Problemer med at få GeForce3 Ti500 til at ~
Fra : cogco

Dato : 30-03-05 23:37

Jeg har forbundet TV'et med mit grafikkort (GeForce3 Ti500) gennem VGA
porten på grafikkortet.
Havde egentlig regnet med, at det bare var hvad, der skulle til for, at
kunne se film fra computeren via TV'et.
But nooo.... Der er blot sort skærm på TV'et.

Kan ingen steder i diverse nvidia-menuer indstille, om der skal køres med
single-, dual-, clone-screen osv.
Har dog senere fundet ud af, at netop dette grafikkort ikke kan køre med
dual screens.
Derfor skulle det da kunne lade sig gøre, at køre skærmbilledet over på
TV'et.
Hvorfor er der ellers en VGA udgang på kortet?

Hat nogen af Jer ærede skribenter haft samme problemer?
Det har netop fungeret for nogle dage siden med et GeForce FX 5700VE. No
problemo.

Claus

Fra : Sune Salminen

Dato : 31-03-05 14:51

cogco wrote:
> [...]
> på TV'et.
> Hvorfor er der ellers en VGA udgang på kortet?

Så man kan tilslutte en PC monitor.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : cogco

Dato : 31-03-05 21:24

> Så man kan tilslutte en PC monitor.
>
> -Sune

Ups, sorry. Jeg tog fejl af begreberne. Men er TV/OUT og ikke VGA udgangen.
Giver det mere mening eller?

Claus

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-04-05 01:55

cogco wrote:
> [...]
>
> Hat nogen af Jer ærede skribenter haft samme problemer?
> Det har netop fungeret for nogle dage siden med et GeForce FX 5700VE. No

Et sted under indstillinger for din skærm (i nvidia driveren) kan du
vælge output device, og her vælge dit TV (tryk evt. detect først)

Men et Geforce 3 har kun 1 RAMDAC og kan derfor ikke vise både TV og VGA
billede samtidig! Hent evt. TVTool hvis du har problemer, det brugte jeg
den gang mit GF3 var sat til TV