Alternativ til imdb ???
Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 01-04-05 17:13

Hejsan.

Jeg leder efter et alternativ til IMDB. En slags blanding af IMDB og
Google. IMDB er fed på mange måder, men der er desværre en enorm
begrænsning i søgerutinen og Google er heller ikke god nok når
sætninger bliver for store.

Findes der en movie søge maskine der kan foretage søgninger udfra
fritekst i et "større format". Alternativt en IMDB der søger på
østeuropæiske og en for brasilienske film , crazy i know .

Mvh
Klavs.

Fra : Holst

Dato : 01-04-05 17:53

Klavs Rommedahl wrote:

> [...]
> fritekst i et "større format". Alternativt en IMDB der søger på
> østeuropæiske og en for brasilienske film , crazy i know .

Kan du ikke bare bruge Google og IMDb med et "site:imdb.com" tilføjet i
Googles søgefelt?

Jeg ved naturligvis godt, at du ikke kan søge på specifikken felter, men
jeg klarer mig ofte fint på denne måde i de sjældne tilfælde, hvor IMDb
ikke lige giver svaret nemt af sig selv.

Fra : Jesper

Dato : 01-04-05 18:28

Klavs Rommedahl <klaro@mailcircuit.com> wrote:

> [...]
> fritekst i et "større format". Alternativt en IMDB der søger på
> østeuropæiske og en for brasilienske film , crazy i know .

IMDB er den største når det gælder film, der er ingen over og ingen ved
siden af!

For TVs vedkommende kan du jo prøve http://www.tvtome.com/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-04-05 13:15

Klavs Rommedahl wrote:
> [...]
> Google. IMDB er fed på mange måder, men der er desværre en enorm
> begrænsning i søgerutinen og Google er heller ikke god nok når

Er du sikker på at du ikke bare leder efter IMDBs Powersearch?
http://www.imdb.com/list Jeg ville ikke kalde den "stærkt begrænset".

Bedre findes vist ikke på nettet.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 04-04-05 00:00

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote in message news:<d2m29e$gvj$1@domitilla.aioe.org>...

> Er du sikker p? at du ikke bare leder efter IMDBs Powersearch?
> http://www.imdb.com/list Jeg ville ikke kalde den "st?rkt begr?nset".
>
> Bedre findes vist ikke p? nettet.

Jo desv?rre i dette tilf?lde. Det kan selvf?lgelig ogs? v?re at de 3
p?g?ldende film aldrig har v?ret beskrevet p? nettet, men med de
m?ngder data, s? tvivler jeg jo lidt. Selv de ekstra features du f?r
som registreret "power user" p? IMDB gav ikke resultat.

Problemet med IMDB er hvis man kun kender handlingen, s? er deres s?ge
rutiner meget begr?nset. Kender du ?rstal, en medvirkende til film
(ikke kun skuespillere) eller release selskabet, s? er det nemt. Men
jeg er desv?rre ikke s? ferm til Rom?sk eller Brasiliensk s? det
g?r noget. Og kan derfor ikke bruge det p? IMDB (for den kan "sprog
s?ge").

Jeg har ikke sagt at IMDB er lille/d?rlig, jeg har bare fundet et
punkt, hvor den er lidt begr?nset . Og jo jeg bruger IMDB n?sten
dagligt.

Google, nja way behind i denne sammenh?ng. Og Google er normal ogs? en
"n?r ven" .

Mvh
Klavs.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-04-05 07:47

Klavs Rommedahl wrote:

> Problemet med IMDB er hvis man kun kender handlingen, s? er deres
s?ge
> rutiner meget begr?nset.

Du kan vel søge på "plot" på http://www.imdb.com/search
Med venlig hilsen