|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Problemer med popcorn Fra : Michael Birkholm
 | 
 Dato :  03-04-05 12:08
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 Min kone er den "lykkelige" ejer af en CPI Popcorn som hun bruger til at
 komme til/fra arbejde, men her den anden dag satte den helt ud, den startede
 med at køre langt ned i hastighed for derefter at dø helt ud, og siden da
 har det ikke været muligt at starte den.
 Jeg syntes efterhånden jeg har prøvet alt uden der kommer så meget som en
 enkelt eksplosion så hvis der er nogen der har nogle gode forslag så kom
 endelig med dem.
 Følgende er prøvet :
 - Jeg har skilt karburatoren ad og renset fuldstændig.
 - Cylinder + stempel har været taget ud, det viste sig der var en lille
 ridse ca 0,5 mm i cylinder+stempel, men der er stadigvæk en del kompression.
 - Tændrør er skiftet, og der er testet at den slår gnist når starter kører.
 - Jeg har prøvet både at sprøjte lidt benzin og også lidt wd40 ind igennem
 tændrørshullet og sat tændrør på, men der kommer ingen eksplosion
 overhovedet.
 - Jeg har prøvet at sprøjte lidt benzin ind i indsugningen ved karburator
 uden der skete noget.
 Jeg håber der er nogen der har nogle brugbare ideér så konen kan blive glad
 igen    Mvh.
 Michael
            
             |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (03-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  03-04-05 12:51
 | 
 |  | Michael Birkholm wrote:
 
 > - Cylinder + stempel har været taget ud, det viste sig der var en lille
 > ridse ca 0,5 mm i cylinder+stempel, men der er stadigvæk en del kompression
 
 Er du sikker på der er nok kompression? Jeg stod nemlig med en Popcorn
 som tilsyneladende havde nok kompression men ikke nok alligevel.
 
 Skiftede stempel på den og den sprang villigt i gang.
 
 Den var gået død nøjagtigt som du beskriver og kunden og jeg havde
 efterhånden været hele møllen igennem for at få liv i den.
 
 MVH
 
 
 |  |  | 
  Michael Birkholm (03-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Birkholm
 | 
 Dato :  03-04-05 14:19
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <nonevalid@check_tuxxdk.invalid> wrote in message
 news:424fd89d$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Michael Birkholm wrote:
 >
 > > - Cylinder + stempel har været taget ud, det viste sig der var en lille
 > > ridse ca 0,5 mm i cylinder+stempel, men der er stadigvæk en del
 kompression
 >
 > Er du sikker på der er nok kompression? Jeg stod nemlig med en Popcorn
 > som tilsyneladende havde nok kompression men ikke nok alligevel.
 >
 > Skiftede stempel på den og den sprang villigt i gang.
 >
 > Den var gået død nøjagtigt som du beskriver og kunden og jeg havde
 > efterhånden været hele møllen igennem for at få liv i den.
 >
 > MVH
 
 Hej
 
 Ja som jeg skrev i den anden besvarelse, så prøver jeg at købe et nyt
 cylinder-kit og sætte det på, under alle omstændigheder så skal det nok
 skiftes på et tidspunkt alligevel, når der nu er kommet sådan en ridse i.
 
 Tak for hjælpen.
 
 Mvh.
 Michael
 
 
 
 
 |  |  | 
   Martin Johansen [600~ (03-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  03-04-05 14:36
 | 
 |  | Michael Birkholm wrote:
 
 > Ja som jeg skrev i den anden besvarelse, så prøver jeg at købe et nyt
 > cylinder-kit og sætte det på, under alle omstændigheder så skal det nok
 > skiftes på et tidspunkt alligevel, når der nu er kommet sådan en ridse i.
 
 Vil du købe tun cylinder eller alm.? Tun kan måske være billigere/bedre
 og så får du mere liv i den :)
 
 > Tak for hjælpen.
 
 Velbekomme.
 
 MVH
 
 
 |  |  | 
    Michael Birkholm (03-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Birkholm
 | 
 Dato :  03-04-05 14:44
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <nonevalid@check_tuxxdk.invalid> wrote in message
 news:424ff13d$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Michael Birkholm wrote:
 >
 > > Ja som jeg skrev i den anden besvarelse, så prøver jeg at købe et nyt
 > > cylinder-kit og sætte det på, under alle omstændigheder så skal det nok
 > > skiftes på et tidspunkt alligevel, når der nu er kommet sådan en ridse
 i.
 >
 > Vil du købe tun cylinder eller alm.? Tun kan måske være billigere/bedre
 > og så får du mere liv i den :)
 >
 > > Tak for hjælpen.
 >
 > Velbekomme.
 >
 > MVH
 
 Det skal være en tun cylinder der skal på, dog skal det ikke være det
 allermest hidsige da det er konen der bruger den mest, og det er ikke til
 ræs hun bruger den, men det må gerne være noget hvor der kommer rigtig godt
 træk i den.
 
 Hvilket sæt kan anbefales? og hvad skal jeg skifte udover
 cylinder/stempel/topstykke?
 
 Mvh.
 Michael
 
 
 
 
 |  |  | 
     Martin Johansen [600~ (03-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  03-04-05 15:43
 | 
 |  | Michael Birkholm wrote:
 
 > Det skal være en tun cylinder der skal på, dog skal det ikke være det
 > allermest hidsige da det er konen der bruger den mest, og det er ikke til
 > ræs hun bruger den, men det må gerne være noget hvor der kommer rigtig godt
 > træk i den.
 
 Lyder helt fornuftigt.
 
 > Hvilket sæt kan anbefales? og hvad skal jeg skifte udover
 > cylinder/stempel/topstykke?
 
 Jeg ville kigge efter noget Hebo cylinderkit i alu samt en tunpotte i
 anonymt design.
 
 MVH
 
 
 |  |  | 
  Henning Lund (03-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Lund
 | 
 Dato :  03-04-05 13:36
 | 
 |  | 
 
            Michael Birkholm skrev:
 > - Cylinder + stempel har været taget ud, det viste sig der var en
 > lille ridse ca 0,5 mm i cylinder+stempel, men der er stadigvæk en del
 > kompression.
 Hvor sad ridsen?
 Hvis den sidder ned over stempelringen, er muligheden for at ringen 
 sidder fast på stemplet stor, derved kan der ikke opnåes tilstrækkelig 
 høj kompression.
 -- 
 Mvh
 Henning Lund
 icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace  hvor vi bla. har lidt til salg 
            
             |  |  | 
  Michael Birkholm (03-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Birkholm
 | 
 Dato :  03-04-05 14:17
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Ja ridsen går ned over stempelringene, og rigtig nok som du skriver så
 dengang jeg skulle have stemplet i igen, så syntes jeg ikke at den gik helt
 let i.
 Jeg tror også det er der problemet ligger så jeg køber et nyt cylinder-kit
 her en af dagene, hvilket sæt kan anbefales? der må gerne være lidt træk i
 det, og frem for alt skal det være driftsikker.
 Tusind tak for hjælpen.
 Mvh.
 Michael
 "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message
 news:424fe4b0$0$225$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Michael Birkholm skrev:
 >
 > > - Cylinder + stempel har været taget ud, det viste sig der var en
 > > lille ridse ca 0,5 mm i cylinder+stempel, men der er stadigvæk en del
 > > kompression.
 >
 > Hvor sad ridsen?
 > Hvis den sidder ned over stempelringen, er muligheden for at ringen
 > sidder fast på stemplet stor, derved kan der ikke opnåes tilstrækkelig
 > høj kompression.
 > --
 > Mvh
 > Henning Lund
 > icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
 > http://sitecenter.dk/freespace  hvor vi bla. har lidt til salg
 >
            
             |  |  | 
   Henning Lund (03-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Lund
 | 
 Dato :  03-04-05 14:59
 | 
 |  | 
 
            Michael Birkholm skrev:
 > Hej
 >
 > Ja ridsen går ned over stempelringene, og rigtig nok som du skriver så
 > dengang jeg skulle have stemplet i igen, så syntes jeg ikke at den
 > gik helt let i.
 Det der sker er at ringen ikke kan tilpasse sig cylinderens væge når den 
 sidder fast, derved mister du kompressionen, du kan godt få den til at 
 køre igen ved at  pille stempelringen af, file eller slibe 
 stempelringgangen op, så ringen let kan sidde i gangen uden at sætte sig 
 fast, der skal en ny ring til, du vil miste en smule af cylinderens 
 effekt, hvis ridsen sidder øverst i cylinderen, ved at kompressionen 
 presses forbi stemplet i ridsen der er kommet, det er ikke det store, 
 men så er du kørende uden de store udgifter.
 >
 > Jeg tror også det er der problemet ligger så jeg køber et nyt
 > cylinder-kit her en af dagene, hvilket sæt kan anbefales? der må
 > gerne være lidt træk i det, og frem for alt skal det være driftsikker.
 Jeg bruger selv stylepro 47 sættet fra http://www.kgi.dk/,  det er et 
 fornuftigt køb og uden at skifte andre dele på scooteren, kan det holde 
 mange km og giver noget mere træk/fart.
 -- 
 Mvh
 Henning Lund
 icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace  hvor vi bla. har lidt til salg 
            
             |  |  | 
  Peder\(2791\) (03-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peder\(2791\)
 | 
 Dato :  03-04-05 18:12
 | 
 |  | 
 "Michael Birkholm" <mibhSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:08Q3e.109245$Vf.4159569@news000.worldonline.dk...
 > Hejsa
 >
 > Min kone er den "lykkelige" ejer af en CPI Popcorn som hun bruger til at
 > komme til/fra arbejde, men her den anden dag satte den helt ud, den
 > startede
 > med at køre langt ned i hastighed for derefter at dø helt ud, og siden da
 > har det ikke været muligt at starte den.
 >
 > Jeg syntes efterhånden jeg har prøvet alt uden der kommer så meget som en
 > enkelt eksplosion så hvis der er nogen der har nogle gode forslag så kom
 > endelig med dem.
 >
 > >
 > Mvh.
 > Michael
 Havde samme problem med min kones CPI - jeg skilte alle kabler og stik
 totalt ad og sprøjtede med kontaktrens og silikone - især det multistik der
 sidder foran hvor tænding og el går igennem og under sædet var ledningerne
 iret idet der ikke var forbindelse - det skiftede jeg ud og samlede det igen
 med muffer og fik det isoleret fra indtrængende vand - den startede derefter
 med det samme - fugt og CPI er IKKE gode venner!
 Ph
 
 
 
 
 |  |  | 
  Michael Birkholm (03-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Birkholm
 | 
 Dato :  03-04-05 20:05
 | 
 |  | 
 "Peder(2791)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message
 news:425023e0$0$728$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > "Michael Birkholm" <mibhSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 > news:08Q3e.109245$Vf.4159569@news000.worldonline.dk...
 > > Hejsa
 > >
 > > Min kone er den "lykkelige" ejer af en CPI Popcorn som hun bruger til at
 > > komme til/fra arbejde, men her den anden dag satte den helt ud, den
 > > startede
 > > med at køre langt ned i hastighed for derefter at dø helt ud, og siden
 da
 > > har det ikke været muligt at starte den.
 > >
 > > Jeg syntes efterhånden jeg har prøvet alt uden der kommer så meget som
 en
 > > enkelt eksplosion så hvis der er nogen der har nogle gode forslag så kom
 > > endelig med dem.
 > >
 > > >
 > > Mvh.
 > > Michael
 > Havde samme problem med min kones CPI - jeg skilte alle kabler og stik
 > totalt ad og sprøjtede med kontaktrens og silikone - især det multistik
 der
 > sidder foran hvor tænding og el går igennem og under sædet var ledningerne
 > iret idet der ikke var forbindelse - det skiftede jeg ud og samlede det
 igen
 > med muffer og fik det isoleret fra indtrængende vand - den startede
 derefter
 > med det samme - fugt og CPI er IKKE gode venner!
 > Ph
 >
 >
 Nej, I det stykke tid hvor vejret har været rigtig fugtig har den heller
 ikke kørt som en drøm    Men hvis problemet skulle være pga. noget med
 tænding/el ville tændrøret vel ikke kunne gnistre?
 Mvh
 Michael
            
             |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (04-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  04-04-05 13:47
 | 
 |  | 
 
            Peder(2791) wrote:
 > Havde samme problem med min kones CPI - jeg skilte alle kabler og stik 
 > totalt ad og sprøjtede med kontaktrens og silikone - især det multistik der 
 > sidder foran hvor tænding og el går igennem og under sædet var ledningerne 
 > iret idet der ikke var forbindelse - det skiftede jeg ud og samlede det igen 
 > med muffer og fik det isoleret fra indtrængende vand - den startede derefter 
 > med det samme - fugt og CPI er IKKE gode venner!
 Det lyder som en af de gamle/første CPI modeller - med de nye 2004 
 udgaver samt efter der er blevet ryddet op i de eksterne forhandlere er 
 dette en saga blot.
 De første modeller havde nogle designfejl og med manglende/forkert 
 klargøring så skal det jo gå galt.
 Men som sagt det er en saga blot så pas på med at generalisere for meget 
   MVH
 Martin
            
             |  |  | 
   Peder\(2791\) (05-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peder\(2791\)
 | 
 Dato :  05-04-05 06:10
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <nonevalid@check_tuxxdk.invalid> skrev i en 
 meddelelse news:42513729$0$162$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 ) wrote:
 > De første modeller havde nogle designfejl og med manglende/forkert 
 > klargøring så skal det jo gå galt.
 >
 > Men som sagt det er en saga blot så pas på med at generalisere for meget 
 >    >
 > MVH
 > Martin
 Det er åbenbart en generel fejl på de ældre modeller - så jo , man kan godt 
 her generalisere!
 PH 
            
             |  |  | 
    Martin Johansen [600~ (05-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  05-04-05 14:35
 | 
 |  | 
 
            Peder(2791) wrote:
 > Det er åbenbart en generel fejl på de ældre modeller - så jo , man kan godt 
 > her generalisere!
 Ja det er i allerhøj grad en generel fejl hvilket jeg også skriver.. Det 
 er jo en designfejl    Og som jeg igen skriver.. det er ikke gældende for de nye modeller.. så 
 _derfor_ kan du ikke generelisere om alle Popcorn's.
 MVH
            
             |  |  | 
 |  |