket hvis jeg klikkede omkring da du lavede
indlægget.

--
Bjarke Andersen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-04-05 17:36

Bjarke Andersen wrote:

> Så skriv dog hvad I linker til :)
> Dit link giver en eller anden cookie fejl, om at sessionen er udløbet.
> Hvilket sikkert havde virket hvis jeg klikkede omkring da du lavede
> indlægget.

Min fejl..
Jeg forsøgte at linke hertil: (pas på knækket..)
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=A6600GT-128TD&goto=productinfo
Tror dog stadigvæk man får den session fejl, men nu kan man da omgå det :)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-05 09:08

Sune Storgaard skrev:

> Jeg forsøgte at linke hertil: (pas på knækket..)
> http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=A6600GT-128TD&goto=produc
> tinfo Tror dog stadigvæk man får den session fejl, men nu kan man da

Ja, man får en fejl. 'index.asp' skal være 'productinfo.asp' - så
virker det.

Det korrekte tiny-link er her:
http://tinyurl.com/5s6cs

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-05 19:08

Sune Storgaard skrev:

> Har selv lige smækket en i en pc, og sammenlignet med en club-3d
> 6600gt, og den larmede markant mindre. Har du de 120,- er det imho

Som du sikkert ved, er støj ikke en parameter for mit valg.

> pengene værd, non-gt'en ville jeg dog undgå.

Hvorfor?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-04-05 20:01

Jesper G. Poulsen wrote:

> Som du sikkert ved, er støj ikke en parameter for mit valg.

Ok, så kan du jo se om du kan finde et 6600 kort hos stiga.se

> Hvorfor?

Synes det ligger i et dumt leje mht. ydelse og pris. I mange benchmarks,
ligger den oftest på 1/2 af GT kort, men den koster trods alt 2/3. Lidt ala
5600 serien, som iøvrigt ikke er til at komme af med igen hvis det skulle
blive tilfældet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-05 20:13

Sune Storgaard skrev:

> Synes det ligger i et dumt leje mht. ydelse og pris. I mange
> benchmarks, ligger den oftest på 1/2 af GT kort, men den koster trods
> alt 2/3.

Okay. Findes der så et alternativt kort til 6600'eren?

Fra : KT

Dato : 03-04-05 18:07

> De to finalister er:
> http://tinyurl.com/5ocu8
>
> http://tinyurl.com/3z49d

Hvorfor er der mange der ikke gider at skrive lidt tekst om produktet
istedet for at linke.
Jeg gider sjældent at svare folk som bare smider et par links, det tager
ikke lang tid at skrive et par ord om hvert grafikkort (evt. bare copy
paste). Det vil spare en masse personer for at skulle starte browseren op og
finde ud af hvilket kort der er tale om.

Mvh Kim

Fra : Nicolai

Dato : 03-04-05 19:05

> [...]
> paste). Det vil spare en masse personer for at skulle starte browseren op
> og finde ud af hvilket kort der er tale om.

Ja, det tager jo også mere end 1500ms - for os med maskiner med ram nok?

Fra : Brian Lund

Dato : 04-04-05 07:29

> Ja, det tager jo også mere end 1500ms - for os med maskiner med ram nok?

Hvis der kun går 1500 ms fra du har trykket på linksene, fundet ud af hvilke
kort der er tale om, og set prisen... Så hurra for dig!
Plus evt. URL fejl som f.eks. Sunes så er det ikke altid let...

Brian