Bilferie i England
Fra : Søren

Dato : 02-04-05 19:38

Jeg planlægger bilferie i England på egen hånd.

Jeg er fotograf og vil rundt i landet til sommer og fotografere
"interessante mennesker i spændende miljøer".

Er der nogen der har gode forslag til hvor turen kan gå hen; anbefalinger
m.m.

En af mine idéer er overnatning på bed and breakfast for på den måde at
komme i kontakt med lokalbefolkningen.

Søren

Fra : Jette

Dato : 04-04-05 17:38

"Søren" <mail@sorennellemann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> m.m.
>
> En af mine idéer er overnatning på bed and breakfast for på den måde at

Nu er England jo et stort land... men hvis du vil sydpå, kunne du f.eks.
starte i Southampton og køre turen gennem New Forest, videre gennem Dorset,
som har mange smukke landsbyer (prøv området omkring Yeovil), videre til
Devon, hvor du kunne aflægge besøg i en typisk badeby, Torquay, og eventuelt
besøge en cider-gård. Her finder du også Dartmoor, som er et interessant
område, og hvis du ikke allerede har taget nok billeder, kan du så fortsætte
til Cornwall og tage billeder af surferne

Men du kunne jo også tage op nordpå til Yorkshire eller til The Lake
District.

Der er rigtig mange muligheder.... England er et dejligt varieret land. God
tur!

Jette

Fra : Uni Bull

Dato : 04-04-05 19:09

"Jette" <jehandersen_sletdette@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> område, og hvis du ikke allerede har taget nok billeder, kan du så
> fortsætte
> til Cornwall og tage billeder af surferne

Hvis du kører til South West, så husk Polperro - den lille flække *skal*
ses!
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Søren

Dato : 05-04-05 07:46

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Hvis du kører til South West, så husk Polperro - den lille flække *skal*
> ses!

Hvad er det som gør at Polperro skal ses?

Søren

Fra : Søren

Dato : 05-04-05 08:11

> [...]
> District.
>
> Der er rigtig mange muligheder.... England er et dejligt varieret land.

Hej Jette

- det lyder som et rigtig fint forslag. Torquay var det i øvrigt ikke byen
som blev kendt pga. Halløj på Badehotellet?

Hvad er det som gør Dartmoor interessant?

Og så lige et teknisk spg., da jeg er meget afhængig af vekselstrøm som
fotograf. Har England egentlig 220v? eller får jeg brug for adaptere eller
lign. for at kunne fotoudstyr i England (bærbar pc, opladere m.m.)

Søren

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-04-05 08:52

"Søren" <mail@sorennellemann.dk> wrote in message

> [...]
eller
> lign. for at kunne fotoudstyr i England (bærbar pc, opladere m.m.)

Dine ladere kan sikkert klare alt fra 100-240V og 50-60Hz, så det giver ikke
problemer, men du skal bruge en adapter.

mvh
Preben